با جاذبه های گردشگری اروپا آشنا شوید!

0

برکسی پوشیده نیست که قاره اروپا، مملو از مکان‌های بسیار زیبا و دیدنی برای بازدید است. این سرزمین شگفت‌انگیز و مدرن با شهرهای افسانه‌ای، رشته‌کوه‌های سربه‌فلک کشیده و سواحل رؤیایی، فهرستی بی‌پایان از جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد دارد. فرقی نمی‌کند که در حال برنامه‌ریزی برای سفر به اروپا هستید، یا هنوز برای بازدید از جاذبه های گردشگری اروپا تصمیم نگرفته‌اید؛ در هر صورت این مقاله، 28 پیشنهاد جذاب برای شما آماده کرده است که می‌تواند ایده فوق‌العاده‌ای برای یک سفر خاطره‌انگیز باشد.

30 مورد از بهترین جاذبه های گردشگری اروپا

بازدید از بهترین جاذبه‌های گردشگری اروپا، احتمالاً شما را حیرت‌زده خواهد کرد؛ زیرا اروپا تلفیقی از تاریخ، تمدن و دنیای مدرن است. جاذبه های گردشگری اروپا نیز گاهی شما را به قرن‌ها پیش می‌برند؛ گاهی نیز مبهوت ساخته‌های مدرن بشر می‌کنند. یکی از نکات جذاب سفر به اروپا، حمل‌و‌نقل و جابه‌جایی بسیار راحت بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. در این قاره، انبوهی از قطارشهری، اتوبوس و هواپیما، آماده خدمت‌رسانی به شما هستند تا شما را در کمترین زمان به مقصد برسانند. در ادامه، با 28 مورد از بهترین جاذبه های گردشگری اروپا آشنا خواهید شد.

1- کانال‌های شهر ونیز

ونیز، به‌لطف کانال‌های آبی که دارد، به‌عنوان جادویی‌ترین مکان‌های روی زمین شناخته می‌شود. این شهر را می‌توان نمادی از نبوغ بشر و بهترین اختراعات ساخته دست انسان دانست. با ورود به ونیز، ساختمان‌های سنگی را خواهید دید که روی آب، آرام گرفته‌اند. قایق‌هایی با اندازه‌های مختلف و رنگارنگ از داخل کانال‌ها عبور می‌کنند؛ همانطور که ماشین‌ها، کامیون‌ها و اتوبوس‌ها در خیابان‌های شهرهای ما ترافیک درست می‌کنند؛ در ونیز نیز احتمالاً شاهد ترافیک قایق‌های زیبا خواهید بود.

این شهر روی آب، بیش از 150 آبراه دارد که بیش از 400 پل نیز از روی آنها عبور می‌کنند. قدمت ونیز به قرن پنجم میلادی باز می‌گردد؛ زمانی‌که روستائیان بومی اسلوونی برای نخستین بار پا به این سرزمین گذاشتند. شاید کمتر جایی شنیده باشید که عمق آب‌های داخل شهر ونیز، فقط 10 تا 15 فوت است؛ البته در سال‌های اخیر، به‌دلیل برخی ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز، سطح آب بالاتر آمده و شهر تقریباً در حال غرق شدن است. اگر قصد بازدید از این شهر رؤیایی را دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم در ماه‌های پیک و شلوغی به آنجا نروید؛ معمولاً از آوریل تا اکتبر، ونیز لبریز از جمعیت است.

2- آکروپلیس آتن

آیا می‌دانستید در یونان نیز، جایی شبیه به تخت جمشید ایران وجود دارد؟ به جرئت می‌توان گفت، هیچ گردشگری نیست که به یونان برود؛ اما از مجموعه شهرهای مرتفع آکروپلیس بازدید نکند. مجموعه تاریخی آکروپلیس که زمانی به‌عنوان پناهگاه مردم یونان و اقامتگاه اصلی پادشاه شناخته می‌شده است؛ اکنون به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری اروپا محسوب می‌شود. نام این مجموعه از چشمه‌ای در نزدیکی آن الهام گرفته است.

آکروپلیس را می‌توان نماد معماری باشکوه یونانی در دنیا دانست؛ سبک یونانی این بنا بسیار پیچیده و آراسته است. شکل‌هایی شبیه شاخ قوچ‌های حلقه‌دار در بالای ستون‌ها وجود دارد که شما را به یاد قصرهای زیبای هخامنشی خواهد انداخت. در این مجموعه، سه معبد بزرگ آتنا، ارکتیون و ایوان دختران وجود دارد که هرکدام از انها کاربرد خاصی داشته است.

اگر از این مجموعه دیدنی بازدید کردید؛ شانس این را خواهید داشت که از آگورا باستانی آتن، آگورا رومی، معبد المپیان زئوس، آگورای روم باستان کتابخانه هادریان و موزه باستان شناس نیز بازدید کنید. نکته جالب‌تر اینکه بازدید از آکروپلیس در روزهای 6 مارس، 18 آوریل، آخر هفته سپتامبر و 28 اکتبر کاملاً رایگان است. شما می‌توانید همه‌روزه به‌جز روزهای تعطیل از ساعت 8 صبح تا 5 بعدازظهر از این مجموعه دیدن کنید.

