سفر به مشهد با قطار، سفری نوستالژی با هو هو چی چی

0

یکی از بهترین راه هایی که به شهر مشهد مقدس سفر کردم، قطار بود. من تعریف قطار را زیاد شنیده بودم اما هیچ وقت با استفاده از قطار سفر نرفته بودم.

امسال زمانی که می خواستم عازم مشهد مقدس با خانواده ام شوم،خانواده ام ترجیح دادند که از تور مشهد با قطار استفاده کنیم. تور مشهد با قطار تجربه بسیار خوبی برای من بود و به من کمک کرد که سفری عالی را تجربه کنم.

در این مطلب می خواهم هر آنچه که برای من و خانواده ام اتفاق افتاد را برایتان شرح دهم پس اگر به سفر با قطار علاقه دارید ما را دنبال کنید تا سفری مهیج و هیجان انگیز را تجربه کنید.

سفر با قطار به مشهد

متاسفانه شهرستان بروجرد هیچ گونه ریل قطاری ندارد به همین دلیل توری که ما رزرو کردیم از ملایر به سمت مشهد بود. ما با ماشین پدرم به ملایر رفتیم و ماشین را می خواستیم با خود مشهد ببریم.

تا برای گشت و گذار در شهر مشهد نیازی به آژانس و اسنپ و اتوبوس نباشد بنابراین در توری که پدرم رزرو کرده بود درخواست دادم که ماشین را با خودمان با قطار ببریم.

۴ ساعت قبل از زمان سفر من با قطار ماشین را در در قسمت مربوط به ماشین ها گذاشتیم. ملایر یکی از شهرستان های بزرگ استان همدان است که همانند بروجرد تاریخی بسیار کهنه دارد و از این دو شهر به عنوان شاهراه ارتباطی یاد می کنند.

جالب است بدانید که مسیر ملایر به ایستگاه راه آهن اراک متصل است و این ایستگاه اولین ایستگاه راه آهن غرب در کل کشور به حساب می آید.

در سال ۱۳۹۰ به دستور رئیس جمهور افتتاح شد و مردم بروجرد هنگامی که می خواهند سفر ریلی انجام دهند با استفاده از خودرو خود را به ملایر یا اراک می‌رسانند و عازم سفر می شوند.

ایستگاه راه آهن ملایر در کیلومتر 5 جاده ملایر- اراک بود در روبروی قبرستان بهشت هاجر قرار دارد و خوشبختانه این امکان وجود دارد که از ملایر مستقیماً به مشهد بروید.

بهترین قطار های 5 ستاره مشهد از نگاه من

جالب است بدانید که قطار های مختلفی به سمت مشهد روانه می شوند. من به خاطر این که تا الان با قطار به مشهد سفر نکرده بودم ترجیح دادم از بهترین نوع قطار برای سفر استفاده کنم.

انقدر قطار های 5 ستاره زیاد هستند که من دچار سردرگمی شدم. بنابراین با یکی از مشاورین آژانس گردشگری راجع به انواع قطار ها صحبت کردم و با کمک ایشان بهترین نوع قطار برای سفرم را انتخاب کردم.

بهترین قطار 5 ستاره از دید مشاورین و کارشناسان قطار فدک است. قطار فدک خدمات رفاهی گسترده ای در اختیار همه قرار می دهد. این قطار در سال 1393 تاسیس شده است. من این قطار را برای سفرم انتخاب کردم و ترجیح دادم به صورت اینترنتی ان را تهیه کنم. به نظر من خرید اینترنتی کمک زیادی به مشافران می کند. در کم ترین زمان بدون تلف شدن وقت افراد می توانند بلیط قطار تهیه کنند. وقتی وارد این قطار شدم با فضای بسیار زیبایی روبه رو شدم. کارکنان و پرسنل استایل عالی داشتند. هر چقدر از برخورد خوبشان بگویم کم گفته ام.

در کوپه های این قطار از بافتی چرم به رنگ سفید در کوپه ها استفاده شده بود. و بالای آن پشت تختی از جنس چوب به رنگ زیتونی و سفید ، نمای منحصر به فردی به پوشش صندلی های تخت کوپه داده بود.

