جاذبه های بارسلون

0

ورزشگاه ورزشی نیوکمپ

تور اروپا :  ورزشگاه ورزشی نیوکمپ یکی از مکان های دیدنی اسپانیا می باشد. کسانی هستند که به فوتبال علاقه زیادی دارند تا به حال نام درخشان بارسلونا را شنیده اند. فوتبال برای مردم شهر بارسلونا خیلی قابل اهمیت است و ورزش فوتبال در بین مردم طرفدار و علاقمند زیادی دارد. این علاقه ی زیاد مردم موجب شده است که امروزه بارسلونا دارای یک استودیوی ورزشی ۹۹ هزار نفری در غرب لوس کورتس باشد.

این ورزشگاه یکی از بزرگترین و باشکوه ترین ورزشگاه های اروپا است که در رتبه سیزدهم بزرگترین استودیو های ورزشی دنیا قرار دارد. این ورزشگاه به عنوان ورزشگاه تیم بارسلونا در سال ۱۹۵۷ انتخاب گردید.

موزه ای در این ورزشگاه قرار دارد که بسیار عالی می باشد و می توانید عکس ها و افتخارات این تیم ورزشی را با لمس صفحه روی دیوار موزه تماشا کنید.

در بخش‌های دیگر این موزه کارهای هنرمندانی مثل دالی و میرو را هم می توانید ببینید. بخش شگفت انگیز موزه از آثار سوابق و افتخارات تیم بارسلونا می باشد. اگر شما عاشق فوتبال هستید و به این کشور سفر کرده اید، حتماً برای دیدن بازی فوتبال و جاهای دیدنی بارسلونا زمان بگذارید.

 

ساحل بارسلونتا

ساحل بارسلونتا یکی از مکان های دیدنی بارسلونا است که در کنار آب های درخشان و آبی دریا قرار دارد و یکی از جاذبه های گردشگری و دیدنی بارسلونا می باشد که باعث جذب بسیاری از گردشگران و توریست ها شده است. سنت سباستیا نام بخش غربی این ساحل زیباست.

در فصل تابستان جمعیت خیلی زیادی برای تفریح و خوشگذرانی به این ساحل می روند و آنقدر شلوغ می شود که جای خالی باقی نمی ماند.

شما می توانید از غذاهای دریایی تازه این ساحل در یکی از رستوران ها یا کلبه هایی که در ساحل آن قرار دارد، از خود پذیرایی کنید.

وقتی که به این ساحل می روید می توانید با شنا کردن، آفتاب گرفتن و انواع قایق ها و تخته های شنا که در آنجا قرار دارد، استفاده کنید و حسابی با دوستان و یا خانواده ی خود خوشگذرانی کنید و خاطره ای به یاد ماندنی در ذهن خود بسپارید. انواع ورزش های آبی دیگر در این ساحل وجود دارد که از تنوع تفریحات فراوانی برخوردار می باشد.

در رستوران های متنوع این ساحل از خوردن انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ بهره‌مند شوید و اگر هزینه ها برایتان مهم است و می خواهید هزینه کمتری برای خورد و خوراک بپردازید، می توانید از اولین سوپر مارکت ساحل خرید کنید.

ساگرادا فامیلیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا یکی از مکان های گردشگری بارسلونا محسوب می شود. این کلیسا یکی از فوق العاده ترین آثار شخصی آنتونی گائودی می باشد که از معروف ترین جاهای دیدنی بارسلونا است و در لیست جاذبه های توریستی یونسکو ثبت گردیده است.

سالانه حدود ۳ میلیون نفر از این کلیسا بازدید می کنند و اگر شما در فصل های شلوغ سال قصد بازدید از این کلیسا را دارید، باید تقریباً یک ساعت در صف های طولانی منتظر بمانید. این کلیسا در بخش شمالی شهر قرار دارد و برج هایی به شکل دوک دارد که از دیگر بناها بلند و مرتفع تر می باشند.

این کلیسا به علت معماری جالب و حیرت آوری که دارد، معروف و مشهور شده است و از سه سبک معماری مدرنیسم کاتالانی، هنر نوین و گوتیک متاخر در معماری کلیسای ساگرادا استفاده گردیده است.