3- قصر الحمرا

الحمرا را می‌توان یکی از قصرهای سحرآمیز به‌جامانده از دوران امپراطوری بزرگ مسلمانان در اروپا دانست؛ درست در زمانی که مسلمانان از آفریقا به اسپانیا مهاجرت کردند و در آنجا بزرگ‌ترین امپراتوری جنوب اروپا را تشکیل دادند. قصر الحمرا، یکی از 851 مکان در سراسر جهان است که در فهرست میراث گردشگری جهانی یونسکو ثبت شده است. این مکان تاریخی با زیبایی خیره‌کننده علاوه بر معماری به سبک اسلامی، دارای رگه‌هایی از معماری رنسانس نیز هست؛ زیرا کمی بعد از پادشاهی مسلمانان، این مکان به دست اروپای مسیحی افتاد و تغییراتی در آن به‌وجود آمد.

الحمرا از چهار بخش اصلی یعنی قلعه آلکازابا، کاخ‌های ناصری، جنرالیف و کاخ چارلز پنجم تشکیل شده است. خوب است بدانید که فقط در یک روز، به‌طورمتوسط بیش از 8 هزارنفر از این کاخ دیدن می‌کنند. از آنجا که بازدید از الحمرا به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری اروپا، به‌دلیل شلوغی و ازدحام جمعیت ممکن است کمی  سخت باشد؛ بهتر است از همان ابتدا برنامه‌ریزی لازم را به عمل آورید.

4- کاخ وست مینستر

کاخ وست‌مینستر در لندن، یکی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کاخ‌های سلطنتی در دنیا است. این کاخ در قرن ۱۱ میلادی توسط پادشاه ویلیام یکم (فاتح) ساخته شد و بیش از ۹۰۰ سال سابقه دارد. این کاخ زیبا هم‌اکنون تالار اصلی پارلمان بریتانیا و محل اجتماع دو مجلس عنوان (آل قدیم) و (عوام قدیم) است.

کاخ وست‌مینستر با توجه به قدمت و نقش آن در تاریخ پادشاهی انگلستان، یکی از مکان‌های مهم تاریخی و میراث فرهنگی این کشور و جزو بهترین جاذبه های گردشگری اروپا به شمار می‌رود. با قدمت بیش از ۹۰۰ سال، این مکان تاریخی شاهد تاج‌گذاری بسیاری از پادشاهان و ملکه‌های انگلستان بوده است.

کاخ وست‌مینستر دارای سبک معماری گوتیک انگلیسی است و با دارا بودن صحن مرکزی بزرگ و تزئینات گوناگون، معماری بسیار جالبی دارد. این موزه دیدنی همچنین دارای یک کلیسای بزرگ و هال باشکوه است که در آن بخش‌های مختلفی از تاریخ انگلستان از جمله تابوت‌های پادشاهی و برخی از قهرمانان مشهور این کشور نگهداری می‌شود.

این کاخ سلطنتی شاهد برخی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ انگلستان از جمله امضای منشور حقوق مصوب ۱۲۱۵میلادی، اعلام اتحاد انگلستان و اسکاتلند، انتخاب پارلمان بریتانیا و انجمن عمومی بوده است.

5- ساحل آمالفی

ساحل آمالفی، یک خط ساحلی شگفت‌انگیز به‌طول 25 کیلومتر در خلیج سالرنو در کامپانیا؛ ایتالیا است. زیبایی ساحل آمالفی، بیشتر بخاطر روستاهای رنگارنگ و جادویی در نزدیکی آن است. این ساحل، در حقیقت نام خودش را از روستایی به همین نام در پایتخت تاریخی جمهوری آمالفی گرفته است. این روستا هم‌اکنون یکی از بهترین جاذبه های گردشگری اروپا است.

شاید جالب باشد که بدانید ساحل آمالفی حتی از زمان امپراتوری روم نیز یکی از جاذبه های گردشگری اروپا بوده است؛ برای مثال، بسیاری از مشاهیر تاریخی و هنرمندان سراسر دنیا همچون جووانی بوکاچیو، ریچارد واگنر، گرتا گاربو، جان اشتاین بک و هنریک یوهان ایبسن، آثار هنری و ارزشمند خود را در این ساحل به‌ثبت رسانده‌اند.

یکی از جذاب‌ترین توصیف‌ها درباره صاحل آمالفی را بهتر است از زبان شاعر ایتالیایی بشنویم: ” روز داوری، برای آمالفیتان‌هایی که به بهشت می‌روند، یک روز است مثل همه روزها”.

 

6- کلیسای سیستین

کلیسای سیستین، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری اروپا است که از سال 1471 تا 1484، به‌عنوان کلیسای اصلی پاپ بوده است. دیوارهای داخلی کلیسا، با نقاشی‌های مبهوت‌کننده و نفیس پوشانده شده است که برخی از آنها توسط هنرمندان بزرگ ایتالیایی از جمله روسلی، بوتیچلی و پروجینو نقاشی شده‌اند. البته بعضی از تصاویر ارزشمند و خیره‌کننده روی سقف‌ها و دیوارهای کلیسای سیستین، متعلق به میکل آنژ است.

کلیسای سیستین را نمی‌توان فقط به‌عنوان یک جاذبه گردشگری نگاه کرد. این اثر هنرمندانه تاریخی، هنوز هم به‌عنوان معبد مسیحیان شناخته شده و هرسال در آن مراسم مذهبی برگزار می‌شود.  این کلیسا، بخشی از مجموعه موزه واتیکان است که همه‌روزه به‌جز یکشنبه‌ها و تعطیلا مذهبی باز است. توجه داشته باشید که گرفتن عکس و لمس دیوار در کلیسای سیستین ممنوع است. این فعالیت‌ها برای حفظ نقاشی‌های دیواری از رنگ‌پریدگی و فرسایش ناشی از نورهای روشن و رطوبت، ممنوع شده است.

