صفر تا صد نگرانی های بعد از لیفت صورت

0

همانطور که میدانید عمل لیفت صورت یکی از محبوب ترین و موثرترین راه های از بین بردن چین و چروک ها و افتادگی پوست صورت است که باعث کاهش علائم پیری در افراد می شود. با اینکه این عمل نتایج فوق العاده ای را به همراه دارد اما ممکن است برای بیمار نگرانی هایی از قبیل ورم بعد از عمل ، عوارض لیفت صورت و غیره که در این مطلب به طور کامل به آن ها می پردازیم.

ورم بعد از لیفت صورت

یکی از مشکلات رایجی که افراد پس از عمل جراحی با آن مواجه می شوند ورم است. بهتر است بدانید تورم پس از عمل امری طبیعی محسوب می شود زیرا در حین عمل جراحی بافت های صورت جهت لیفت دستکاری شده اند. ورم بعد از عمل لیفت صورت طی چند روز اول زیاد می باشد اما تا دو هفته کم کم کاهش می یابد.

برای اینکه روند بهبود تورم تسریع یابد می توانید از راه های ذیل استفاده کنید:

  • طی ۴۸ ساعت اول پس از عمل از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • هنگام خواب سر خود را بالا نگه دارید.
  • از فعالیت های سنگینی که باعث افزایش چریان خون در سر می شود خودداری کنید.
  • داروهای تجویز شده توسط پزشک را به صورت مرتب مصرف کنید.

نحوه تغذیه بعد از لیفت صورت

تغذیه بعد از عمل لیفت صورت بسیار حائز اهمیت می باشد و می تواند روند بهبودی را سریع تر کند. سعی کنید در روزهای ابتدایی پس از جراحی غذاهای سبک و نرم بخورید که نیازی به جویدن نداشته باشند، همچنین رعایت موارد ذیل در برنامه غذایی پس از عمل میتواند تاثیر مثبتی در فرآیند بهبودی شما بگذارد.

  • استفاده از پروتئین و ویتامین ها مانند ماهی ، مرغ ، سبزیجات و میوه ها
  • جهت جلوگیری از خشکی پوست و حفظ رطوبت پوست به مقدار کافی آب بنوشید.
  • از خوردن غذاهای شور که باعث تشدید ورم می شود خودداری کنید.

عوارض احتمالی لیفت صورت

هر جراحی ممکن است با عوارضی همراه باشد که این جراحی نیز مستثنی نیست ، عوارض لیفت صورت معمولا پس از جراحی شامل تورم ، کبودی است که امری طبیعی محسوب می شود و امروزه با افزایش اگاهی مردم و پیشرفت علم پزشکی و انتخاب جراح مناسب احتمال بروز عفونت بسیار نادر است.

احساس درد و ناراحتی پس از عمل

درد و ناراحتی بعد از لیفت صورت معمولاً جزئی است و با استفاده از داروهای مسکن تجویز شده توسط پزشک ، قابل کنترل می باشد. این درد معمولاً در نواحی برش ها و بخیه ها حس می شود و در عرض چند روز کاهش می یابد. در صورت تجربه درد شدید یا غیرعادی ، لازم است سریعاً با پزشک خود مشورت کنید.

سایر نگرانی های بعد از لیفت صورت و روش های رفع آنها به صورت

کبودی

کبودی نیز از عوارض طبیعی جراحی است که بیشتر در نواحی برش ها و زیر چشم ها مشاهده می‌شود. برای کاهش کبودی ، می توانید از کرم های تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید و از نور مستقیم خورشید اجتناب کنید. کبودی معمولاً در ۱ تا ۲ هفته بهبود می‌یابد.

عفونت

هر جراحی ای خطر عفونت دارد. علائم عفونت شامل قرمزی ، التهاب و تب در نواحی جراحی است. برای جلوگیری از عفونت ، مصرف آنتی بیوتیک های تجویز شده و رعایت بهداشت مناسب ضروری است. در بیشتر موارد، عفونت در طول یک هفته کنترل می‌شود.

خشکی و حساسیت پوست

خشکی پوست یا حساسیت به لمس نیز ممکن است پس از جراحی رخ دهد. برای کاهش این مشکلات ، می توانید از کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده کنید. این مشکل معمولاً طی ۲ تا ۴ هفته برطرف می‌شود.

بی‌حسی موقت

احساس بی حسی در نواحی اطراف برش‌ها پس از جراحی طبیعی است. این حالت به تدریج با گذر زمان بهتر می‌شود و معمولاً طی ۲ تا ۳ ماه برطرف می شود.

با رعایت نکات گفته شده و پیروی از دستورالعمل های پزشک ، می توانید روند بهبودی خود را تسریع کنید و نتایج عالی از لیفت صورت خود بگیرید.

نکته پایانی : با مشاوره تخصصی آرامش خاطر داشته باشید

اگر نگرانی هایی درباره روند بهبودی یا نتایج لیفت صورت دارید، مشاوره با یک جراح متخصص می‌تواند به شما کمک کند تا تمام سوالات و دغدغه‌های خود را برطرف کنید. در سایت مای فیس لیفت ، با بهره‌گیری از آخرین تکنیک‌های روز دنیا و تیمی حرفه‌ای، بهترین خدمات مشاوره ای به شما ارائه می شود.

https://my-facelift.com/

 

 

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.