بهترین راه های جلوگیری از گرم شدن کابین خودرو

0

گرمای کابین خودرو در فصل تابستان مانند یک کابوس است به ویژه در زمانی که تازه وارد خودرو میشوید. این گرما نه تنها تجربه ناخوشایندی را برای شما رقم می زند بلکه می تواند باعث آتش گرفتن مواد اشتعال زای داخل خودرو نیز بشود. برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد کابین خودرو می توانید از آفتابگیر خودرو استفاده کنید زیرا آفتابگیر میزان گرما را کاهش می دهد. اگر به دنبال بهترین راه های جلوگیری از گرم شدن کابین خودرو هستید پیشنهاد می کنیم با ما در ادامه مطلب همراه شوید.

جلوگیری از گرم شدن کابین خودرو با ۷ راهکار طلایی

در این بخش ۷ راهکار بینظیر که می توانند مانع از گرم شدن کابین خودرو شوند را با شما عزیزان به اشتراک می گذاریم:

راهکار اول: استفاده از آفتابگیر برای خودرو

اولین و بهترین راهکار برای جلوگیری از گرم شدن کابین خودرو استفاده از آفتابگیر است. خرید آفتابگیر خودرو هزینه زیادی برای شما ندارد اما به بهترین شکل می تواند مانع از بروز این مشکل شود. آفتابگیرها مانع از تابش مستقیم نور خورشید به فضای کابین می شوند و هوای داخل آن را خنک تر نگه می دارند. از آن گذشته از وسایل داخل خودروی شما نیز آفتابگیر ماشین اشعه های خورشید را محافظت می کنند.

استفاده از آفتابگیر برای خودرو

راهکار دوم: دودی کردن شیشه های خودرو

دودی کردن شیشه های خودرو نیز می تواند به جلوگیری از گرم شدن کابین کمک کند. زمانی که شیشه خودرو دودی نیست نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش بدون هیچ مانعی به داخل کابین نفوذ می کنند. دودی کردن شیشه ها نیز یک راهکار اقتصادی برای خنک نگه داشتن کابین خودرو در فصل تابستان است.

راهکار سوم: چسباندن کاور روی داشبورد و دور فرمان

داغ شدن بیش از اندازه دور فرمان می تواند برای راننده بسیار کلافه کننده باشد و روی کیفیت رانندگی نیز تاثیر بسیاری بگذارد. استفاده از کاور در قسمت دور فرمان می تواند در این زمینه بسیار سودمند عمل کند و دیگر نیازی نیست راننده تا خنک شدن فرمان صبر کند. اگر از آفتابگیر استفاده نمی کنید بهتر است برای روی داشبورد نیز اقدام به تهیه کاور نمایید. با انجام این کار مانع از داغ شدن داشبورد و افزایش دمای کلی کابین می شوید.

راهکار چهارم: پارک کردن خودرو در سایه

یکی از بهترین راه های جلوگیری از گرم شدن کابین پارک کردن خودرو در سایه است. این کار موجب می شود که فضای کابین در روزهای گرم خنک بماند. متاسفانه برخی از افراد این موضوع را نادیده می گیرند و در اولین جایی که به چشمشان می خورد خودروی خود را پارک می کنند.

راهکار پنجم: استفاده از فن و تهویه پنجره

استفاده از فن و تهویه پنجره نیز جزء راه های جلوگیری از گرم شدن کابین خودرو به شمار میرود. سرمایه گذاری در فن‌های خورشیدی روشی غیر معمول است اما می تواند بسیار مفید واقع شود. برای شارژ کردن آنها نیز به راحتی می توانید از نور خورشید استفاده کنید. حتی در مواقعی که تهویه های خورشیدی خاموش هستند نیز می توانند به گردش هوای خودرو کمک کنند.