7- میدان سنت پیتر

میدان سنت پیتر یکی از زیباترین و مهیج‌ترین میادین جهان در واتیکان است. ورودی اصلی باسیلیکای سنت پیتر و کلیسای اصلی کاتولیک‌ها در این میدان قرار دارد. شکوه و زیبایی این میدان روی هر بیننده‌ای که وارد آن می‌شود تاثیر می‌گذارد. شما با ورود به این میدان، دیوارهای بلند و باشکوه باسیلیکا را با پلکان بزرگش می‌بینید و به نظر می‌رسد که با این پله‌ها آسمان را لمس می‌کنید. همچنین دو ستون معروف بورومئو با ارتفاع ۴۰ متر که با نقش‌های مذهبی مرمری تزیین شده‌اند در این مجموعه تاریخی دیده می‌شود.

این میدان بزرگ به شکل مربع بوده و توسط یک تزئین زیبا از کاشی‌های مرمری و گنبدهای بلند احاطه شده است. در اطراف آن چشم‌اندازها و نماهای زیبایی قرار دارد که شامل کلیسای سنت ایوو و دیوارهای کاخ واتیکان می‌شود. در مرکز این میدان زیبا نیز یک نشانه معروف به‌عنوان نماد معروف ستونهای میدان سنت پیتر قرار دارد که نشان دهنده نقطه مرکزی واتیکان و کاتولیسیزم است. بنابراین با این همه زیبایی و شکوه، میدان سنت پیتر یکی از بهترین جاذبه های گردشگری اروپا برای بازدید است و قطعا تجربه دیدن آن، می‌تواند لحظاتی شگفت‌انگیز و دلنشین برایتان رقم بزند.

 

8- محله قرون وسطایی Barri Gotic

Barri Gotic یا محله قرون وسطایی بارسلون یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری این شهر به شمار می‌رود. این محله باستانی حاوی بناهای تاریخی، کلیساها، پل‌ها، خیابانها و فضاهای عریض و زیبا است که بازدیدکنندگان را در یک سفر رؤیایی به قرون وسطا انتقال می‌دهد.

Barri Gotic  یا قلعه گُتیک از قدیمی‌ترین بخشهای شهر بارسلون به شمار می‌رود که در قرن ۱۲ میلادی پدید آمد. این محله زیبا که مرکز تجاری، فرهنگی و سیاسی قرون وسطا بوده است، همچنان مرکز زندگی شبانه روزی و فعالیتهای فرهنگی متنوع در بارسلون است.

Barri Gotic با داشتن نماهای سنگی زیبا، کلیساها و صومعه‌های گوتیک، خیابانهای باریک پر پیچ و خم، میدانهای بزرگ و پل‌های قدیمی که بیش از ۶۰۰ سال سابقه دارند، منظره‌ای واقعا سحر‌انگیز را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند. برج کاتالونیا که یکی از نمادهای شهر بارسلون است در این محله تاریخی واقع شده و لحظات بی نظیری را به ارمغان می‌آورد.

بنابراین Barri Gotic  یکی از بهترین جاذبه ‌های گردشگری اروپا و مرکز شهر بارسلون به حساب می‌آید که دارای تاریخ، فرهنگ و معماری ویژه است و هر توریستی را فریفته خود می‌کند.

9- کاخ ورسای

بدون شک، پاریس یکی از زیباترین و جذاب‌ترین شهرهای جهان است که شما می‌توانید یک عمر را در آن با خوشی و هیجان، بگذرانید. کاخ ورسای در این شهر، یکی از رؤیایی‌ترین کاخ‌های سلطنتی است که قدمت دیرینه دارد. این کاخ تا قطار مرکز شهر، فقط 30 دقیقه فاصله دارد. کاخ ورسای، در سال 1668 به‌دستور لوئیس چهاردهم پادشاه فرانسه، با محوطه بسیار وسیع و باغ‌های زیبا بنا شد؛ اما روند بازسازی و ساخت آن تا 50 سال بعد ادامه پیدا کرد.

در باغ‌های کاخ ورسای به‌عنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری اروپا، بیش از 10 هزار گونه گیاهی وجود دارد. یکی از باغ‌های این کاخ، باغ آلنبرگ است که در کنار رودخانه سن قرار دارد. باغ‌های توت‌فرنگی، تمساح‌ها و باغ نخلستان نیز، جزو دیگر محوطه‌های سرسبز کاخ هستند. کاخ ورسای با کفپوش چوبی، آینه‌کاری دیوارها و بوستان‌های اطراف خود، یک یادگاری باستانی بسیار باشکوه در قلب اروپا است.

 

 

10-برج کج پیزا

برج کج پیزا یکی از بناهای بسیار زیبا و شناخته شده جهان و جزو بهترین جاذبه های گردشگری اروپا است که در شهر پیزا در کشور ایتالیا واقع شده است.  این برج که به عنوان نماد شهر پیزا شناخته می‌شود در سال ۱۱۷۴ ساخته شد اما به علت خاک نامناسب، کج شدن آن شروع شد و این کج شدن در طول سالیان طولانی با زاویه‌ای نامعلوم افزایش یافته است.

