راهنمای خرید گاز صفحه ای

0

اجاق گاز یکی از پر کاربردترین وسایل داخل آشپزخانه است و آشپزخانه بدون اجاق گاز معنایی ندارد. یکی از اصلی ترین دغدغه های خانواده ها انتخاب گاز مناسب برای آشپزخانه است. حال گاز مناسب و با کارایی بالا چه ویژگی های باید داشته باشد؟ در گذشته بیشتر اجاق گاز ها مبله بودند که بعضی دارای فر و بعضی دیگر دارای طبقه برای وسایل بودند. اما با گذشت زمان و محدود تر شدن فضای آشپزخانه، گازهای مبله جای خود را به گازهای صفحه ای دادند. با راهنمای خرید گاز صفحه ای همراه ما باشید تا به پاسخ پرسش هاتون برسید. برای خرید گاز صفحه ای مطالب زیر را در نظر داشته باشید:

فضای در دسترس :

یکی از مهمترین مولفه ها در خرید گاز صفحه ای، فضای در دسترس برای نصب اجاق گاز است. اگر آشپزخانه کوچکی دارید و فضای کافی برای نصب اجاق گاز بزرگ 5 شعله ندارید، بهترین انتخاب گاز هایی با شعله های کمتر است. اجاق گاز های دو شعله و سه شعله فضای کمتری اشغال می کنند.

جنس گاز صفحه ای :

انواع گاز صفحه ای موجود در بازار در چهار جنس استیل، شیشه ای، سرامیکی و لعابی تولید شده اند. که صرف نظر از سلیقه، هر کدام مزایا و معایبی دارند که هر کدام را جداگانه توضیح می دهیم. انواع اجاق گاز صفحه ای را میتوانید در صفحه گاز صفحه ای آویژه پلاس مشاهده کنید.

گاز صفحه ای استیل :

این نوع اجاق گاز ها که طرفداران زیادی هم دارند، از ورق استنلس استیل ضد زنگ با ضخامت های متفاوت ساخته شده اند.این اجاق گاز ها در انواع 2 تا 6 شعله در بازار موجود است. بزرگترین مزیت گازهای استیل مقاومت بالای آن ها در برابر ضربه و حرارت است. همچنین قابلیت شکل پذیری ورق استیل ، ایجاد طرح های برآمده و فرورفته را روی صفحه گاز ممکن می کند. اما صفحه استیل بعد از مدتی دچار خط و خش می شوند و کیفیت اولیه را ندارند. نظافت اجاق گاز های استیل نیز نسبت به باقی گازها سخت تر است.

گاز صفحه ای شیشه ای :

در این گازها صفحه از جنس شیشه سکوریت است که معمولا ضخامتی برابر با 8 میلی متر دارند. این نوع شیشه در برابر حرارت و ضربه بسیار مقاوم اند ولی در صورت نصب نادرست و یا ضربه به گوشه ها، شیشه می شکند و خورد می شود. از مزایای این نوع گازها می توان به نظافت آسان آن ها اشاره کرد. همچنین خط و خش نمی افتد و نسبت به گازهای استیل، رنگ بندی متفاوت تری دارند و به راحتی با هر آشپزخانه ای ست می شوند.

اجاق گاز سرامیکی :

بیشتر گازهای سرامیکی با انرژی برق کار می کنند و اجاق برقی واژه مناسب تری برای آن ها است. سرامیک تحمل بالایی در برابر حرارت دارد و کار انتقال دما از المنت های زیر صفحه به روی صفحه را به خوبی انجام می دهند. این اجاق ها بسیار با کیفیت هستند ولی استفاده از انرژی برق و قیمت بالای آن ها باعث شده تا خریداران بیشتر گازهای شیشه ای و یا استیل را ترجیح دهند.

گاز لعابی :

اجاق گاز های قدیمی تر و مبله معمولا با لعاب مشکی و یا سفید پوشانده شده اند. این لعاب کوره ای بوده و تحمل دمای بالا را دارد ولی بعد از مدتی دچار خط و خش می شود . امروزه نیز تعداد کمی از اجاق گازهای صفحه ای از نوع لعابی هستند.

سرشعله های گاز :

راندمان حرارتی هر اجاق گاز به کیفیت سر شعله های آن بستگی دارد که سر شعله های ایتالیایی در مقایسه با سرشعله های ایرانی کیفیت بهتر و راندمان حرارتی بالاتری دارند. بیشتر شرکت های تولید کننده اجاق گاز در ایران از هر دو نوع سر شعله های ایرانی و ایتالیایی در گازهای خود استفاده می کنند. که طبیعتا سر شعله های ایرانی قیمت پایین تری دارند ولی سر شعله های ایتالیایی کیفیت بالاتری دارند. بهترین سر شعله های ایتالیایی، ساباف نسل سوم است که در گازهای اخوان سری ونوس (v) استفاده شده است. گازهای سری ونوس را از نمایندگی اخوان خریداری کنید.

امکانات اضافه اجاق گاز :

تمام اجاق گاز هایی که امزوره تولید می شوند دارای ترموکوپل و فندک اتوماتیک می باشند. اما برخی از گازها امکانات بیشتری مثل تایمر مکانیکی و یا تایمر دیجیتال دارند. آپشن های اضافه باعث افزایش قیمت محصول می شوند و این آپشن ها بستگی به سلیقه مصرف کننده و نیاز او به این امکانات دارد.

نکات خرید اجاق گاز صفحه ای :

بیشتر افراد اجاق گاز صفحه ای را با اجاق گاز رومیزی اشتباه می گیرند در صورتی که کاملا با هم تفاوت دارند. اجاق گاز های رومیزی معمولا دو و یا سه شعله هستند و روی صفحه قرار می گیرند و نیازی به برش صفحه کابینت نیست. ولی اجاق گاز های صفحه ای به صورت توکار نصب می شوند و امکانات بیشتری دارند.

ترموکوپل یکی از امکانات ایمنی مهم در اجاق گاز می باشد. در صورت خاموش شدن شعله گاز به هر دلیلی (مثل سر رفتن غذا)، ترموکوپل جریان گاز را قطع می کند و مانع بروز حادثه می شود.

ممنون که با راهنمای خرید گاز صفحه ای همراه ما بودید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. در صورتی که پاسخ خود را در این مقاله نیافتید با کارشناسان آویژه پلاس تماس بگیرید. آویژه پلاس نمایندگی رسمی برندهای اخوان، کن، استیل البرز، آلتون، سیمر، میکس پلاس و مسترهوم بهترین اجاق گاز های صفحه ای را با گارانتی اصلی و بیشترین تخفیف به مصرف کنندگان محترم ارائه می دهد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.