معرفی 6 روغن مناسب برای ماساژ

0

از نظر علمی ثابت شده است که ماساژ درمانی باعث کاهش سطح کورتیزول در بدن و افزایش سروتونین می‌شود. افزایش سطح این مواد در بدن نیز به شما کمک می‌کند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید. بنابراین پس از خرید ماساژور باید به دنبال آشنایی با بهترین روغن‌های مناسب برای انجام ماساژ باشید. روغن‌های اصلی و اسانس‌ها اغلب به ترکیب روغن‌های ماساژ اضافه می‌شوند؛ تا اثرات بیشتری ایجاد کنند. این روغن‌ها برای دریافت آرامش پس از یک روز طولانی در محل کار و… عالی است. در این نوشته می‌خواهیم درباره برخی از روغن‌های ماساژ مختلف و نحوه استفاده از آنها صحبت کنیم. آشنایی با این روغن‌ها کمک می‌کند تا با توجه به شرایط جسمی و روحی خود، مطمئن شوید که بهترین روغن ماساژ را انتخاب کرده‌اید.

اگر تاکنون تجربه دریافت ماساژ نداشته‌اید؛ باید بگوییم که فقط شنیدن این کلمه برای نفس کشیدن بهتر و کسب آرامش کافی است. با این حال هیچ چیز با دریافت یک ماساژ کامل برابری نمی‌کند. فراموش نکنید که حفظ سلامتی بدن یک وظیفه است. در غیر این صورت نمی‌توانیم ذهن خود را آماده، قوی و روشن نگه داریم.

منظور از روغن حامل ماساژ چیست؟

روغن حامل یک روغن گیاهی است که از قسمت چرب یک گیاه، معمولا از دانه‌ها یا مغزها تهیه می‌شود. هر روغن حامل ترکیب متفاوتی از فواید سلامتی و خواص درمانی دارد. بنابراین بسته به مزیت یا ویژگی مورد نظر، یک یا گاهی چند روغن حامل برای افزودن به روغن پایه ماساژ در نظر گرفته می‌شود. در واقع ترکیب این روغن با روغن‌های حامل موجب تولید روغن‌های ماساژ با خواص گوناگون می‌شود.

مزایای استفاده از روغن‌های حامل برای ماساژ بسیار است. در واقع در طول تاریخ روغن‌های مختلفی برای پخش کردن در تمام سطح بدن، قبل از دریافت ماساژ استفاده شده است. این یک علم سنتی 500 ساله به نام آیورودا است؛ که از کشور هند سرچشمه می‌گیرد.

در سنت آیورودا، روغن‌های حامل اغلب برای حفظ سلامت و عملکرد بدن در بهترین حالت استفاده می‌شده است. بنابراین توصیه می‌شود قبل از حمام کردن یا دوش گرفتن، طی یک ماساژ مختصر، کل بدن را با روغن‌های حامل بپوشانید.

با این کار می‌توانید اعضای بدن را تحریک کنید؛ جریان سموم را به سمت محل‌های دفع افزایش دهید؛ خلط و مایعات اضافی را از بین ببرید؛ بدن را از تنش رها کنید؛ و در نهایت پوست خود را نرم و مرطوب نگه دارید.

اگر برای داشتن یک ماساژ تقویت‌کننده و آرامش‌بخش با استفاده از روغن ماساژ حامل آماده هستید؛ در ادامه این نوشته بررسی خواهیم کرد که دقیقا از چه روغنی استفاده کنید؛ تا بهترین تجربه ماساژ را داشته باشید.

بهترین روغن ماساژ برای ماساژ درمانی چیست؟

روغن‌های ماساژ اغلب توسط ماساژدرمان‌گران استفاده می‌شود؛ تا احساس آرامش و مرطوب‌کنندگی در طول ماساژ ایجاد کنند. آنها همچنین به عنوان یک روغن پایه عمل می‌کنند؛ که در آن اسانس‌ها را می‌توان با هم ترکیب نمود و به بدن اعمال کرد. انواع مختلفی از روغن ماساژ وجود دارد؛ اما در اینجا ما بر روی شش نمونه از انواع محبوب آن تمرکز می‌کنیم.

