ترید لذت بخش در بروکر قدرتمند لایت فارکس

0

لایت فارکس

یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین بروکرهای فارکس جهان، کارگزاری لایت فارکس بوده که فعالیت خود را از سال 1384 شروع کرده است. بیش از ربع قرن تجربه به لایت فارکس این شانس را داده بود که در صدر لیست برترین بروکرهای جهانی قرار بگیرد. اما پس از یک دهه فعالیت و ظهور رقبای قدرتمند جوان، متاسفانه این کارگزاری دچار خود بزرگ‌بینی شده و بود و معتقد بود که هیچگاه جایگاه خود را از دست نخواهد داد. به همین دلیل نیز هیچوقت تلاشی برای به‌روز کردن خدمات خود انجام نداد. این روند تا جایی ادامه داشت که بسیاری از مشتریان خود را از دست داد. بالاخره در سال 1400، این بروکر بزرگ جهانی تصمیم به تغییر مدیریت و سیستم مدیریتی مجموعه گرفتند و تحولی اساسی در این کارگزاری ایجاد شد. تغییر تیم مدیریتی باعث شد تا استراتژی‌های سازمانی تغییر پیدا کرده و خدمات نیز چندین پله بهبود پیدا کند. این تغییرات، همراه با تغییر نام برند انجام گرفت و این کارگزاری، نام خود را به لایت فایننس تغییر داد.

لایت فایننس

تغییرات ایجاد شده در این کارگزاری، شامل تنوع بخشیدن به نمادهای قابل معامله، کاهش چشمگیر کارمزدها، تقویت حساب ECN، بهبود شیوه واریز و برداشت، بکارگیری وب تریدر قدرتمند و … بود. همه‌ی این تغییرات، باعث شد تا لایت فایننس پس از یک دهه، مجددا بر سر زبان‌ها بیفتد. ناگفته نماند که در کنار سابقه‌ی بسیار طولانی که خود یکی از عوامل اطمینان از اعتبار بروکر است، لایت فایننس، جواز ثبت شرکت BVI را داشته و همچنین رگولاتوری قدرتمند اروپایی CySec و همچنین رگوله آفشور FSA (برای کاربران ایرانی) را نیز دریافت کرده است. در ادامه، مزایای منحصر به فرد لایت فایننس را بیان خواهیم کرد تا مطمئن شوید که اگر قصد ترید در بازار فارکس را دارید، بروکر LiteForex قطعا انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

مبدع حساب CENT

سال‌های بسیار دور و در اوایل کار این کارگزاری، لایت فارکس یک نوآوری بسیار جالب داشت. در این نوآوری، تریدرهای تازه‌کار می‌توانستند تنها با 1 دلار، حساب معاملاتی واقعی فارکس را تجربه نمایند. بهتر است این حساب را با حساب دمو اشتباه نگیرید. در حقیقت، این حساب به نام حساب CENT عرضه شده بود که یک حساب واقعی یا همان Real بود. اما تریدرها نیازی به دیپازیتی بالای 1 دلار نداشتند. این خلاقیت مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفت و باعث شد تا در سال‌های بعدی، تمامی بروکرها حسابی مشابه با این حساب، اما با اسامی مختلف (برای مثال: حساب میکرو یا بگینر) را در اختیار مشتریان خود قرار دهند. در حال حاضر نیز این حساب در میان حساب‌های این بروکر وجود دارد تا تریدرهای تازه کار، بدون کوچکترین دغدغه، ترید واقعی را تجربه نمایند.

بهترین حساب ECN

از طرف دیگر، تریدرهای باتجربه و حرفه‌ای، همواره به دنبال بهترین حساب معاملاتی هستند. یکی از حساب‌هایی که مورد علاقه تریدرهای سرتاسر جهان است، حسابی از مدل ECN بوده که شرایط معاملاتی کاملا شفافی دارد. لایت فایننس، نه تنها این حساب را در اختیار مشتریان خود قرار داده، بلکه در میان تمامی بروکرهای فعال در ایران، کمترین مبلغ دیپازیت را برای افتتاح این حساب در نظر گرفته است. این امر باعث شده تا تمامی تریدرهای حرفه‌ای، اگر به دنبال حساب ای سی ان باشند، قطعا لایت فارکس را در میان گزینه‌های خود در نظر بگیرند.