برج کج پیزا ۵۸ متر ارتفاع دارد و هشت طبقه دارد که از طریق ۳۹۳ پله به آن دسترسی وجود دارد. این برج در مجموعه‌ای از بناهای قرون وسطایی قرار دارد که به نام Piazza dei Miracoli یا میدان شگفتی‌ها شناخته می‌شود.  یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این برج خاص این است که فضاهای داخلی آن با زاویه کج قرار دارد: درها و پنجره‌ها با زاویه‌ای متفاوت نصب شده‌اند و دیوارها به طرز عجیبی از همدیگر دور شده و یا به هم نزدیک شده‌اند.

طبقات مختلف این برج که برای بازدید عموم رزرو شده‌اند، بهترین نماهایی از مجموعه‌ معبد پیزا و شهر پیزا را ارائه می‌کنند.

11-موزه اورسای

موزه اورسای در فرانسه یکی از بزرگترین و شگفت‌انگیزترین موزه‌های دنیا است که در کنار کاخ اورسای قرار دارد. این موزه جزو بهترین جاذبه های گردشگری اروپا بوده و حاوی آثار نفیسی است که در قرون گذشته توسط پادشاهان فرانسه اندوخته شده است.

این موزه شامل چندین بخش مختلف از جمله ۵۲ گالری ویژه نقاشی‌های معروف و کلکسیون‌های مختلف است. بخش بزرگی از این موزه به آثار هنرهای زیبا اختصاص دارد که آثار بی نظیری از هنرمندان مشهوری مانند رمبرانت، دلاکروا، ون گوگ، کاراواجیو و… را در خود جای داده است.

نقاشی معروف Mona Lisa اثر لئوناردو دا وینچی که یکی از بهترین آثار هنری تاریخ است در همین موزه نگهداری می‌شود. نمایشگاهی ویژه هم برای این نقاشی برپا شده است.

علاوه بر بخش نقاشی‌ها، بخش‌های دیگری نیز در این موزه وجود دارد که شامل مجسمه‌ها، اشیاء گرانبها، میزبانی از نمایشگاه‌های مختلف، کتابخانه‌ای با کتاب‌های ارزشمند و… می‌شود. تاریخچه و ساختار عجیب و زیبای کاخ اورسای هم که این موزه در آن قرار گرفته، باعث شده تا تجربه بازدید از این موزه بسیار خاص و جذاب باشد.

12-قلعه بودا

شاید شنیدن نام بودا آن هم در قلب اروپا، کمی عجیب به‌نظر برسد؛ اما حقیقت دارد! قلعه بودا، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در اروپا است. این قلعه به سبک گوتین پسین در قرن چهاردهم میلادی در انتهای جنوبی تپه‌ای به همین نام بنا شده است. قلعه بودا در سال 1987، توسط یونسکو به‌عنوان میراث جهانی معرفی شد. در نزدیکی این قلعه زیبا، قلعه دیگری به نام باروک قرار دارد که آن هم جزو زیبایی‌های اروپا محسوب می‌شود.

جالب است بدانید که قلعه بودا گنجایش حدود ۵۰۰۰ نفر را دارد. این قلعه همچنین چشم‌انداز بی‌نظیری به دره دانوب و اطراف خود دارد که روح شما را نوازش خواهد کرد. قلعه بودا با وجود آسیب‌های زیادی که دیده اما هنوز سالم باقی مانده و سالن‌ها و غرفه‌هایش مربوط به قرن ۱۴ تا ۱۸ میلادی است.

۴ بخش اصلی در این قلعه وجود دارد:

  1. قسمت تحتانی با یک کلیسا گنبددار که یکی از زیباترین نمونه‌های معماری گوتیک محسوب می‌شود
  2. قسمت میانی با اتاق‌های تزیین شده برای مهمانان
  3. قسمت فوقانی با سالن تاجگذاری برای مراسم شاهان قدیمی
  4. قله بلند قلعه با یک پاتیو و نمای بی‌نظیر از منظره اطراف

امروزه این قلعه به عنوان یک موزه شناخته‌ شده و از آن برای برگزاری کنسرت‌ها و رویدادها نیز استفاده می‌شود.

13-کلیسای جامع سنت جان

کلیسای جامع سنت جان در یورک، انگلستان یکی از مشهورترین و تاریخی‌ترین جاذبه های گردشگری اروپا است. این کلیسا در قرن ۱۴ میلادی ساخته شده و دارای قدمت بیش از ۶۰۰ سال است. طراحی معماری این کلیسا در سبک گوتیک انگلیسی است. ساختمان کلیسا دارای سقفی مرتفع، پنجره‌هایی بزرگ با شیشه‌های رنگین، و برج‌های بلند است. داخل این بنا، تزیینات گوتیک زیبایی وجود دارد؛ از جمله تندیس‌های سنگی، نقاشی‌های دیواری، و ویتراهای رنگین. ارگ کلیسا نیز جزء مشهورترین ارگ‌های گوتیک دنیا به شمار می‌رود.

این کلیسا همچنین دارای اهمیت تاریخی بسیار زیادی است. بسیاری از پادشاهان و اشراف انگلیسی در این کلیسا تشییع شده‌اند و حتی برخی از آنها در همین کلیسا به خاک سپرده شده‌اند. کلیسای جامع سنت جان یکی از زیباترین نمونه‌های معماری گوتیک و از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر یورک به‌شمار می‌رود. بازدید از این کلیسا،نه‌تنها شما را به صدها سال قبل می‌برد بلکه فضایی معنوی را به سفر شما هدیه می‌دهد که احتمالاً در کمتر جایی در اروپا نمونه‌اش را پیدا می‌کنید.

