بهترین و ارزان ترین نمای ساختمان چه نمایی است؟

0

نمای ساختمان در ساختمان های مسکونی از جمله عواملی است که باعث جذب مشتری می شود. یکی از فاکتورهای مهم در اجرای نمای ساختمان، صرفه اقتصادی آن است. لذا ارزان ترین نمای ساختمان موضوع مورد بحث در این مقاله می باشد. مالکان و پیمانکاران به دنبال بهترین نمای ساختمان هستند که از نظر متریال به کار رفته باکیفیت و از نظر قیمت مقرون به صرفه باشند. عواملی که در انتخاب نمای ساختمان دخیل هستند عبارتند از: 1- عایق رطوبت، صدا، حرارت و برودت 2- نحوه مراقبت و شستشو 3- مدت زمان ماندگاری بدون تعمیرات

تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ارزان ترین نمای ساختمان

بررسی انواع نمای ساختمانی:

    برای انتخاب ارزان ترین نمای ساختمان، ابتدا بهتر است تا با انواع نماهای ساختمانی آشنا شوید. سپس با توجه به نوع کاربری و بودجه ی خود، نسبت به انتخاب نوع نما اقدام نمایید.

  • نمای آجری: این نما قابل اجرا برای تمام کاربری ها می باشد و با توجه به بومی بودن آن در کشور، به راحتی و با قیمت مناسب تهیه می شود. تنوع و کیفیت آجر می تواند در قیمت آن موثر باشد.
  • نمای سنگی: نماهای سنگی به دلیل کیفیت و ماندگاری بالا و هم چنین زیبایی ظاهری که دارند از جمله پرطرفدارترین نماها محسوب می شوند. انواع سنگ های طبیعی مانند سنگ مرمر و گرانیت و سنگ های مصنوعی مانند تراورتن و کوارتز در اجرای نمای ساختمانی کاربرد دارند.
  • نمای چوبی: این نما در مقایسه با سایر نماها چندان رایج نیست و قبل از اجرا تحت فرایندهای شیمیایی و صنعتی قرار می گیرد تا در مقابل عوامل محیطی مقاوم شود.
  • استرچ متال: از جمله متریال جدیدی که وارد صنعت ساختمان سازی شده است؛ استرچ متال می باشد. همان طور که از نام این ماده پیداست استرچ متال از آلیاژ فلزاتی مانند آهن، آلومینیوم، مس و …تشکیل می شود. علاوه بر اجرای نمای ساختمان، برای اجرای سقف کاذب نیز از استرچ متال استفاده می شود.
  • نمای میکروسمنت: میکروسمنت برای کف های خارجی، دیوار، سقف شیروانی و پله های بیرونی مورد استفاده قرار می گیرد. اجرای میکروسمنت در سطوح عمودی، افقی و مورب قابل اجرا می باشد و هیچ گونه محدودیتی ندارد. این پوشش مقاومت بالایی در برابر آب، سایش، دمای بالا، چربی ها، باران های اسیدی ایستا دارد. این محصول در مکان های دارای تردد نیز مناسب هستند. نظیر گالری، کافی شاپ و رستوران، کف و دیوار های استخر، روف گاردن و . . .

میکروسمنت چیست؟

    یکی از بهترین نماهای ساختمانی، میکروسمنت می باشد. میکروسمنت پوششی است ترکیبی از سیمان، رزین و رنگ های معدنی. این پوشش به دلیل بی درز بودن، به راحتی قابل تمیز کردن است. هم چنین با داشتن تنوع رنگی، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. میکروسمنت بنا به سلیقه ی مشتری می تواند به صورت مات، نیمه براق و براق اجرا شود. این پوشش دکوری برای سقف، دیوار و زمین قابل اجرا بوده و منعطف بودن اجرای آن برای کارفرمایان و پیمانکاران بسیار خوشایند است. سرعت بالای اجرای میکروسمنت و چسبندگی زیاد آن باعث شده است که این پوشش از اولین انتخاب های افراد برای نماهای داخلی و خارجی ساختمان باشد. اجرای این پوشش برای بافت های سنتی، کلاسیک و مدرن نیز رواج دارد.

