ساس از کجا می آید؟

0

وجود حشرات کوچک مانند ساس در محل زندگی شما، می‌تواند آزاردهنده باشد و مشکلات زیادی را در روال زندگی شما ایجاد کند. به همین دلیل است که در این مقاله تصمیم گرفتیم به موضوعاتی از جمله اینکه ساس از کجا می‌آید و روش‌های سمپاشی ساس چیست؟ بپردازیم. علاوه بر این، قیمت سمپاشی ساس را نیز بررسی خواهیم کرد تا به شما با یک برنامه ریزی مناسب کمک کند.

اگر چه با یک آلودگی جزئی یا شدید سر و کار داشته باشید، نکات ما می‌تواند به شما کمک کند. تا این حشرات را به طور موثر از خانه خود حذف کنید.

راه نفوذ ساس

برای درمان موثر و ریشه کن کردن ساس‌ ، ابتدا باید بدانیم ساس از کجا می‌آید؟

سپس منبع و محل زندگی آنها را شناسایی کنیم. این می‌تواند به جلوگیری از ظهور مجدد آنها در آینده کمک کند. این حشرات در محیط هایی رشد می‌کنند که شرایط ایده‌آلی مانند مبلمان چوبی، کمد، تشک، فرش و سایر مکان‌های تاریک را برای رشد و تکثیر آنها فراهم می‌کنند. آگاهی از علل پیدایش آنها و نحوه فعالیتشان می‌تواند به کنترل جمعیت آنها کمک کند.

یکی از راههای اصلی نفوذ این حشرات به خانه شما از طریق رفت و آمد در محیط های مشکوک، استفاده از وسایل نقلیه عمومی و خرید مبلمان آلوده و صندلی‌ها و همچنین قطعات چوبی است. علاوه بر این، خرید روتختی دست دوم نیز می تواند وسیله ای برای ورود این حشرات به فضای زندگی شما باشد.با هدف قرار دادن زیستگاه‌های مورد علاقه آنها و تمرکز بر اقدامات پیشگیرانه، می‌توانیم آنها را از بین ببریم و از بازگشت آنها جلوگیری کنیم.

ساس از چی خوشش میاد؟

ساس ها حشرات انگلی هستند که در محل سکونت انسان مانند منازل، هتل ها، خوابگاه ها، بیمارستان ها، خانه های سالمندان و سربازخانه، زندان ها و غیره یافت می شوند. این حشرات از مکان های تاریک خوششان می آید و معمولاً در درزها و شکاف هایی مانند دیوارها، پشت کاغذ دیواری، مبلمان و حتی قفسه های کتابخانه پنهان می شوند.

آنها بیشتر در شب فعال هستند و تغذیه ساس از خون افراد در حال خواب یا استراحت می باشد. وقتی انسان در اطرافشان نباشد، ممکن است از حیوانات دیگر تغذیه کند. این حشرات با لکه های ناشی از مدفوع آنها که اغلب در نزدیکی مخفیگاه آنها یافت می شود، قابل تشخیص هستند.

مدت زمان بالغ شدن ساس و چرخه زندگی آن

ماده ها بین 2 تا 3 تخم در روز می گذارند که در مجموع 200 تا 500 تخم در طول زندگی خود تولید می کنند. تخم ها کوچک، سفید و مرواریدی شکل هستند و اندازه آن حدود یک میلی متر است. پس از لقاح، تخم ها معمولاً در عرض 9-10 روز، بسته به دما، از تخم خارج می شوند. پنج مرحله نمفی وجود دارد و هر مرحله قبل از پوست اندازی به مرحله بعدی نیاز به یک وعده غذایی خونی دارد.

مراحل تخم تا بلوغ کامل و تخم‌گذاری مجدد بسته به حرارت محیط بین ۱۹–۷ هفته متغیر است. در حرارت ۲۷ درجه تخم‌ها در کمتر از یک هفته شکفته می‌شوند. در طول سال چند نسل ساس به وجود می‌آید. در دسترس بودن منبع خون در زمان تولید مثل تأثیر می‌گذارد. حشره بالغ در تابستان یک بار در هفته تغذیه می‌کنند. در ماه‌های سرد تر تغذیه آنها کمتر صورت می‌گیرد. در زمستان چیزی نمی‌خورند و در بهار برای تغذیه ظاهر می‌شوند. خانه‌های مستأجری بیشتر در معرض آلودگی قرار دارند.

