چگونه خریدی ارزان و مطمئن از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟

0

خرید اینترنتی یکی از ضروریات دنیای امروزی است، اما این شرایط جدید آموزش های خاص خود را نیز دارد که بدون توجه به آنها ممکن است علاوه بر اینکه شاید نتوانیم از این تکنولوژی جدید استفاده کنیم ممکن است دچار ضرر و زیان مالی هم بشویم.

در این مقاله قصد داریم تا شرایط خرید از این وب سایت ها را به صورت اجمالی بررسی کنیم.

انتخاب فروشگاه مناسب

اولین مرحله در خرید اینترنتی انتخاب فروشگاه مناسب است. فروشگاه های اینترنتی در درجه اول باید قابل اعتماد باشند ، برای بررسی قابل اعتماد بودن فروشگاه چندین فاکتور مهم هست از جمله داشتن نماد اعتماد که در گوشه فروشگاه به صورت علامت باید وجود داشته باشد و با کلیک بر روی آن مشخصات فروشگاه در سایت صنعت و معدن و تجارت قابل دریافت باشد البته گاها این نماد در فروشگاه وجود ندارد اما با مراجعه به سایت سازمان صمت، دارا بودن نماد اعتماد را می توان بررسی نمود.

دومین عامل عضویت فروشگاه در اتحادیه فروشگاه های مجازی است که این را هم با مراجعه به سایت اتحادیه مربوطه میتوان پیگیری نمود.

عضویت فروشگاه در سایت وزارت فرهنگ وو ارشاد اسلامی هم یکی دیگر از ملزومات است.

قیمت کالا

یکی از مزیت های فروشگاه های اینترنتی راحتی بررسی قیمت ها در این نوع فروشگاه ها است به طوریکه در عرض چند دقیقه می توان قیمت یک کالا را در ده ها فروشگاه اینترنتی مورد بررسی قرار داد برای مثال برای خرید لوازم جانبی موبایل می توانیم با جستجوی نام کالا در موتورهای جستجویی مثل گوگل قیمت آن را در چندین صفحه گوگل در عرض چند دقیقه مورد بررسی قرار دهیم.

نکته مهم دیگری که برای این مورد وجود دارد این است که کالایی را که قیمت مناسبی دارد را انتخاب میکنیم و اگر فروشگاه مورد نظر شرایط ذکر شده در بالا را دارد وارد مرحله بعد می شویم.

در این مرحله کالا را به سبد خرید اضافه میکنیم و بعد از وارد کردن مشخصات به مرحله پرداخت هزینه می رویم البته شایان ذکر است که بهتر است برای خرید و پیگیری های بعدی در سایت مورد نظر ثبت نام نمایید.

پرداخت هزینه کالا

در پرداخت هزینه کالا روش های متعددی وجود دارد یکی از روش ها روش پرداخت آنلاین است که در این روش مشتری وارد درگاه بانکی شده و با استفاده از رمز دوم کارت بانکب خود اقدام به پرداخت هزینه کالا و هزینه حمل و نقل در صورت موجودی می کند. اما روش دیگری که پیشنهاد ما است این است که پرداخت مبلغ کالا موقع تحویل باشد. مزیت این روش این است که در این روش میتوانید مبلغ کالا را موقع تحویل پس از بررسی صحت و سلامت کالا پرداخت نمایید.

روش های دیگری مانند خرید اقساطی و … نیز وجود دارد که بسته به شرایط فروشگاه و خریدار می تواند گزینه مناسبی باشد.

البته در هنگام خرید بهتر است از فروشگاه های تخصصی استفاده کنید برای مثال برای خرید لوازم آشپزخانه از فروشگاه هایی که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند استفاده کنید چرا که در بعضی موراد این فروشگاه ها به صورت دست اول کالا ها را تهیه و عرضه می کنند البته این موضوع را نمی توان به صورت اعم به همه تعمیم داد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.