نمای میکروسمنت
نمای میکروسمنت

 

از انواع میکروسمنت ها می توان به میکروبیس اشاره کرد که قابل اجرا برای زمین و دیوارهای سنتی است. میکروفرش ها نیز برای پوشاندن زمین قابل اجرا هستند و دارای سطحی مقاوم برای راه رفتن می باشند. میکروفینو نیز یکی دیگر از انواع میکروسمنت ها است که برای پوشش دیوارها مورد استفاده قرار می گیرد.

آجر قزاقی چیست و چه مزایایی دارد؟

    آجر قزاقی که با نام آجر سنتی نیز شناخته می شود از دیرباز در ساخت و ساز ایرانیان استفاده می شده است. این آجر از خاک رس سرند شده تولید می شود و زمان پخت آن، رنگ آجر را تعیین می کند. به دلیل وجود حفره ها و تخلخل در ساختار آجر مزبور، این آجر عایق حرارتی خوبی به شمار می رود. هم چنین قدرت جذب ملات بالایی دارد و از تخریب، ترکیدگی و سست شدن آجر جلوگیری می کند. از آجر قزاقی به دلیل رنگ طبیعی که دارد در انواع نماهای سنتی و کلاسیک استفاده می شود و طرفداران خاص خود را دارد.

آجرقزاقی
آجرقزاقی

معرفی آجر هلندی:

    آجر هلندی از جمله آجرهایی است که به عنوان ارزان ترین نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این آجر از ترکییب سیمان، سنگ ریزه و پوکه های صنعتی تولید شده، لذا نسبت به سایر آجرها وزن و قطر بسیار کمی دارد. از این رو برای نماهای ساختمانی بسیار مقرون به صرفه هستند. ضمن این که آجرهای هلندی در رنگ ها و طرح های متنوعی تولید می شوند. به همین دلیل می توانند سلیقه های متفاوت را ارضا کنند. این آجرها دارای مزایای زیادی به شرح زیر می باشند:

  • پایداری و ثبات رنگی در شرایط جوی مختلف و مقابل نور خورشید
  • وزن کم و کیفیت بالا
  • غیر قابل اشتعال و قابل نصب در تمام سطوح
  • طول عمر بالا و عدم جذب آب
  • نصب آسان
ارزان ترین نمای ساختمان
ارزان ترین نمای ساختمان

مجموعه ی آجر آروان پیشرو در ارائه انواع آجرنما:

    کارخانه آجرنما آروان سال هاست که در زمینه مشاوره و فروش انواع آجرنماهای مورد استفاده در نماهای داخلی و خارجی ساختمان فعالیت می کند. این مجموعه در این مدت توانسته اعتماد و رضایت مشتری را جلب نماید و جایگاه خود را میان رقبا ارتقا دهد. از جمله محصولاتی که در این مجموعه ارائه می شوند؛ عبارت است از: 1- انواع کفپوش ها 2- آجر هلندی 3- آجر نسوز 4- میکروسمنت 5- آجر انگلیسی 6- آجر لعابی 7- آجر قزاقی 8- آجر شاموتی 9- آجر طرح چوب 10- چسب آجر و افزودنی ها

شما عزیزان می توانید برای طراحی نمای داخلی و خارجی ساختمان خود از متخصصان و مشاوران آجر آروان  09332192540 به صورت رایگان راهنمایی دریافت کنید. سپس با توجه به بودجه و سلیقه ی خود نسبت به سفارش محصول مورد نظر از سایتhttp://www.arvanbrick.irاقدام کنید. محصول مورد نظرتان از کارخانه ارسال شده و توسط مجری مجموعه نصب خواهد شد. لازم به ذکر است که متریال خریداری شده از طرف آجر آروان دارای گارانتی ده ساله می باشند.

در پایان از همراهی و توجه شما با این مقاله کمال قدردانی و تشکر را داریم. امیدواریم مطالعه این مقاله توانسته باشد اطلاعات مفیدی را در خصوص ارزان ترین نمای ساختمان در اختیارتان قرار داده باشد.

شاد و پیروز در پناه حضرت حق باشید. ایام به کام

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.