مقایسه تخصصی انواع برندهای استابلایزر در بازار ایران

0

وجود مشکلات قطعی و نوسانات در برق شهری باعث تاثیرات منفی بر طول عمر و عملکرد دستگاه‌‌های برقی شده است. از این رو، در مراکز و صنایعی که از دستگاه‌‌های برقی استفاده می‌شود، وسیله ای به نام Stabilizer وجود دارد تا نوسانات برق را کنترل کند و برق بدون نویز و نوسان را وارد دستگاه‌‌های وابسته به برق نماید. استابلایزرها باعث تثبیت برق شهری می‌شوند و هزینه‌های برق را کاهش می‌دهند. این دستگاه کاربردی را برندهای مختلف ایرانی و خارجی تولید می‌کنند تا کاربران بر اساس نیاز و بودجه خود بتوانند یک دستگاه را تهیه کنند. در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه تخصصی انواع برندهای استابلایزر بپردازیم تا راهنمای شما برای خرید این دستگاه باشیم. لطفا همراه ما باشید.

انواع برندهای استابلایزر

استابلایزر یا همان تثبیت کننده، دستگاهی برای محافظت از لوازم برقی در برابر نوسانات می‌باشد. این دستگاه توسط صنایع و مراکز بسیاری استفاده می‌شود و می‌تواند تضمین کننده طول عمر بالای لوازم برقی باشد. برای مقایسه تخصصی انواع برندهای Stabilizer لازم است با برندهای مختلف تولید کننده این دستگاه آشنا شوید که در ادامه می‌خواهیم بهترین برندها را معرفی کنیم :

استابلایزر فاراتل

شرکت فاراتل از سال ۱۳۵۲ فعالیت می‌کند و در لیست بهترین برندهای تولید کننده استابلایزر ایرانی قرار دارد. این شرکت با استفاده از تجهیزات پیشرفته و با برخورداری از نیروی متخصص و مجرب، انواع دستگاه‌‌های استابلایزر را برای کاربری‌های مختلف تولید می‌کند. شما می‌توانید متناسب با نیاز خود، یک مدل استابلایزر را از برند فاراتل انتخاب کرده و خریداری نمایید. محصولات این شرکت در سه گروه کلی استابلایزر AVR، STB و Prince قرار دارند که گارانتی به مدت یک سال شامل حال تمام این دستگاه‌‌ها می‌شود و تا ۵ سال نیز تامین قطعات دستگاه‌‌ها توسط شرکت پشتیبانی خواهد شد.

استابلایزرهای فاراتل در برابر رعد و برق و تغییرات ناگهانی ولتاژ برق، از لوازم برقی محافظت می‌کنند و فیلتری برای حفاظت از دستگاه‌‌های برقی در برابر نویز و اختلالات برقی دارند. استابلایزرهای این برند از نظر ابعاد نیز کوچک هستند و می‌توان آنها را روی میز قرار داد.

استابلایزر فاران

برای معرفی و مقایسه تخصصی انواع برندهای استابلایزر، برند فاران را هم بررسی می‌کنیم. استابلایزر فاران یکی از برندهای معروف استابلایزر ایرانی است که از سال ۱۳۶۸ فعالیت می‌کند. حوزه فعالیت این شرکت در زمینه تولید تجهیزات الکترونیکی، مخابراتی و کامپیوتری است و با عرضه محصولات با کیفیت توانسته است تبدیل به برندی محبوب در میان مشتریان شود.

از استابلایزر فاران می‌توان برای تثبیت برق تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی، مراکز تجاری، مراکز اداری و … استفاده کرد. دستگاه‌‌های این برند مجهز به نمایشگر LED هستند تا ولتاژ برق شهر و ولتاژ تنظیم شده خروجی را نمایش دهند. سایر ویژگی‌های استابلایزر فاران، عبارتند از :

  • امکان کنترل اختلالات ناشی از قطع فاز، جابجایی فازها، عدم تساوی فازها و افزایش یا کاهش ولتاژها با استفاده از قابلیت میکروپروسسوری در استابلایزر فاران

  • دارای قطع‌کننده در ورودی

  • دارای ترانسفورماتور داخلی

  • مجهز به سیستم رگولاسیون اتوماتیک ولتاژ برای حفظ سطح ولتاژ در یک مقدار ثابت

  • قابلیت تنظیم تاخیر زمانی

  • و…

در صورت نیاز به خرید استابلایزر از یک برند ایرانی، خرید استابلایزر فاران را به شما توصیه می‌کنیم زیرا علاوه بر داشتن مشخصات فنی مناسب، دارای قیمت اقتصادی، گارانتی و خدمات پس از فروش هم می‌باشد. می‌توانید درباره انواع دستگاه‌‌های استابلایزر فاران تحقیق کنید و دستگاهی متناسب با نیاز لوازم برقی خود تهیه نمایید.

Stabilizer ساکو

شرکت ژرفانور پوریا تحت عنوان برند ساکو در ایران فعالیت می‌کنند و جزو اولین تولید کنندگان ترانس تقویت ولتاژ و محافظ ولتاژ برق می‌باشد. دستگاه‌‌های استابلایزر ساکو در دو نوع تک فاز و سه فاز تولید می‌شوند و عمده استفاده از آنها در آپارتمان‌هاست. شما برای خرید دستگاه Stabilizer از یک برند ایرانی با کیفیت ساخت بالا و قیمت مناسب، می‌توانید از برند ساکو انتخاب کنید.