استفاده از فن و تهویه پنجره

راهکار ششم: خاموش کردن دکمه چرخش هوای درون کابین

هنگامی که کابین بیش از اندازه گرم است اگر دکمه چرخش هوای داخل کابین روشن باشد، سیستم تهویه همان هوای گرم درون کابین را در مدار قرار می دهد و به همین دلیل برای خنک شدن هوای کابین به زمان بیشتری نیاز خواهد بود. با خاموش کردن این دکمه از هوای تازه و بیرون خودرو برای سیستم تهویه استفاده می شود. و فضای کابین در مدت زمان کوتاه تری خنک خواهد شد.

راهکار هفتم: خنک نگه داشتن صندلی ها

خنک نگه داشتن صندلی ها نیز جزء راهکارهای جلوگیری از گرم شدن کابین خودرو است. بالشتک های خنک کننده باعث خنک نگه داشتن صندلی های خودرو به ویژه صندلی های چرمی می شوند. این بالشتک ها بسیار کارآمد هستند و می توانند در کاهش خستگی شما در زمان رانندگی نیز تاثیر بگذارند.

از کجا آفتابگیر خودرو بخریم؟

همانطور که در ابتدای متن اشاره کردیم بهترین راهکار برای جلوگیری از گرم شدن کابین خودرو و همچنین محافظت در برابر اشعه فرابنفش استفاده از آفتابگیر است. آفتابگیرها در انواع مختلفی در بازار وجود دارند و شما به راحتی می توانید مدل مناسب خودرویتان را در میان آنها پیدا کنید. مراکز بسیاری در زمینه تولید و عرضه آفتابگیر فعال هستند که مجموعه تولید آفتابگیر یکی از بهترین ها است.

شما عزیزان می توانید بهترین آفتابگیرهای موجود در بازار را از این مجموعه با قیمت های مناسب تهیه کنید. اگر پیش از خرید نیاز به اطلاعات بیشتری داشته باشید نیز کارشناسان این مجموعه آماده ارائه مشاوره به شما هستند.

سخن پایانی در مورد بهترین راه های جلوگیری از گرم شدن کابین خودرو

گرمای بیش از حد کابین خودرو مشکلی است که در فصل تابستان بارها با آن رو به رو می شویم. با توجه به گرم شدن کره زمین این مشکل هر سال با شدت بیشتری بروز میکند. در این مطلب بهترین راهکارهای جلوگیری از گرم شدن کابین خودرو را بیان کردیم. با توجه به این راهکارها می توانید تا حد زیادی از بروز این مشکل جلوگیری کنید و در تابستان ها رانندگی لذتبخش تری را تجربه نمایید.

سوالات متداول در مورد بهترین راه های جلوگیری از گرم شدن کابین خودرو

  1. آیا سرویس کردن کولر خودرو در جلوگیری از بروز این مشکل موثر است؟

بله، سرویس کردن کولر پیش از شروع تابستان به شما کمک میکند که در مواقع لزوم بتوانید در کمترین زمان فضای کابین را خنک کنید. مسدود بودن فیلترهای کولر و تنظیم نبودن گاز خنک کننده از مواردی هستند که مانع از عملکرد صحیح کولر می شوند.

  1. علت داغ شدن کف خودرو چیست؟

داغ شدن کف خودرو به دلایل مختلفی ایجاد می شود. زمانی که سیستم اگزور دارای ترک و خرابی است باعث ایجاد گرمای زیاد و انتقال آن به کف خودرو می گردد. از آن گذشته اگر سیستم خنک کننده موتور به طور صحیحی کار نکند، موتور و سایر قطعات ممکن است بیش از اندازه گرم شده و این گرما را به کف خودرو انتقال دهند.

  1. مدت زمان خنک شدن موتور خودرو چقدر است؟

مدت زمان خنک شدن موتور به عوامل متعددی بستگی دارد. از میان این عوامل میتوان به مواردی مانند دمای محیط، نوع موتور و وضعیت سیستم خنک کننده خودرو اشاره کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.