 

14-دوومو فلورانس

کلیسای دوم فلورانس یا همان دوموی فلورانس، از مشهورترین کلیساهای کاتولیک در جهان و نماد شهر فلورانس است. این کلیسا در سال ۱۲۹۶ میلادی ساخته شده و دارای معماری بی نظیری در سبک گوتیک است. وجه تمایز این کلیسا گنبد بزرگی است که بر فراز بنای کلیسا قرار دارد. گنبد کلیسا طراحی برونلسکی، معمار بزرگ ایتالیایی است و با قطر ۴۲ متر در آن زمان، بزرگترین گنبد جهان به شمار می‌رفته است. این گنبد، اولین گنبدی در تاریخ اروپا است که برای ساخت آن از هیچ چهارچوبی استفاده نشده است. بالای این گنبد، یک توپ برنزی قرار دارد که توسط مجسمه‌ساز آندریا دل وروکیو و شاگرد جوانش ساخته شده است.

داخل کلیسا مزین به تابلوهای نفیس هنرمندانی چون جیوتو، گیرلندایو و آندرها دل سارتو است. این کلیسا محل خاکسپاری برخی از سرشناسان فلورانسی از جمله دانته، میکلانژ و گالیله است. کلیسای دوم فلورانس یکی از مهم‌ترین آثار معماری ایتالیا در دوران رنسانس و از میراث جهانی یونسکو به‌شمار می‌رود که هرساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جلب می‌کند.

15-موزه دل پرادو

موزه دل پرادو در اسپانیا یکی از بهترین موزه‌های هنری دنیاست که در مادرید قرار دارد. این موزه شامل آثار بسیار گرانبهایی از نقاشی‌های مهم اروپایی از جمله، دیه‌گو ولاسکز، گویا، ال گرکو و… است. دل پرادو به قدمت بیش از ۲۰۰ سال عمر دارد و در سال ۱۸۱۹ تاسیس شده است. مجموعه آثار هنری دل پرادو در سال ۱۸۳۹ به عنوان موزه به رسمیت شناخته شد.

با رفتن به این موزه، شانس این را دارید که از مهم‌ترین آثار باستانی دنیا دیدن کنید. نقاشی معروف Las  Meninas  اثر دیه‌گو ولاسکز در این موزه نگهداری می‌شود. هم‌چنین سه نقاشی مهمThe Crucifixion ، The Burial of the Count of Orgaz و The Immaculate Conception اثر ال گرکو هم در دل پرادو موجود است. از دیگر اهداف تاسیس این موزه، پرورش و حفظ ذوق هنری اسپانیا بوده است. معماری موزه هم بسیار جذاب و باشکوه است و آثار را به خوبی نمایش می‌دهد.

بخش‌های مختلفی در این موزه وجود دارد از جمله: کابینت نقاشی‌ها، Prado Sexto، مجسمه‌ها و طلاکاری‌های دوره رنسانس، کابینت طلا و نقره و غیره که پیشنهاد می‌کنیم حتماً در سفر به اروپا از آنها بازدید کنید.

 

16-بندر قدیمی جنوا

بندر قدیمی جنوا یکی از بهترین جاذبه های گردشگری اروپا و همچنین ستون فقرات تاریخی و جغرافیایی جنوا است. این بندر، اولین بندر در ایتالیا است که مجموعه‌ای عظیم به طول 22 کیلومتر با 2 فانوس دریایی، 6 تفرجگاه، یک اکواریوم، یک موزه دریایی، موزه قطب جنوب و نیز انواع کافه‌ها و رستوران‌ها را شامل می‌شود.

در بندر جنوا، انواع پایانه‌های کشتی و کشتی‌های کروز را مشاهده خواهید کرد. همچنین می‌توانید سری به کارخانه کشتی‌سازی بزنید و از نزدیک با ساخت انواع کشتی تفریحی و پیشرفته آشنا شوید. بندر جنوا در ایتالیا، نقطه شروع سفر میلیون‌ها مهاجر در قرن بیستم است که از ایتالیا به آمریکا، آرژانتین و برزیل رفتند. از جمله جاذبه‌های این بند می‌توان به فانوس جنوا به‌همراه آکواریوم بارسلون و اقیانوسیه، موزه دریایی گالاتا و بندر مارینا اشاره کرد.

17-صخره‌ها و صومعه‌های متئورا

متئورا یکی از زیباترین مناطق زمین‌شناسی در تسالی یونان است. در این منطقه، چندین خانه صومعه مسیحی ارتدکس قرار دارد که به شکل جذابی روی صخره‌های خاکستری و قله‌های صخره‌ای بنا شده‌اند. متئورا، ترکیبی بی‌نظیر از طبیعت بکر و ساختمان‌های بناشده توسط انسان است. این اثر در سال 1988 توسط یونسکو به ثبت میراث جهانی رسید.

آب‌وهوای صخره‌های متئورا، کاملاً مدیترانه‌ای است. زمستان‌ها در این منطقه، بسیار سرد و برقی و تابستان‌ها نیز بسیار گرم و طوفانی است. به‌طورکلی، متئورا از نظر آب‌وهوایی به دو دوره شش ماهه سرد و بارانی (نوامبر تا مارس) و گرم و طوفانی (آوریل تا سپتامبر) تقسیم می‌شود. از جمله صومعه‌های مستقر در این ناحیه می‌توان به آگیوس نیکولاس، آگیوس استفانوس و تثلیث مقدس اشاره کرد. شما با طی یک مسیر تقریباً 17 کیلومتری به‌صورت پیاده‌روی، می‌توانید از مجموعه بی‌نظیر صخره‌ها و صومعه‌ها بازدید کنید.

