همه چیز درباره بازی کالاف دیوتی [آپدیت2023]

0

بازی کالاف دیوتی (Call of duty) یا ندای وظیفه به عنوان یکی از برترین بازی‌های ویدیویی در سراسر جهان شناخت شده است. شرکت سازنده این بازی کمپانی معروف و مطرح اکتیویژن است که در کشور آمریکا واقع است. این شرکت بازی کالاف دیوتی را در نسخه‌های موبایلی و کنسولی تهیه کرده و در اختیار مردم در سراسر جهان قرار داده است.

این شرکت اولین بازی خود را در سال ۱۹۸۰ عرضه کرد و تا امروز به صورت جدی فعالیت خود را دنبال می‌کند. در بین انواع بازی‌هایی که این کمپانی تولید کرده است، کالاف دیوتی بهترین محصول در بین آن‌ها بوده است. در حال حاضر بیشترین میزان سودآوری این شرکت نیز از این بازی محبوب است. با توجه به استقبال فراوانی که از بازی کالاف دیوتی شد، این کمپانی هر ساله آپدیت‌های جدیدی را برای آن عرضه  می‌کند که برای عموم قابل استفاده است.

نقش اکتیویژن به عنوان منتشر کننده در موفقیت پروژه ندای وظیفه

هر جایی که شما موفقیت یک بازی را می‌بیننید، باید در قدم اول نگاهی کلی به شرکت سازنده آن داشته باشید. نکته عجیب درباره بازی کالاف دیوتی این است که محبوبیت آن با گذر زمان نه تنها کمتر نشده،‌ بلکه هر روز هم بیشتر می‌شود. این اتفاق نشان می‌دهد که شرکت اکتیویژن از بهترین استراتژی‌ها برای موفقیت این پروژه کمک می‌گیرد و تمامی نیروهای متخصص بازی‌سازی را در کنار هم گرد آورده است. اولین نسخه این بازی مهیج از سال ۲۰۰۳ منتشر شد و در حال حاضر بر روی کنسول‌های مختلف و موبایل اجرایی می‌شود.

شرکت اکتیویژن میزان فروش پروژه ندای وظیفه را حدود ۴۰۰ میلیون نسخه اعلام کرد که این عدد نشان‌دهنده یک موفقیت طلایی برای این مجموعه است. مسلما مدیریت درست و حرفه‌ای شرکت اکتیویژن نقش بسیار مهمی در رشد و توسعه بیشتر این بازی داشته است. با توجه به موفقیت‌های بزرگ پروژه کالاف دیوتی، سران این شرکت تصمیم گرفتند که این الگو مناسب را در سایر بازی‌های خود نیز پیاده‌سازی کنند. خوشبختانه اجرای این اصول تاثیر بسیار مثبتی بر سری جدید بازی کالاف دیوتی گذاشته است و محبوبیت آن را چند برابر کرده است. اکتیویژن از الگوهای ساختاری خاصی برای توسعه پروژه کالاف دیوتی استفاده می‌کند که به همین علت همه گیمرها بی‌صبرانه منتظر نسخه‌های جدید این بازی مهیج هستند.

تاریخچه‌ی کالاف دیوتی

چیزی حدود پانزده سال از عمر بازی محبوب و جذاب کالاف دیوتی می‌گذرد و در این سال‌ها این بازی همیشه برای سوپرایز کردن گیمرها برنامه‌های مختلفی داشته است. اولین نسخه بازی کالاف دیوتی در سال ۲۰۰۳ منتشر شد و در آن زمان یک انقلاب بزرگ در بازی‌های ژانر First Person Shooter به شمار می‌آمد. این بازی به صورت ویژه برای پلتفرم ویندوز عرضه شد. بعد از موفقیت پروژه ندای وظیفه، شرکت اکتیویژن تصمیم گرفت تا نسخه بعدی آن را هم عرضه کند. کالاف دیوتی دو گرافیک بهتری نسبت به نسخه قدیمی داشت. در سال‌های اخیر ورود کالاف دیوتی به دنیای موبایل ارزش و اعتبار آن را چند برابر کرد. در دنیای امروزی بسیاری از افراد نمی‌توانند با کنسول‌ها بازی کنند و استفاده از موبایل برای آنان راحت‌تر است.

زمانی که نسخه موبایلی کالاف دیوتی منتشر شد، امکان بازی آنلان برای کاربران در سراسر جهان فراهم گردید. همین ویژگی خاص باعث شد تا نسخه موبایلی این بازی نیز ظرف مدت کوتاهی میلیون‌ها بار توسط گیمر ها نصب شود. از آن زمان تا به امروز حدود ۱۵ نسخه جدید از این بازی محبوب منتشر شده است. پروژه کالاف دیوتی در تمام این سال‌ها بهترین‌ها را برای طرفداران خود کنار گذاشته است و به همین علت هر روز به محبوبیت بیشتری در بین جامعه گیمرها دست پیدا می کند.