کوپه های قطار فدک گاهی اوقات برای مسافرانی که قصد سفر به مشهد دارند، قابلیت شخصی سازی دارند. من از این ویژگی خیلی لذت بردم و ترجیح دادم کوپه 4 تخته مناسب با تعداد اعضای خانواده ام رزرو کنم. در اتاق های این قطار تلویزیون وجود دارد. هنگامی که وارد این کوپه شدیم با نسکافه و قهوه از ما پذیرایی شد.

من از سرویس بهداشتی قطار استفاده کردم و واقعا تمیز و استریل شده بود. مواد شوینده ای که در اختیارمان قرار می دادند کاملا یکبار مصرف بودند.

ما شام هم رزرو کرده بودیم و در این قطار شام جوجه کباب سرو شد که انقدر لذیذ و درجه یک بود که اگر بگویم با غذا های بهترین رستوران های کشور برابری می کرد دروغ نگفته ام.

قطاری بسیار پر سرعت بود و من متوجه گذر وقت نشدم. این قطار اصلا مدت زمان توقفش زیاد نبود. این قطار را به جرات می گویم از بهترین های ایران است که کیفیت بسیار خوبی ارائه می دهد و رفتار خوبی با مسافران داشت.

قطار 4 ستاره مشهد

در راه برگشت از مشهد تصمیم گرفتیم که قطار 4 ستاره را رزو کنیم. این قطار کیفیت خوبی دارد ولی در مقایسه با قطار 5 ستاره بسیار کم کیفیت است و از نظر من فاصله زیادی به قطار 5 ستاره فدک دارد.

قطار غزال انتخاب ما برای برگشت از مشهد مقدس بود. اگرچه صندلی ان راحت بود اما طبی نبود و پدرم که از ارتروز رنج می برد در مدت زمان سفرش اذیت شد.

از حق نگذریم میان وعده و نظافت کوپه ها حرف اول را میزد. با فرش قرمز از مهمانان پذیرایی می شد. قطار غزال از بهترین قطار های ساخته شده از نظر من بود.

تخت هایش منعطف بود نمایشگر صوتی و تصویری در کوپه تعبیه شده بود سیستم گرمایش و سرمایش و تهویه آن به خوبی کار می کرد.

میز تاشویی بود که برای گذاشتن لپ تاپ کتاب خواندن و غذا خوردن بسیار مناسب بود این قطار از سرویس بهداشتی فرهنگی و ایرانی ساخته شده بود که افراد به راحتی می تواند از آن استفاده کنند.

قطار ۴ ستاره غزال همانند قطار فدک پر سرعت نبود و زمان زیاد طول کشید تا ما از مشهد به ملایر برسیم.

به صورت کلی بخواهم توضیح دهمد این قطار از قطار های خوب ایران به حساب می‌آید و می‌توانید اوقات خوشی را در کنار خانواده در کوپه های قطارها سپری کنید برای ما خبری از شام و ناهار نبود.

البته زمانی که ما این قطار را رزرو کردیم این ایتم برای ما بسته بود. شاید الان صرف ناهار و شام به این قطار اضافه شده باشد همچنین قطار میان وعده به مسافران را که میان وعده که به ما دادند چای بیسکویت شکلات بود.

سفر با قطار تجربه شیرین برای من و خانواده ام بود. در این سفر من خاطرات خوشی را سپری کردم و فهمیدم قطار یکی از بهترین وسیله نقلیه زمینی است که امنیت بالایی دارد.

قطار ملایر به مشهد از جمله بهترین قطارهای سطح کشور است که کارکنان و پرسنل قطار تلاششان را می کنند تا خدمات گسترده و خدمات با کیفیتی را به همه ارائه دهد قطار ها بسیار پرکاربرد هستند و همین که ماشین همراه ما بود کمک زیادی در گذراندن وقت کرد.

یکی از اعضای خانواده از هواپیما می ترسید برای همین ترجیح دادیم از قطار که وسیله امنی است برای سفر ماندن باید استفاده کنیم همه را به آژانس گردشگری سپردی و آنها تمام تلاششان را کردند که سفری خوب و بی نظیر را سپری کنیم.

سفر با قطار یکی از بهترین سفرهای من بود. اگر شما در زمینه قطار تجربه ای دارید خوشحال میشوم که تجربیات و خاطرات تان را با من در میان بگذارید تا آن من و بقیه دوستان از آن استفاده کنیم.

5/5 - (3 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.