18-شانزه لیزه

بدون شک، معروف‌ترین خیابان جهان، شانزه لیزه فرانسه است که در شهر پاریس قرار دارد. این خیابان با ظرافت‌های خاص خود، جزو زیباترین خیابان‌ها در دنیا است که حتی باوجود ترافیک در امتداد آن، جای خوبی برای پیاده‌روی و لذت‌بردن است.

چراغ‌های خیابان به‌هنگام غروب، فضایی استثنایی از میدان شارل دوگل تا میدان کنکورد خلق می‌کنند. نام شانزه لیزه در فرانسوی به‌معنای زمینه‌های الیزیایی است. این نام در حقیقت در تاریخ باستان یونان به‌معنای مکانی است که فاتحان و قهرمانان برای استراحت به آنجا می‌آمدند. طول کل خیابان، تقریباً 2 کیلومتر است و بنای اصلی آن در اواسط 1600 میلادی ساخته شده است.

در این خیابان، قدیمی‌ترین ایستگاه مترو جهان وجود دارد؛ همچنین شما می‌توانید کل روز و شب را در شانزه لیزه سپری کنید؛ از مغازه‌های رنگارنگ و کتابفروشی‌های متنوع دیدن کنید یا به کاخ ریاست‌جمهوری سابق بروید و از شکوه زیبایی آن حیرت‌زده شوید.

19-پله‌های اسپانیایی

پله‌های اسپانیایی یکی دیگر از جاذبه‌های با رتبه برتر است که در قلب رم (“Centro Historico”) واقع شده است. همچنین یکی از مکان‌های رمانتیک و محبوب در رم و یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی شهر است. پله‌های اسپانیایی شامل ۱۳۸ پله است. این پله‌ها، یکی از زیباترین میدان‌های ایتالیا را در پایین به Trinità Franciscan  متصل می‌کند. کلیسای دی مونتی نیز در بالای این پله‌ها قرار دارد. این پله‌های زیبا و ظریف توسط فرانچسکو د سانکتیس بین سال‌های 1723 و 1726 ساخته شد. پله‌ها برای ایجاد مسیری زیبا بین کلیسای بالای تپه و سفارت اسپانیا واقع در پیاتزا زیر ساخته شدند.

میدان پر جنب و جوش و شیک Piazza di Spagna در نزدیکی این پله‌ها توسط ساختمان‌های قرن هجدهم احاطه شده است. گل‌های رنگارنگ نیز در کنار پله‌های اسپانیایی تجربه بهتری برای بازدیدکنندگان می‌دهند. گردشگران و بازدیدکنندگان می‌توانند از این پله‌ها استفاده کنند و راه بروند، اما خوب است بدانید که این پله‌ها مکان‌های خوبی برای نشستن، استراحت و حتی برای پیک نیک نیستند. مردم معمولاً از عبور از پله‌ها لذت می‌برند و از مغازه‌ها و رستوران‌های منطقه اسپانیایی میدان استقبال می‌کنند. پله‌ها نیز در فاصله چند قدمی فواره تروی و میدان ناوونا قرار دارند.

20-برج ایفل

برج ایفل یکی از نمادهای بارز پاریس و فرانسه و جزو بهترین جاذبه های گردشگری اروپا به شمار می‌رود. این برج در کنار رود سن و در محل برگزاری نمایشگاه جهانی پاریس در سال ۱۸۸۹ ساخته شد و تا امروز یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی این شهر است.

این برج زیبا با ارتفاع ۳۲۴ متر، از بلندترین سازه‌های پاریس به شمار می‌رود. برج ایفل را مهندسانی به نام‌های گوستاو ایفل و شخص دیگری به نام سوفیل طراحی کردند که از پیشگامان ساخت سازه‌های فلزی در آن دوران بودند. جالب است بدانید که در ابتدا برخی از مردم پاریس با ساخت این برج مخالف بودند اما در نهایت طراحی آن توسط ایفل تصویب و ساخت آن در سال ۱۸۸۹ آغاز و در سال ۱۸۹۰ به پایان رسید.

برج ایفل به چهار قسمت کلی تقسیم می‌شود: قاعده، دو پایه و فلکه. این برج شامل ۲۷۰۰ قطعه فلزی و حدود ۲ میلیون حلقه پیچ و مهره است.  طبقه اول این برج در ارتفاع ۵۷ متری واقع است که محل غذاخوری و فروشگاه هاست. طبقه دوم در ارتفاع ۱۱۵ متری و طبقه سوم در ارتفاع ۲۷۵ متری قرار دارد که چشم انداز شگفت انگیزی از شهر پاریس ارائه می‌دهند.

21-پل ریالتو

پل ریالتو، یکی از قدیمی‌ترین پل‌های دنیا است که از کانال بزرگ ونیز می‌گذرد. این پل، تقریباً در مرکز جزیره ونیز قرار دارد. اگر از ایستگاه قطار به سمت پیاتزا سن مارکو حرکت کنید؛ به‌احتمال زیاد این پل باشکوه را خواهید دید. ساخت این پل در اواخر قرن دوازدهم میلادی به‌عنوان یک پل پانتونی شناور توسط نیکولو باراتیری آغاز شد. در آغاز قرن شانزدهم نیز، معماران برجسته‌ای همچون میکل آنژ تصمیم به بازسازی آن گرفتند.