نسخه‌های مختلف کالاف دیوتی

همانطور که گفتیم، نسخه‌های زیادی از بازی ندای وظیفه در طول سالیان مختلف منتشر شده است. بازی ندای وظیفه توانست سطح استانداردهای لازم برای یک بازی باکیفیت را تغییر دهد و از این جهت در تمام نسخه‌های خود بهترین عملکرد ممکن را به نمایش گذاشت. در نسخه‌های مختلف این بازی می‌توان مواردی همچون گرافیک و داستان‌پردازی بهتر را مشاهده  کرد. نسخه چهارم بازی کالاف دیوتی با نام Call of Duty 4: Modern Warfare یکی از بهترین نسخه‌های این بازی است که نظر مثبت گیمرها و منتقدان را به خود جلب کرد. داستان جذاب این بازی هر کسی را با آن همراه می‌کرد و حس فوق‌العاد‌ه‌‌ای را برای گیمر حرفه‌ای به وجود می‌آورد.

نسخه بازی Call of Duty: Black Ops در سال ۲۰۱۰ عرضه شد که بعد از آن با استقبال زیادی مواجه شد. این نسخه در بخش تک نفره بسیار قوی است و برای علاقه‌مندان به بازی تک‌نفره پیشنهاد می‌شود. نسخه معروف دیگری از این بازی که باید آن را بشناسید، Call of Duty: Modern Warfare است. این نسخه فوق‌العاده در سال ۲۰۱۱ میلادی عرضه شد و در همان هفته‌های اول حدود بیش از ۸۰۰ میلیون دلار سود برای سازندگان آن ایجاد کرد. این بازی در بخش چند نفره نیز امکانات خاصی را اضافه کرد که همین موضع باعث افزایش هر چه بیشتر محبوبیت ‌آن شد.

داستان بازی در نسخه‌های مختلف

داستان بازی ندای وظیفه در هر نسخه آن متفاوت است و شما باید به عنوان سرباز آمریکایی ماموریت‌های زیادی را پشت سر بگذارید. در اولین نسخه این بازی مهیج شما به عنوان سربازان آمریکایی در جنگ جهانی دوم شرکت می‌کنید. نسخه دوم بازی کالاف دیوتی نیز به صورت ویژه بر روی جنگ جهان دوم تمرکز دارد. در این فصل سربازان متفقین در آفریقا و روسیه به نیروهای آلمانی درگیر می‌شوند. شما باید نیروهای آلمانی را به عنوان دشمن از بین ببرید. از نسخه چهارم به بعد داستان بازی از جنگ جهانی دوم خارج می‌شود و مکان‌ها و شرایط جدیدی برای مبارزه انتخاب خواهد شد.

در نسخه منتشر شده کالاف دیوتی در سال ۲۰۱۰ داستان بازی به دوران جنگ سرد برمی‌گردد. در واقع شما به عنوان یک افسر امریکایی باید اهداف این کشور در طول جنگ سرد را پیگیری کنید. در چن نسخه بعدی این بازی نیز وجود داستان جنگ سرد و شرایط مربوط به آن را به وضوح خواهیم دید. نسخه‌هایی از این بازی محبوب نیز در فضای تخیلی و مربوط به جهان آینده ساخته شد که البته با مقبولیت سایر نسخه‌ها برابری پیدا نکرد. به طول کلی هر چقدر که داستان بازی به واقعیت نزدیک‌تر باشد، گیمرها واکنش بهتری به انجام آن بازی نشان می‌دهند.

اولین نسخه بازی کال آو دیوتی موبایل

بعد از موفقیت‌های بی‌نظیر کالاف دیوتی در انواع کنسول‌های بازی، سازندگان آن به فکر افتادند تا این بازی مهیج را بر روی گوشی‌های موبایل نیز عرضه کنند. این شرکت در سال ۲۰۱۹ اولین نسخه موبایلی این بازی جذاب را ارائه کرد. از آن زمان تا به امروز بیش از صدمیلیون دانلود برای این بازی ثبت شده است که در نوع خود خیره‌کننده است. این بازی جذاب به صورت ویژه برای موبایل طراحی شده و بیشترین هماهنگی ممکن را با ساختار آن دارد. این بازی شامل بخش‌های مختلفی است ولی بازی‌های چند نفره آن از محبوبیت بالاتری برخوردار شده است.

بازی کالاف دیوتی در نسخه‌های موبایلی و کنسولی منتشر شده است.

 

زمانی که شما وارد بازی کالاف دیوتی نسخه موبایل می‌شوید، با تعداد زیادی از گیمر‌های ماهر روبرو خواهید شد. برای اینکه بتوانید به راحتی از تمامی مراحل عبور کنید، باید مهارت‌های ویژه خود را در این بازی افزایش دهید. برای مطالعه نسخه کاملتر این مقاله و آشنایی بیشتر با تاریخچه بازی کالاف دیوتی روی اندروید و آیفون به سایت igame  مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.