مدت زمان بالغ شدن ساس و تخمگذاری مجدد آن، بسته به دمای محیط بین 7 تا 19 هفته متغیر است. در دمای 27 درجه سانتیگراد، تخم ها در کمتر از یک هفته از تخم خارج می شوند. این حشرات می توانند چندین نسل در سال تولید کنند که زمان تولید مثل تحت تأثیر در دسترس بودن منبع خون است. این حشرات در بزرگسالی معمولاً یک بار در هفته در طول ماه‌های تابستان تغذیه می‌کنند، در حالی که در هوای سردتر تغذیه کمتر می‌شود. این حشرات در زمستان اصلا غذا نمی خورند و معمولا در بهار برای تغذیه بیرون می آیند.

روش های ریشه کنی ساس

روشهای ساده و طبیعی ممکن است در مراحل اولیه مؤثر باشند، اما موارد شدیدتر ممکن است به کمک حرفه‌ای از شرکت‌ سمپاشی ساس نیاز داشته باشد. این حشرات به سختی قابل تشخیص هستند زیرا در فضاهای کوچک پنهان می شوند و در برابر آفت کش ها و حشره کش های رایج مقاوم هستند.

برای یافتن این حشره، به دنبال قطرات خون روی ملحفه باشید یا ممکن است علائمی مانند شکل ساس گزیدگی ( زخم، تورم و خارش که بعد از گزش ساس ) ظاهر می شود را تجربه کنید. این حشرات معمولاً در شب به تشک ها و تخت ها حمله می کنند و اندازه ساس بین 1 تا 6 میلی متر است.

اولین قدم برای خلاص شدن از شر ساس، برداشتن تشک و خالی کردن تخت است. حشرات و تخم‌های آنها را جارو کنید و از سم مخصوص ساس برای تمیز کردن بستر استفاده کنید. هر گونه حشره و تخم آن را با احتیاط دور بیندازید تا از پخش شدن آن جلوگیری کنید.

از تله های مخصوص نیز می توان برای دور نگه داشتن حشرات از بستر استفاده کرد. شستن لباس‌ها و ملحفه‌ها با آب داغ یکی از مؤثرترین راههای خلاص شدن از شر ساس‌ها است، زیرا در صورت قرار گرفتن در دمای بالای 45 درجه به مدت یک ساعت یا بیشتر، می‌میرند.

مواد شیمیایی مانند پیرترین ها و پیرتروئیدها، خشک کننده ها مانند اسید بوریک و خاک دیاتومه، مواد بیوشیمیایی مانند روغن چریش، پیرول ها، نیکوتینوئیدها و تنظیم کننده های رشد حشرات نیز می توانند برای از بین بردن این حشره استفاده شوند. هنگام خرید سم برای ساس دقت کنید؛ مهم است که از سم مخصوص ساس دارای مجوز و تایید شده استفاده کنید و دستورالعمل ها را به دقت بخوانید و آن ها را رعایت کنید.

بررسی قیمت سمپاشی ساس

قیمت سمپاشی ساس بسته به عوامل مختلف می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. مدت زمان گارانتی در مقایسه شرکت های مختلف یک نکته ضروری است، زیرا سمپاش های بی تجربه ممکن است فقط برای مدت کوتاهی موثر باشند. شرکت های حرفه ای می توانند نتایج طولانی مدتی را تضمین کنند . سطح آلودگی و میزان شلوغی محیط نیز می تواند بر هزینه ها تأثیر بگذارد، زیرا آلودگی های وسیع تر به منابع بیشتری برای کنترل و از بین بردن آفات نیاز دارد.

نوع سمپاشی استفاده شده توسط این شرکت نیز می تواند بر قیمت آن تأثیر بگذارد، سمپاشی ساس با سموم شیمیایی، سم پاشی ساس با بخار،سم پاشی ساس با انجماد،سمپاشی با گاز از انواع سمپاشی محسوب می شود.
هزینه بازرسی نیز ممکن است جدا از قیمت سمپاشی ساس باشد، بنابراین مهم است که همه هزینه ها را به طور جامع در نظر بگیرید.

سخن پایانی

ساس‌ها می‌توانند یک آفت چالش برانگیز برای از بین بردن باشند، زیرا می‌توانند در قسمت‌های مختلف خانه پنهان شوند. یکی از بهترین توصیه‌ها برای از بین بردن این حشرات این است که از یک شرکت سم پاشی ساس کمک بگیرید. داشتن تخصص، تجهیزات و مهارت‌های مناسب در مورد کنترل آفات اهمیت دارد. همچنین داشتن مجوز رسمی و تاییدیه از مراجع ذیربط مانند وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی برای شرکت‌ها الزامی است.

شرکت سمپاشی ساس کیان پاک تحت نظارت دقیق وزارت بهداشت فعالیت می‌کند. آنها با بهره گیری از متخصصان ماهر و با استفاده از روش‌های استاندارد عملیات سمپاشی را انجام می‌دهند .

 

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.