ورود به پل ریالتو از دو طرف ممکن است: از طریق کانال گراند و از طریق کانال سانتا کروچه. این پل بدون پله و با طاقهای زیبا بر روی کانال گذاشته شده تا عبور دستگاه‌های قایقرانی را آسان کند. در زیر پل ریالتو، کانال به کانالهای کوچکتری تقسیم می‌شود که منظره بسیار زیبایی به وجود می‌آورد. این منظره به همراه طاقهای زیبای پل عکس العملی شاعرانه در بازدیدکنندگان ایجاد می کند.

22-جزیره تورچلو

جزیره تورچلو یکی از جزایر زیبا و جذاب واقع در خلیج ناپل ایتالیاست. این جزیره که روی آتشفشانی خاموش قرار گرفته، دارای آب و هوایی دلپذیر، سواحل زیبا و مناظر زیبای طبیعی است و از گردشگاه‌های محبوب ناحیه ناپل به شمار می‌آید. در دوران باستان جزیره تورچلو به عنوان یک مکان تفریحی و الهام بخش برای ادیبان و هنرمندان به شمار می‌رفت و خانه بسیاری از آن‌ها در این جزیره قرار دارد.

وجود باغ‌های نخل و چشم‌اندازهای زیبا در تورچلو باعث شده تا در طول تاریخ به عنوان “جزیره نخل‌ها” شناخته شود.  شهر بندری آن به نام تورچلو پورتو دارای خیابان‌هایی خطی و همچنین ساختمان‌هایی با معماری جالب است. از نقاط دیدنی جزیره می‌توان به کلیسای سنت ماریا ال پاستورانا، برج لچله‌ای جندق، قلعه سنت المو، ویلا آدلفو، پارک ادینگ که قدمتی بیش از ۱۳۰۰ سال دارد و… اشاره کرد؛ بنابراین با چشم‌اندازهای زیبا، باغ‌های گسترده نخل، ابنیه تاریخی، بافت‌های منحصر به فرد معماری، آب و هوای معتدل و آرامش بخش، جزیره تورچلو توانسته است توجه گردشگران را به خود جلب کند.

23-کانال‌های ونیز

کانال‌های ونیز یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد و شاخص این شهر زیبا هستند. این کانال‌ها بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهر ونیز را تشکیل می‌دهند. شهر ونیز به وسیله 120 کیلومتر کانال به 170 جزیره تقسیم می‌شود. کانال‌های اصلی ونیز عبارتند از گراند کانال، کانال ریالتو و کانال سان مارکو. در کنار این کانال‌ها ساختمان‌های زیبایی همچون کلیساها، پل‌ها و قصرها قرار دارند که چشم‌انداز زیبایی را ایجاد کرده‌اند.

کانال‌های ونیز توسط قایقهای مختلفی همچون قایقهای گشتی، قایقهای تاکسی و قایقهای باری در سراسر شهر کشیده شده‌اند. پل ریالتو که در سال 1591 توسط جاکومو باروتزی ساخته شد، از مشهورترین پل‌های ونیز و نماد شهر است. علاوه بر این، باغها، کاخها و ساختماه‌های متعددی در اطراف و دو طرف کانال‌های ونیز قرار گرفته‌اند که چشم‌اندازهایی زیبا را به وجود آورده‌اند. از دیگر ویژگی‌های مهم کانال‌های ونیز، عدم رفت‌وآمد هر نوع ترافیک خشکی و حفظ آرامش است که می‌تواند زندگی اهالی شهر را تحت‌الشعاع قرار دهد.

24-موزه دولتی هرمیتاژ

یکی از جذابیت‌های سفر به اروپا، بازدید از موزه‌های بسیار بزرگ با آثار باستانی مشهور جهانی است. موزه دولتی هرمیتاژ در سنپترزبورگ نیز یکی از این موزه‌ها است که در غرب روسیه و در اروپای شرقی واقع شده است. در این موزه، بیش از 3 میلیون قطعه باستانی از دوران امپراتوری یونان و روم نگهداری می‌شود. این آثار شامل مصنوعات اروپایی و روسی و گنجینه‌های باستان‌شناسی شرق اسیا هستند. بازدید از این موزه، قطعاً لحظات شگفت‌انگیزی برای شما رقم خواهد زد؛ خصوصاً اینکه آثاری را خواهید دید که در هیچ کجای دنیا شبیه آن وجود ندارد.

این موزه دارای مجموعه‌ای فراوان از آثار هنری بی‌نظیر در زمینه‌های نقاشی، مجسمه‌سازی، هنرهای کاربردی، معماری و باستان‌شناسی می‌باشد. ساختمان اصلی موزه به سبک نئوکلاسیک تزاری طراحی شده و یکی از بزرگ‌ترین ساختمان‌های موزه‌ای جهان است. بخش عمده‌ای از آثار موجود در این موزه شامل آثار نقاشی از مکتب ونیز و جواهرات تزاری می‌باشد.

از آثار برجسته آن می‌توان به نقاشی مونالیزا اثر داوینچی، مجسمه‌های ونوس میلوس و آپولو بلویدر اشاره کرد. به‌طور کلی موزه هرمیتاژ با دارا بودن آثار بی‌شماری در حد جهانی یکی از افتخارات روسیه و بخشی از میراث فرهنگی کل بشریت به شمار می‌رود.

