معرفی 14 تا از محبوب‌ترین گل هایی که در گل فروشی‌ها هستند.

0

مقدمه

زمانی که به یک گل فروشی مراجعه می‌کنید، با طیف گسترده‌ای از گل‌ها روبه‌رو می‌شوید که ممکن است انتخاب را برای شما سخت کند. اما شما باید متناسب با هدفی که دارید، گل شاخه‌ای را انتخاب کنید. مناسبتی را که گل را برای آن در نظر گرفته اید، مشخص کنید. برای موقعیت عاشقانه گل رز بهترین انتخاب خواهد بود، یا برای تولد گل مریم یا آفتابگردان و برای مراسم ختم گل گلایل مناسب‌تر است. برخی از گل‌ها دارای طیف رنگی متنوع هستند که باید متناسب با فضا رنگ مناسب را انتخاب کنید. انتخاب گل معطر هم می‌تواند دسته گل شما را خوشبوتر کند. در ادامه ۱۴ تا از گل های معروف در گل فروشی را به شما معرفی خواهیم کرد تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

1) گل رز

گل رز، از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین گل‌ها در جهان است که پایه اصلی در هر گل فروشی به شمار می‌رود. گل رز قرمز، قرن‌هاست به عنوان نماد عشق شناخته می‌شود. رز سفید نشان خلوص و احترام است و رز صورتی همراه با شادی و قدردانی است. گل رز در انواع مختلفی وجود دارد که می‌توان به رز هلندی، رز مینیاتوری خوشه‌ای و رز ایرانی اشاره کرد. علاوه بر اینکه گل رز یک انتخاب محبوب برای هدیه دادن در مناسبت‌های خاص است، بلکه یک مکمل عالی برای هر دسته گل یا گل آرایی محسوب می‌شود.

گل رز می‌تواند به هر مراسمی زیبایی و جذابیت زیادی را ببخشد. قطعا گل فروشان حرفه‌ای برای خاطره‌انگیزتر کردن مناسبت‌های ویژه مشتریان خود، به گل رز اعتماد می‌کنند. آن‌ها اغلب از گل رز برای ایجاد دسته گل‌های خیره کننده استفاده می‌کنند.

2) گل مریم

گل مریم به دلیل زیبایی منحصر به فرد، بسیار محبوب است. گل مریم نماد عشق و زیبایی است و برای هر گل آرایی یا دسته گلی قابلیت استفاده دارد. برای بیان احساساتی همچون قدردانی و شادی، گل مریم می‌تواند بهترین انتخاب باشد. این گل با گلبرگ‌های ظریف، بیشتر به عنوان گل اصلی در کنار سایر گل‌ها استفاده می‌شود. گل مریم نسبت به سایر گل‌ها عمر طولانی‌تری دارد و می‌تواند تا مدت‌ها خوشبو باقی بماند. این گل سفید رنگ، تا اندازه‌ای رایحه قوی دارد که در تهیه عطرهای گران قیمت استفاده می‌شود.

گل مریم

3) گل ارکیده

در هر گل فروشی، گل ارکیده با گلبرگ‌های بنفش پرجنب و جوش می‌تواند نظر هر ببینده‌ای را به خود جلب کند. کسانی که به گل فروشی‌ها مراجعه می‌کنند، نمی‌توانند زیبایی خیره کننده این گل نفیس را تحسین نکنند. این گل تا هفته‌ها ماندگار و برای هر دسته گلی قابل استفاده است. از بارزترین ویژگی گل ارکیده در دسته گل‎ها، شکل و اندازه منحصر به فرد آن است. گلبرگ آن می‌تواند بزرگ یا کوچک و ظریف باشد. گل ارکیده می‌تواند نماد لوکس بودن نیز به شمار آید چرا که نسبت به سایر گل‌ها گران‌تر است در نتیجه در تزیین دسته گل‌های خاص استفاده می‌شود.