پس از آشنایی با این روغن‌ها و خواص‌شان، می‌توانید دراز بکشید؛ استراحت کنید؛ و از ماساژ خود با یکی از این بهترین روغن‌های ماساژ لذت ببرید.

1.روغن نارگیل

این روغن تقویت‌کننده سلامت، پوست شما را ابریشمی، صاف و درخشان می‌کند. ماساژ منظم روغن نارگیل روی پوست نیز به کاهش التهاب و التیام زخم‌ها کمک می‌کند. این روغن علاوه بر خواص ضد پیری و التیام‌بخش پوست، تولید کلاژن را نیز تحریک می‌کند. همچنین سرشار از ویتامین E است. ویتامینی که از پوست در برابر آسیب‌های اشعه ماورای بنفش خورشید محافظت می‌کند.

توجه کنید که بهترین روغن نارگیل، روغنی است که تری گلیسیریدهای زنجیره بلند آن حذف شده باشد. این کار در یک فرآیند خاص انجام شده و هنگام خرید روغن نارگیل می‌توانید از فروشنده در این مورد بپرسید؛ و یا روی بسته‌بندی را بخوانید. این ویژگی کمک می‌کند تا روغن نارگیل اثرگذاری بیشتری داشته باشد. همچنین باعث می‌شود تا روغن ماساژ نارگیل همیشه به شکل مایع باقی بماند. در عمل این ویژگی آن را برای ماساژ و مراقبت از خود مفیدتر می‌کند.

2.روغن هسته زردآلو

این روغن از دانه‌های زردآلو تهیه شده و ضد التهاب، آنتی‌اکسیدان، ضد پیری، ضد عفونی کننده و ضد باکتری است. همچنین استفاده از آن در پوست‌های مستعد آکنه بسیار مفید است؛ زیرا برای چنین پوستی، غیر تحریک‌کننده و تسکین‌دهنده است.

3.روغن جوجوبا

با این روغن ماساژ مرطوب‌کننده و سبک، پوست خود را سم‌زدایی و احیا کنید. روغن جوجوبا از قوام سبوم خودمان تقلید می‌کند. همین ویژگی آن را به یک درمان عالی برای آکنه نیز تبدیل می‌کند.

استفاده از این روغن به حفظ تعادل تولید روغن اضافی روی پوست کمک می‌کند؛ و همچنین در تمیز و شفاف شدن منافذ پوست موثر است. در عمل روغن جوجوبا یک روغن ماساژ حرفه‌ای و شگفت‌انگیز است؛ که هیچ بویی  نمی‌دهد. همچنین ماندگاری طولانی و خواص ضد باکتریایی آن برای سلامت طولانی‌مدت پوست شما مفید است.

4.روغن آفتاب‌گردان

روغن آفتاب‌گردان در آشپزخانه کالای تازه و غریبه‌ای نیست؛ اما بخش جالب این است که برای ماساژهای درمانی نیز عالی است. با این حال تنها نقطه ضعف نمونه مناسب ماساژ آن این است که نسبتا سریع ترش می‌شود، به این معنی که باید آن را در مقادیر کم خریداری کنید. همچنین با افزودن یک یا دو کپسول ویتامین E به آن می‌توانید عمر مفیدش را افزایش دهید.

با استفاده از این روغن بر روی پوست خود تعادل، مرطوب کردن و مبارزه با علائم پیری را پیش خواهید برد. روغن دانه آفتاب‌گردان به دلیل خاصیت آب‌رسانی، نرم‌کنندگی و بازسازی پوست شناخته شده است. همچنین در حفظ رطوبت پوست موثر است.