25-کاخ باکینگهام

کاخ باکینگهام یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین کاخ‌های سلطنتی در لندن و محل اقامت رسمی ملکه الیزابت دوم بریتانیا است. این کاخ با خیابان‌های زیبای ملکه ویکتوریا، حیاط‌ها، باغ‌ها و آب‌نماهای فراوان خود سمبلی از قدرت سلطنتی در بریتانیا است. کاخ باکینگهام ۷۷۵ هزار متر مربع مساحت دارد که از این لحاظ بزرگ‌ترین کاخ سلطنتی در جهان محسوب می‌شود.

ساخت این کاخ از سال ۱۸۱۹ آغاز و در سال ۱۸۳۷ به پایان رسید. طراحی کاخ باکینگهام با الهام از هنر یونان و روم باستان صورت گرفته است. از جمله جذابیت‌های کاخ باکینگهام می‌توان به سالن تاج‌گذاری، اتاق‌های دولتی، سالن موسیقی، اتاق‌های خصوصی ملکه الیزابت دوم و همچنین آپارتمان شاهزاده ویلیام و همسرش کیت اشاره کرد. مهم‌ترین رویدادهای سلطنتی همچون تولدها، ازدواج‌ها و مراسم تاج‌گذاری در کاخ باکینگهام برگزار می‌شود. همچنین هر ساله میلیون‌ها گردشگر از این کاخ دیدن می‌کنند.

26-دریاچه گاردا

دریاچه گاردا بزرگترین و احتمالاً محبوب‌ترین دریاچه ایتالیا است که در نیمه راه بین میلان و ونیز قرار دارد. این دریاچه زیبا با طول 50 کیلومتر و عرض 20 کیلومتر، سه منطقه را پوشش می‌دهد. در اطراف این دریاچه، مجموعه‌ای از شهرهای سنتی که شخصیت و فرهنگ خود را حفظ کرده‌اند وجود دارد؛ همچنین در فاصله کمی از آن، نمادین‌ترین شهرهای ایتالیا، واقع شده‌اند که بهترین مقاصد گردشگری برای شما خواهند بود.

دریاچه گاردا منطقه‌ای سرشار از تضادهای گردشگری است. انتهای شمالی این دریاچه باریکتر است و به نام آلتوگاردا شناخته می‌شود؛ این قسمت دارای مناظر کوهستانی، روستاهای دامنه تپه و شهرهای بندری در کنار سواحل است. فرصت‌های زیادی برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در کوهستان‌های اطراف دریاچه گاردا وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای قدم زدن در دامنه تپه Malcesine بروید و سوار شدن بر فونیکولار را برای تماشای مناظر خیره کننده دریاچه از دست ندهید.

در کنار همه اینها، ورزش‌های آبی در دریاچه گاردا تا حد زیادی محبوب هستند. قسمت شمالی دریاچه دارای نقاط موج سواری عالی است. اما حتی اگر روی آب نیستید، می‌توانید ساعت‌ها در کنار دریاچه بنشینید و لذت ببرید.

27-صخره‌های موهر

صخره‌های موهر، مجموعه خیره‌کننده‌ای از ده‌ها صخره شگفت‌انگیز است که در نزدیکی شهر لیسکانر در سواحل غربی ایرلند قرار دارند. ارتفاع این صخره‌ها در بعضی نقاط به 214 متر می‌رسد و در امتداد اقیانوس اطلس به طوب 8 کیلومتر واقع شده‌اند. این صخره‌ها با زیبایی هیجان‌انگیز و شیب‌های سرگیجه‌آور خود، همه گردشگران جهانی را مجذوب خود کرده است.

جنس اصلی صخره‌های موهر از سنگ آهک و شیل است که توسط باد و اقیانوس به مرور زمان فرسوده شده  و به شکل حاضر رسیده است. سالانه بیش از یک میلیون گردشگر از این جاذبه دیدنی بازدید می‌کنند. از سال 2008 این منطقه به منظور نگهداری از جانوران کمیاب و پرندگان دریایی توسعه پیدا کرد؛ بنابراین برای حضور گردشگران، پارتیشن‌هایی طراحی شده تا بتوانید بدون آسیب به طبیعت بکر آنجا، از حیوانات نادر جهان دیدن کنید.

28-هتل لو موریس

هتل لو موریس که در جنوب فرانسه واقع شده، یکی از بهترین هتل‌های لوکس در دنیا و جزو زیباترین جاذبه های گردشگری اروپا است. این هتل در منطقه‌ای زیبا و با دسترسی آسان به شهر نیس و سواحل خلیج آزور واقع شده است.

اولین چیزی که با ورود به این هتل به چشم می‌خورد، طراحی زیبا و لوکس آن است. از لابی تا اتاق‌ها، همه جا با طراحی و دکوراسیونی شیک و مدرن تزئین شده‌اند. هتل دارای اتاق‌های بزرگ و راحتی است که بهترین امکانات را دارند. همچنین، این هتل دارای امکانات ورزشی بسیار خوبی است که شامل یک استخر بزرگ، سالن ورزشی، زمین تنیس، زمین گلف و… می‌شود.

هتل “لو موریس” یک هتل پنج ستاره است و از امکانات لوکسی مانند رستوران‌های با منوهای متنوع، بارهای مجلل و سرویس اتاق 24 ساعته برخوردار است. همچنین، این هتل دارای سالن کنفرانس بزرگی است که برای برگزاری کنفرانس‌ها و رویدادهای مختلف مناسب است.

منابع:  https://www.touropia.com

 https://www.planetware.com

 https://www.iranhotelonline.com/  

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.