گل ارکیده

4) گل آفتابگردان

گل آفتابگردان هم به دلیل زیبایی و هم به دلیل نمادین بودن یک انتخاب محبوب در گل فروشی است. گل آفتابگردان با گلبرگ زرد روشن و شاد می‌تواند لبخند را بر لب هر کسی بیاورد. نه تنها نشان دهنده شادی و مثبت بودن است، بلکه می‌تواند نماد وفاداری، شادی و گرما باشد. این موضوع باعث می‌شود که برای انواع مناسبت‌ها یک گزینه عالی باشد. اندازه بزرگ گل آفتابگردان این امکان را به گل فروشان می‌دهد، تا آن را در دسته‌های بزرگ بهتر چیدمان کنند. پس اگر به دنبال دسته گل‌های بزرگ و چیدمان‌های پر جنب و جوش هستید، گل آفتابگردان را انتخاب کنید.

گل آفتابگردان

5) گل آنتریوم

گل آنتریوم به دلیل ظاهر منحصر به فرد و قابلیت برجسته کردن دسته گل‎ها، در صنعت گل فروشی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این گل در رنگ‌های مختلف از جمله صورتی، قرمز، سفید، نارنجی و زرد وجود دارد. گل آنتریوم به دلیل گلبرگ قلبی شکل نماد عشق و قدردانی است. عمر طولانی دارد و ظاهر چرمی و براق آن، برای هر موقعیتی یک انتخاب عالی است. این گل همه کاره است و در بسیاری از دسته گل‎ها، تزئین سالن‌های ضیافت و مناسبت‌های خاص، به عنوان گل اصلی انتخاب می‌شود.

6) گل داوودی

یکی از گل‌هایی که در همه گل فروشی‌ها در تنوع رنگی بسیار دیده می‌شود، گل داوودی است. گل داوودی از گل‌های محبوب است که در مناسبت‌های مختلف، گل فروشان در هر نوع گل آرایی می‌توانند استفاده کنند. به دلیل رنگ‌های جذاب و عمر طولانی، یک گزینه عالی برای چیدمان دسته گل‎ها، محوطه سازی، گل آرایی به شمار می‌آید. این گل تزیینی به نماد عشق و شادی شناخته می‌شود و برای هر مناسبت و رویدادی می‌تواند انتخابی ایده‌آل باشد. گل داوودی در دو نوع شاخه‌ای و مینیاتوری به فروش می‌رسد.

گل داوودی

7) گل عروس

گل عروس به دلیل شکوفه‌های ریز سفیدی که دارد، می‌تواند تا هفت روز یا بیشتر دوام داشته باشد. به دلیل ظرافت این شکوفه‎ها، با اضافه شدن به هر دسته گلی زیبایی آن را دو چندان می‌کند. با گل عروس می‌توانید یک گل آرایی خیره‌ کننده داشته باشید. این گل همه کاره علاوه بر اینکه می‌تواند به طور مستقل شگفت ‌انگیز باشد، در کنار گل‌های بزرگ‌تر نیز می‌تواند همخوانی داشته باشد. از دلایل مهم محبوبیت این گل توانایی در ایجاد هر گونه گل آرایی ظریف و حجیم است. این گل به رنگ سفید است اما برای همخوانی با سایر گل‌ها، آن را رنگ‌آمیزی می‌کنند.

گل عروس

8) گل گلایل

اگر چه گل گلایل بیشتر به رنگ سفید دیده می‌شود اما می‌توانید آن را در رنگ‌های دیگر نیز انتخاب کنید. ساقه بلند و محکم گل گلایل، جلوه زیبایی به هر دسته گلی می‌دهد. این گل به عنوان نشان دهنده قدرت، شخصیت و یکپارچگی شناخته می‌شود. این گل منحصر به فرد می‌تواند به هر دسته گلی بافت و عمق ببخشد. ماندگاری دارد و تا دو هفته می‌تواند ماندگار باشد.

9) گل نرگس

از دیگر گل‌هایی که در گل فروش خودنمایی می‌کند، گل نرگس است. گل‌های نرگس رایحه دلنشینی دارند که هر فضایی را می‌توانند خوشبو کنند. این گل در دو نوع نرگس شیرازی و نرگس هلندی به فروش می‌رسد. گل نرگس نماد تولد دوباره، یادآوری و شروع دوباره است. این گل با رنگ سفید مایل به کرم و رنگ روشن زرد تا نارنجی، می‌تواند به عنوان یک افزودنی در بسیاری از دسته گل‌ها برای مناسبت‌های خاص، مورد استفاده قرار بگیرد.