وب تریدر حرفه‌ای

بروکر Lite Finance نه تنها هر دو پلتفرم معاملاتی حرفه‌ای متاتریدر 4 و متاتریدر 5 را ارائه کرده، بلکه از یک نسخه‌ی حرفه‌ای و کاربر پسند وب تریدر نیز استفاده کرده که محیط آن، به محیط گرافیکی تریدینگ ویو شباهت زیادی دارد. همانطور که حدس می‌زنید، تریدینگ ویو یکی از بهترین پلتفرم‌های پایش بازار و استفاده از اندیکاتورهای تحلیلی است. به همین جهت نیز نسخه وب تریدر این کارگزاری، به سادگی توانسته نظر تریدرهای این بازار را به خود جلب نماید. حتی افراد تازه کار نیز به سادگی، به ابزارهای تحلیلی و چارت‌های قیمتی نمادهای مختلف معاملاتی دسترسی دارند تا بتوانند به سرعت، معاملات خرید/فروش خود را اجرا نمایند. نمایی از این وب تریدر را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

بروکر ارز دیجیتال

یکی از مهمترین تغییرات بروکر، تنوع دادن به لیست نمادهای معاملاتی است. لایت فایننس، در حال حاضر بیش از 220 نماد معاملاتی داشته که در میان این نمادها، 100 سهام شرکت‌های تراز اول دنیا و همچنین 60 رمزارز پرطرفدار نیز به چشم می‌خورد. بدین ترتیب، لایت فارکس بهترین شرایط معاملاتی را برای افراد علاقه‌مند به مارکت رمزارزها فراهم کرده و توانسته لقب بروکر ارز دیجیتال را از آن خود نماید. در کنار این موضوع، باید دقت داشت که میزان کنونی کارمزدهای معاملاتی در این بروکر، بسیار رقابتی بوده و در سطح پایینی قرار دارد. ترکیب سبد معاملاتی متنوع و کارمزدهای کم، دست تریدر را برای کسب حداکثر سود از هر معامله، باز گذاشته است.

برداشت آنی

یکی از مشکلاتی که تریدرها عموما از آن شکایت می‌کنند، پروسه‌ی سخت و طولانی برداشت مبلغ موجود در حساب معاملاتی است. بسیاری از بروکرها این پروسه را در چند ساعت و بعضی بروکرها در چند روز (مثلا فیبوگروپ) انجام می‌دهند. بعضی از بروکرها نیز به دنبال ثبت تخلف، تمامی معاملات شما را زیر و رو خواهند کرد (مثلا بروکر ویندزور) و در نهایت، امکان برداشت از حساب را غیر فعال می‌کنند. لایت فایننس، نه تنها تضمین کرده که معاملات بدون اسلیپیج انجام شود، بلکه پس از اتمام هر معامله، پرونده آن بسته شده و هیچ سختگیری در خصوص تخلفات وجود نخواهد داشت. بدین ترتیب، هر زمان که اراده نمایید، درخواست برداشت وجه شما انجام شده و چند دقیقه بعد (بسته به متد برداشت انتخابی)، موجودی را در حساب خود، دریافت خواهید کرد.

پروسه واریز نیز همانند اکثر بروکرها، کاملا آنی است، اما یکی از تفاوت‌های اساسی این بروکر، توجه به کارمزد پرداخت شده توسط تریدر است. در زماینکه شما قصد شارژ حساب معاملاتی خود را دارید، طبیعتا به دلیل دسترسی نداشتن به روش‌های پرداخت بین‌المللی، احتمالا باید از خدمات صرافی فارکس یا واسط‌های مالی استفاده نمایید. در این مسیر، احتمالا شما بیاد بین 0/5 تا 5 درصد کارمزد پرداخت نمایید (بسته به روش انتخابی). بروکر لایت فارکس، کارمزد پرداخت شده را به شما عودت می‌دهد! اگرچه شما این کارمزد را به شرکت یا مجموعه‌ی دیگری پرداخت کرده‌اید، اما لایت فایننس این مبلغ پرداخت شده را از حساب خود، به تریدر عودت خواهد داد.