استابلایزر ساکو قادر به حفاظت از وسایل برقی در برابر نوسانات برق شهری می‌باشد و مجهز به سیستم محافظت از لوازم برقی در برابر افزایش دمای داخلی است. این دستگاه دارای صفحه نمایش هم می‌باشد تا کاربر بتواند پارامترهای لازم را تنظیم کند. ویژگی دیگر استابلایزر ساکو، حذف تنش‌های الکتریکی خروجی است تا برق را به صورت کاملا پیوسته ارائه نماید.

استابلایزر ولتا مکس

استابلایزر ولتامکس یکی از بهترین برندهای خارجی این دستگاه در بازار ایران است و اگر به دنبال دستگاهی با کیفیت از برند خارجی هستید، خرید دستگاه از این برند را به شما پیشنهاد می‌کنیم. استابلایزر ولتا مکس از نظر تکنولوژی ساخت شامل سه دسته رله ای، سروو موتوری و استاتیکی می‌باشد. در استابلایزر ولتا مکس رله ای، یک ترانس تعبیه شده است که دارای چندین رله است. این نوع دستگاه می‌تواند به صورت پله‌ای برق را تنظیم نماید و برای کاربری‌هایی که برق به صورت لحظه ای نوسان دارد، مناسب است.

استابلایزر ولتا مکس سروو موتوری بدون رله است و در آن بر روی ترانس یک بازو قرار داده شده است که تغییرات ولتاژ و نوسانات برق از طریق این بازو کنترل و تنظیم می‌شود. استابلایزر سروو موتوری به نسبت استابلایزر ولتا مکس رله‌ای، عملکرد دقیق‌تری دارد و در بازه کمتر از سه ولت نوسانات برق را کنترل می‌نماید. برای کاربری‌هایی که ولتاژ برق اغلب پایین‌تر یا بالاتر از حد معمول است مثل دستگاه‌‌های حساس به نوسان برق، استفاده از استابلایزر سروو موتوری مناسب است.

نوع سوم از استابلایزر ولتا مکس، استابلایزر استاتیکی می‌باشد که عملکرد سریع‌تر و دقیق‌تری دارد و دارای کانورتور الکترونیکی می‌باشد. کانورتور الکترونیکی در این استابلایزر می‌تواند ولتاژ برق را به اندازه نیاز تغییر دهد. استابلایزر ولتا مکس دارای انواع سه فاز و تک فاز نیز می‌باشد. از استابلایزر تک فاز برای محافظت و ایمن نگه داشتن تجهیزات خانگی استفاده می‌شود اما استابلایزر ولتا مکس سه فاز مناسب استفاده در تجهیزات صنعتی و حسا‌ تر می‌باشد. در استابلایزر تک فاز، یک فاز و یک خنثی وجود دارد اما در تثبیت کننده‌های سه فاز، سه فاز (R ، Y ، B) و یک خنثی هستند که همه آنها با ۱۲۰ درجه جابجا می‌شوند.

استابلایزر ریزان

یکی دیگر از بهترین برندهای استابلایزر موجود در ایران، استابلایزر ریزان الکتریک می‌باشد. شرکت ریزان الکتریک از تولید کنندگان استابلایزر و ترانس در ایران است که دستگاه‌‌های با کیفیت ساخت بالا را با قیمت مناسب عرضه می‌کند. این شرکت در سال ۱۳۹۰ تاسیس شده است و دارای گواهینامه‌های ISO ۹۰۰۱، ISO ۱۴۰۰۱ و OHSAS ۱۸۰۰۱ می‌باشد. انواع استابلایزر ریزان الکتریک با توجه به دقت بالا، کارایی عالی و طراحی منحصر به فردی که دارند به کشورهای مختلف نیز صادر می‌شوند.

استابلایزر ریزان دارای انواع رله ای، سروو موتوری و استاتیکی می‌باشد. نوع ریزان این دستگاه برای تجهیزاتی که چندان حساس نیستند استفاده می‌شود زیرا دارای محافظت بسیار پایینی است. استابلایزر ریزان سروو موتور برای کاربری‌هایی که ولتاژ بالاتر یا پایین‌تر از حد استاندارد است، مورد استفاده قرار می‌گیرد و از استابلایزر ریزان استاتیک هم به دلیل داشتن حفاظت بیشتر، برای کاربری‌های حساس تر استفاده می‌شود.

انواع استابلایزر ریزان با توجه به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های مختلفی که دارند، از قیمت‌های متفاوتی برخوردار می‌باشند و شما بر اساس نیاز لوازم برقی مدنظر خود می‌توانید نوع مناسب Stabilizer را خریداری نمایید.

سخن پایانی

در این مطلب با معرفی چند مورد از بهترین برندهای Stabilizer ایرانی و خارجی مثل استابلایزر فاران، استابلایزر ولتامکس، استابلایزر ریزان و … سعی کردیم که شما را با مشخصات دستگاه‌‌های تولیدی هر یک از برندها آشنا کنیم تا خرید بهتری داشته باشید. در مجموع، شما برای خرید استابلایزر ایرانی یا خارجی باید به مواردی مثل اعتبار برند، خدمات پس از فروش، گارانتی، مدل دستگاه، کارایی مدنظرتان از استابلایزر و برخی دیگر از موارد توجه داشته باشید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.