5.روغن آووکادو

روغن آووکادو یک نیروگاه واقعی از مواد مغذی بوده و در احیای پوست شما بسیار موثر است. این روغن رطوبت را در پوست شما قفل می‌کند؛ پروتئین و چربی بدن را تامین می‌کند؛ و از پوست شما در برابر پیری و سایر اثرات مضر محافظت می‌نماید. مهم‌تر از همه، تولید کلاژن را در پوست شما افزایش داده و در انعطاف‌پذیری بیشتر پوست موثر است.

با یک روغن ماساژ غنی از آووکادو که سرشار از مواد معدنی ضروری و کمیاب است؛ می‌توانید پوست خود را آب‌رسانی و بازسازی کنید. برای این کار آن را به‌طور منظم روی سطح بدن خود بمالید؛ تا اندازه منافذ کاهش یابد و ناخالصی‌ها از بین بروند.

همچنین جالب است بدانید که استفاده مداوم از این روغن می‌تواند علائم پیری را معکوس کرده و مشکلات پوستی مانند پسوریازیس و اگزما را بهبود بخشد.

6.روغن زیتون

روغن زیتون یک روغن ماساژ مناسب برای کل بدن است؛ و برای یک ماساژ سبک ایده‌آل محسوب می‌شود. چراکه به آرامی جذب پوست خواهد شد. خبر خوب این است که برای آرام کردن ماهیچه‌های شما و محبوس کردن رطوبت در پوست نیز، روغن ماساژ زیتون یک گزینه عالی است.

این روغن گردش خون شما را تقویت کرده و سموم را دفع می‌کند؛ و درخشندگی طبیعی به پوست شما می‌بخشد. روغن زیتون برای تسکین درد، اسپاسم عضلانی و هرگونه التهاب، انتخابی شناخته شده است. اگر به‌طور منظم بدن خود را با روغن زیتون ماساژ دهید؛ از پوست شما در برابر استرس اکسیداتیو نیز محافظت می‌کند. این روغن مجموعه‌ای از مواد مغذی و مواد معدنی را ارائه می‌دهد؛ بنابراین متابولیسم و ​​سطح انرژی شما را افزایش خواهد داد.

نکته مهم اینکه همیشه هنگام ماساژ دادن یا دریافت آن، مطمئن شوید که فرد دریافت‌کننده ماساژ به این روغن‌ها و دانه‌های اصلی آن آلرژی ندارند.

نحوه استفاده از روغن‌ها برای ماساژ

وقتی صحبت از بهترین روش استفاده از روغن‌های حامل برای ماساژ درمانی می‌شود، همه چیز در مورد روش تولید روغن است.

در واقع با افزودن روغن‌های ضروری، ساختن ترکیبی از روغن ماساژ که دارای خواص مغذی‌تری است؛ بسیار آسان می‌شود. بنابراین اگر در این کار تجربه ندارید؛ می‌توانید روغن ماساژ مدنظر خود را خریداری کنید. پس از آن تنها مسئله انجام ماساژ می‌ماند. اگر به ماساژ دستی علاقه دارید؛ بهتر است از کسی در این زمینه کمک بگیرید. همچنین یک راه خوب برای خودکفایی در ماساژ، خرید ماساژور برقی است. یک ماساژور خوب علاوه بر خواص درمانی مرتبط با ماساژ، کمک می‌کند تا از خواص روغن‌های ماساژ مختلف نیز، در سطح پوست خود بهتر استفاده کنید.

اکنون که با بهترین روغن‌های ماساژ بدن آشنا شده‌اید؛ زمان آن رسیده است که آنها را امتحان کنید. یکی از این روغن‌ها را در پایان یک روز پر استرس روی پوست خود بمالید؛ و مراقب واکنش بدن خود باشید. شما به طرز خوشایندی شگفت‌زده خواهید شد. به مرور و با آزمودن روغن‌های مختلف، گزینه‌های مناسب و متناسب با پوست و بدن خود را خواهید یافت.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.