نما و سر درهای این کلیسا نمایی از میلاد، رستاخیز و رنج های مسیح قابل توجه می باشد. فضای بسیار بزرگ داخلی بنا ۹۰ متر طول و ۶۰ متر ارتفاع دارد. در سال ۱۸۸۴ معمار اسپانیایی آنتونی گائودی پروژه ساخت این کلیسا را آغاز کرد ولی در سال ۱۹۲۶ بدون این که این پروژه را کامل به پایان برساند، از دنیا رفت و قرار شده است که در صدمین سالگرد گائودی این پروژه به پایان برسد و احتمال می دهند تا سال ۲۰۲۶ به اتمام برسد.

این معمار اسپانیایی اعتقاد داشت که هیچ چیزی در این جهان مادی، ظاهری صاف و یکسانی ندارد، به همین علت سعی می کرد که همیشه از خط های منحنی که در طبیعت وجود داشت در پروژه های خود به کار ببرد و یکی از مستثنا بودن بناهای گائودی به همین علت بوده است.

خطوطی که در معماری کلیسای ساگرادا به کار رفته است، طبق خطوط کوه مونتسرات می باشد. از شیشه های رنگی برای سقف این کلیسا استفاده شده است که هر بیننده را محو تماشای خود می کند.

این کلیسا دارای مجسمه های زیادی می باشد. چکه از جمله مجسمه‌ هایی از زندگی مریم مقدس و حضرت عیسی به طور نمادین در این کلیسا وجود دارد. شما می‌توانید با پرداخت هزینه بسیار کم از داخل و از برج این کلیسا هم دیدن کنید.اگر قصد سفر به بارسلون را دارید حتما از تور اروپا آژانس مسافرتی روشنی گشت دیدن نمایید

پارک گوئل

پارک گوئل یکی دیگر از دیدنی ترین جاهای بارسلونا به حساب می آید. پارک گوئل به دست معمار اسپانیایی معروف آنتونی گائودی بنا شده است. این پارک زیبا بر روی تپه ال کارمل قرار دارد و سال‌ های ۱۹۰۰ تا ۱۹۱۴ ساخت این پارک، با خانه های مینیاتوری طول کشیده است.

مجسمه گوئل، اولین مجسمه‌ای است که در ورودی این پارک قرار دارد. این مجسمه یک اژدها با روکشی از کاشی می باشد. سازه های عجیب و غریب و سحر آمیزی در این پارک وجود دارد که همه گردشگران و بازدیدکنندگان از دیدن آن ها متحیر می شوند.

این پارک نیز در لیست میراث جهانی ثبت گردیده است. برای دیدن کل شهر در یک نگاه می توانید به بلندترین سازه که در این پارک قرار دارد، بروید. برای بخش‌ هایی از این پارک باید بلیط تهیه شود.

 

پارک سیتادلا

یکی از جاذبه های گردشگری بارسلونا، پارک سیتادلا می باشد که درون این پارک دریاچه هایی زیبا قرار دارد اما در این پارک هیچ گونه وسیله بازی مثل تاب و سرسره برای بچه ها وجود ندارد. شما می‌توانید با اجاره کردن قایق در جای جای این پارک زیبا گشت و تفریح کنید و از زیبایی های اطراف آن لذت ببرید.

پارک سیتا دلا دارای موزه و باغ وحش هم می باشد که می توانید همه جا را ببینید و از همه ی زیبایی های این موزه دیدن کنید و با خانواده اوقات خوشی را برای خود فراهم کنید.

در این پارک مسیرهای پیاده روی زیبا با انواع گل ها و معماری بسیار خارق العاده تعبیه شده است تا شما اوقات خوب و خوشی را سپری کنید و می توانید از هیاهوی شهر برای ساعت ها دور بمانید و آرامشی برای خود بعد از گشتن در آنجا فراهم کنید.

کازا باتیو

از جاذبه های دیدنی بارسلونا بنا های گائودی می باشد. این ساختمان شگفت آور در سال ۱۹۰۴ بنا شده است و همین طور در قرن بیستم مرمت گردیده است. کازا باتیو یکی از اثرهای گائودی می باشد که نمی توان در آن یک خط صاف و مستقیم پیدا کرد، چون سازه های گائودی از منحنی های زیادی بر خوردار است.