سیگنال رایگان

از دیگر مزایای این کارگزاری می‌توان به وجود بخشی به نام تحلیل و سیگنال در پنل کاربری تریدرها اشاره کرد. در کابین مجهز و حرفه‌ای لایت فارکس، بخش‌هایی برای تحلیل و سیگنال رایگان قرار گرفته که در هر لحظه، آخرین اطلاعات در خصوص نمادهای معاملاتی مختلف را در اختیار تریدرها قرار می‌دهد. توجه داشته باشید که تریدرها، هرگز صرفا با تکیه بر تحلیل‌ها و اندیکاتورها معامله نکرده، بلکه بر مبنای دانش خود و استراتژی معاملاتی و توجه به سیگنال‌ها معامله خواهند کرد. اما به هر حال، ارائه شدن سیگنال‌ها و تحلیل‌ها به صورت رایگان، در پنل کاربری، می‌تواند مسیر شما برای انجام تریدرهای پرسود را هموار نماید.

سوشال تریدینگ

وقتی در خصوص کابین حرفه‌ای لایت فایننس صحبت می‌کنیم، نمی‌توانیم وجود سوشال تریدینگ را نادیده بگیریم. در میان بروکرها، فراهم کردن بستری برای این فیچر رایج نبوده، اما لایت فایننس به حدی پنل کاربری خود را حرفه‌ای طراحی کرده که توانسته بستر مناسب برای سوشال تریدینگ را فراهم نماید. در این بستر، تریدرهای تازه‌کار و حرفه‌ای در کنار یکدیگر قرار گرفته و با اشتراک گذاری تحلیل‌ها و تجربیات خود، می‌توانند به یکدیگر در خصوص انجام معاملات سودآور، کمک نمایند. استفاده از سوشال تریدینگ کاملا رایگان بوده و با چند کلیک در اختیار مشتریان این بروکر قرار خواهد گرفت.

معایب لایت فارکس

ورژن کنونی این کارگزاری بسیار حرفه‌ای طراحی شده و تقریبا می‌توان گفت که تمامی نیازهای تریدرها را برطرف کرده است. شاید تنها نقطه ضعف این بروکر، سیستم پشتیبانی آن باشد. اگرچه این بروکر تیم پارسی زبان دارد، اما این تیم فقط و فقط از طریق پنل کاربری در دسترس بوده و در هیچ پلتفرم دیگری (مثلا تلگرام)، حضور ندارند. این امر باعث شده که کانال و صفحات کلاهبرداری مختلفی ایجاد شوند و خود را پشتیبان این بروکر، معرفی نمایند. به هر حال، اگر تیم پشتیبانی لایت فارکس از روش‌های دیگر نیز در دسترس بود، هیچ نقطه ضعفی را نمی‌توانستیم برای این بروکر، بیان نماییم.

ثبت نام در لایت فایننس

از آنجاییکه این بروکر وبسایت پارسی دارد و پروسه ثبت نام در آن بسیار ساده است، تنها مشکل اصلی، پیدا کردن آدرس سایت اصلی این بروکر برای مشتریان ایرانی است. این کارگزاری در سرتاسر جهان فعالیت داشته و وبسایت‌های متعددی را نیز راه‌اندازی کرده است. در میان این سایت‌ها، تنها یک وبسایت بوده که میزبان مشتریان ایرانی است. وجود وبسایت‌های جعلی نیز باعث شده تا تریدرها گاها در پیدا کردن آدرس اصلی وبسایت این بروکر، با مشکل روبرو شوند. برای دیدن لینک اصلی سایت لایت فایننس برای مشتریان ایرانی، برروی لینک قبلی کلیک کنید. در صفحه باز شده، نه تنها مراحل ثبت نام در این بروکر به شما آموزش داده خواهد شد، بلکه همواره آخرین آدرس بدون فیلتر بروکر نیز در اختیار شما گذاشته می‌شود تا در دام وبسایت‌های جعلی و کلاهبردار، نیفتید.

نکات مهم در ثبت نام لایت فارکس

مهمترین نکته در فرآیند ثبت نام این بروکر، مرحله احراز محل سکونت است. متاسفانه این مرحله اجباری بوده و تمامی افرادی که به دنبال افتتاح حساب واقعی در این کارگزاری هستند، حتما باید مدرکی دال بر محل سکونت خود را ارائه نمایند. این کار از طریق بارگذاری مدرک رسمی که شامل آدرس محل سکونت باشد، امکان پذیر است. این مدرک باید اعتبار داشته باشد (منقضی نشده و یا بیشتر از شش ماه از زمان صدور آن نگذشته باشد) و همچنین به نام خود فرد متقاضی باشد. برای راهنمایی بیتشر، همواره می‌توانید برروی تیم پشتیانی این بروکر، حساب نمایید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.