10) گل میخک

از معدود گل‌هایی که در هر رنگ می‌توانید آن را انتخاب کنید، گل میخک است. گل‌های میخک به دلیل رنگ‌های غنی و گلبرگ‌های ظریف در گل فروشی‌ها بسیار محبوب هستند. به دلیل زیبایی و ماندگاری شناخته شده هستند. گل میخک این قابلیت را دارد تا ترکیب‌های خلاقانه را فراهم کند، یک راه عالی است تا بتوانید احساسات خود را به دیگران منتقل کنید. میخک سفید نمادی از بی‌گناهی و خالص بودن، رنگ صورتی نمادی از قدردانی و رنگ قرمز نمادی از عشق است. گل‌های میخک در دو نوع شاخه‌ای و مینیاتوری در گل فروشی به فروش می‌رسند.

11) گل لیسیانتوس

گل لیسیانتوس گلی فوق العاده زیبا است و در دنیای گل فروشی، کاربردهای وسیعی دارد. می‌تواند انتخاب دسته گل عروس باشد یا با ظاهر زیبا و فریبنده، در مناسبت‌های خاص، برای گل آرایی استفاده شود. رنگ صورتی تا سفید، یا هر رنگ دیگر آن یک انتخاب عالی برای گل آرایی خواهد بود. دوام آن بالا است و با نگهداری صحیح می‌تواند تا دو هفته دوام داشته باشد.

12) گل لیلیوم

از محبوب‌ترین گل‌ها در گل فروشی گل لیلیوم است. این گل در تنوع رنگی بالا، بیشتر در دسته گل‌ها و گل آرایی‌ها استفاده می‌شود. این گل می‌تواند ظاهری کلاسیک و رمانتیک را ارائه دهد. می‌توان گفت در گل فروشی، گل لیلیوم جزو گل‌های ضروری محسوب می‌شود. این گل نمادی از تجدید و تولد دوباره است، همچنین نشان دهنده ظرافت و پیچیدگی است.

13) گل پیونی

گل پیونی یا صد تومانی، از محبوب‌ترین گل‌ها در گل فروشی‌ها است. این گل زیبا نشان دهنده خوشبختی و شادی است بنابراین در مراسم ازدواج و جشن‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گل رمانتیک در کنار سایر گل‌ها ترکیبات منحصر به فردی ایجاد می‌کند. گل پیونی در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف برای هر تناسبی وجود دارد. با انتخاب این گل یک گل آرایی خیره کننده خواهید داشت. گل پیونی را نماد زیبایی و قدرت زنان می‌دانند. این گل را که نشان دهنده باروری و عشق الهی می‌دانند، معمولا به رنگ صورتی روشن، بنفش و سفید است.

14) گل فریزیا

گل فریزیا به دلیل رنگ‌های شاد، انتخاب محبوبی برای مشتریان گل فروشی‌ها است. این گل برای نشان دادن حس شادی انتخاب می‌شود. با توجه به رنگ ‌بندی متنوع آن در بسیاری از مراسم‌ها و رویدادها می‌تواند انتخاب خوبی برای گل آرایی باشد. همچنین در کنار سایر گل‌ها می‌تواند نقش مکمل را به خوبی ایفا کند. آنچه گل فریزیا را نسبت به سایر گل‌ها متمایز کرده است، رنگ‌های مختلف است. صورتی، سفید، بنفش، قرمز، زرد و نارنجی از رنگ‌های برجسته این گل هستند. این گل نمادی از دوستی، اعتماد و تفکر است. همچنین نمادی از خلاقیت و رشد را نیز می‌توان در این گل مشاهده کرد.

نتیجه گیری و جمع بندی

در میان خریدهای اینترنتی، گل را نیز اینترنتی خریداری کنید. بهترین گل‌فروشی‌های آنلاین ، انواع سبد گل، تاج گل، دسته گل، باکس گل و سایر چیدمان‌های گل را انجام و به صورت اینترنتی به فروش می‌رسانند. بخش دیگر فعالیت‌های این مجموعه‌ها، فروش انواع گیاهان آپارتمانی و گل مصنوعی است. همچنین تیم‌های حرفه‌ای، انواع گل آرایی روز را برای مراسم‌های خاص اجرا می‌کنند.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.