این پدیده در طراحی بالکن های طبقات به خوبی قابل تشخیص است. خانه استخوان ها نام دیگر این ساختمان عجیب است، چون که در بالای نمای تراس ها کاسه چشم جمجمه یک انسان نمایان است و همین طور کاشی های براق ماهی گونه این ساختمان بسیار هیجان انگیز است.اگر به دنبال اخذ ویزای شینگن هستید این لینک را دنبال نمایید

محله گوتیک

محله گوتیک یکی دیگر از دیدنی های بارسلونا می باشد. معماری بی نظیر این محله تاریخی به یادآور بخشی از تاریخ بارسلونا است. این محله در میان خیابان رامبلا و لایتانا و در میدان رویال پلازا واقع شده است.

این ساختمان ها هر کدام قدمت دیرینه از قرن ها پیش دارند و بازدیدکنندگان را به قرون وسطی می برند. تاریخ‌دانان می گویند بعضی از این ساختمان ها حتی به زمان روم باستان تعلق دارد.

در قرن پانزدهم این محله زیبا به مقر فرماندهی شهر تبدیل شده است. این مکان جایی است که حکومت کریستوف کلمب بعد از اولین سفرش به این شهر آن جا را مورد تشویق و تحسین قرار داد. در اطراف این مکان زیبا، کافه هایی وجود دارد که شما بعد از گشت و گذار و خسته شدن در میدان رویال پلازا در میان بناهای تاریخی زیبا می توانید برای استراحت در این کافه ها وقت بگذرانید.

موزه پیکاسو

از جاهای دیدنی بارسلونا موزه پیکاسو است که برای همه طرح ها و نقاشی های ارزنده او یادآور این نقاش ماهر می شود. این نقاش زبردست که در قرن بیستم زندگی می کرده است، آثار و نگاره های زیادی را از خود به جای گذاشته است. بعضی از آثار های پیکاسو که در این موزه موجود است، به دست دوست نزدیکش به موزه اهدا گردیده است، به غیر از نقاشی های زیبای پیکاسو و فوق العاده آن نمای بیرونی و داخلی ساختمان موزه جزو جاهای بسیار دیدنی آن است.

دیوار های این موزه وقایع تاریخی زیادی را شاهد بوده است. این ساختمان دارای ۵ اتاق بسیار بزرگ می باشد که همه آن ها به هم دیگر راه دارند.پیشنهاد می کنیم سری به مقاله ویزای مولتی کانادا نیز بزنید

آب‌نمای جادویی

یکی از پربیننده ترین جاهای گردشگری بارسلون آب نمای جادویی است که آب با رنگ، نور و آهنگ و موسیقی به رقص در می آید. این فواره آب در نزدیکی موزه روستای اسپانیایی، روبروی موزه ملی هنر کاتالونیا و روی تپه مونت جوییک واقع شده است. این فواره جادویی برای نمایشگاه بین المللی بارسلونا در سال ۱۹۲۹ ساخته شده است.

شما از دیدن این فواره جادویی حتما شگفت زده خواهید شد.و یک حس هیجان بسیار عالی درون آدم شکوفا می شود و از دیدن این همه زیبایی متحیر خواهید شد.

ما توصیه می کنیم که حتماً در فصل تابستان بعد از سفر به شهر بارسلونا برای دیدن این آب نمای جادویی اقدام کنید و برای خود و خانواده و دوستان یک سفر لذت بخش را تداعی کنید. دیدن این فواره ها هیچ گونه هزینه ای برای بازدیدکنندگان ندارد.

ساکنین این شهر برای دیدن این مکان زیبا و فوق العاده از شنبه تا پنج شنبه هر روز مراجعه می کنند و اما اگر در زمستان می خواهید به تماشای نمایش های آب و نور بنشینید، می توانید در بعد از ظهر جمعه و شنبه به آنجا مراجعه کنید و این امکان وجود دارد که به خاطر برگزاری بعضی از نمایشگاه ها، این آب نما امکان اجرا نداشته باشد.

 

5/5 - (6 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.