بهترین دانشگاه‌های چین برای مهاجرت چیست؟

0

نظام آموزشی چین در دهه‌های اخیر، همواره در حال توسعه و پیشرفت بوده و این کشور را به یکی از قدرت‌های بزرگ آموزشی در دنیا تبدیل کرده است. همین موضوع باعث شده که تحصیل در چین متقاضیان زیادی پیدا کند و همه‌ساله افراد زیادی از سرتاسر دنیا برای پذیرش در دانشگاه‌های این کشور درخواست دهند. مهاجرت تحصیلی به چین هم مانند دیگر کشورهای دنیا قواعد و اصولی دارد که اولین اصل آن، آشنایی با بهترین دانشگاه‌های این کشور است. در این مطلب با بهترین و برترین دانشگاه‌های چین از نظر رتبه‌بندی جهانی آشنا خواهید شد و شرایط تحصیل در این کشور را بررسی خواهیم کرد.

بهترین دانشگاه‌های چین برای مهاجرت چیست؟

بهترین دانشگاه‌های چین براساس رتبه‌بندی جهانی

دولت چین همواره در جهت بهبود و توسعه بخش‌های مختلف خود تلاش کرده و بخش آموزش، یکی از قسمت‌هایی است که دولت توجهی ویژه به آن دارد. به جهت بهبود و توسعه سیستم آموزشی در چین، تغییرات زیادی در نظام آموزش این کشور ایجاد شده است. از تغییر سبک آموزش سنتی به مدرن، استفاده از تجهیزات به‌روز و پیشرفته برای آموزش، اختصاص دادن بودجه مالی فراوان به دانشگاه‌ها و مدارس برای حمایت دانش‌آموزان و دانشجویان و…. بخشی از خدمات دولت برای بهبود نظام آموزشی در چین هستند.

ارائه این خدمات موجب شده که دانشگاه‌های چین، ارتقا زیادی در رنکینگ جهانی دانشگاه‌ها داشته باشند و آمار متقاضیان مهاجرت تحصیلی به چین نیز بیشتر شود. در حال حاضر ۶ دانشگاه این کشور، در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. این دانشگاه‌ها عبارتند از:

  • دانشگاه سینگوا (Tsinghua University) در رتبه ۱۶
  • دانشگاه پکن ((Peking University در رتبه ۲۳
  • دانشگاه فودان (Fudan University) در رتبه ۳۴
  • دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (Shanghai Jiao Tong University) در رتبه ۴۷
  • دانشگاه ژجیانگ ( Zhejiang University) رتبه ۵۳
  • دانشگاه علم و فناوری چین ((University of Science and Technology of China در رتبه ۹۳

براساس این رتبه‌بندی می‌توان شهرهای دانشجویی چین را هم مشخص کرد. برای مثال شانگهای با داشتن معتبرترین دانشگاه‌ها، یکی از مقاصد اصلی مهاجرت تحصیلی در کشور چین محصول می‌شود.

معرفی بهترین دانشگاه‌ها برای مهاجرت تحصیلی به چین

طبق آماری که در چند سال اخیر در مورد نظام آموزشی چین عنوان شده، در حال حاضر چیزی حدود ۲۰۰۰ دانشگاه دولتی یا کالج خصوصی در این کشور وجود دارد که بیشتر آن‌ها پذیرش بین‌المللی دارند. تعداد دانشگاه‌ های چین روزبه‌روز بیشتر می‌شود و به‌دنبال آمار دانشجویان خارجی نیز در این کشور بیشتر می‌شود.

سطح بالای آموزش در چین و حمایت خوب دولت از نظام آموزشی، دو علت اصلی بالا بودن آمار مهاجرت تحصیلی به چین است. طبق آخرین آمارها چیزی حدود ۴۰ درصد از دانشجویانی که در دانشگاه‌های چین تحصیل می‌کنند، از اتباع دیگر کشورها بوده و دانشجوی بین‌المللی محسوب می‌شوند. همچنین آمارهای بیشتر نشان‌دهنده این است که تحصیل در بعضی دانشگاه‌ها متقاضی بیشتری دارد که عبارتند از:

دانشگاه سینگوا

این دانشگاه را می‌توان موفق‌ترین و معروف‌ترین دانشگاه کشور چین دانست که همه‌ساله افراد زیادی از سرتاسر دنیا برای تحصیل در آن درخواست می‌دهند. دانشگاه سینگوا که با نام چینهوا هم شناخته می‌شود، یک دانشگاه تحقیقاتی است و جزو اتحادیه سی۹ چین قرار دارد که به معنی حمایت مالی دولت از این دانشگاه است.

این دانشگاه جزو قدیمی‌ترین مراکز آموزش عالی چین هم محسوب می‌شود که در سال ۱۹۱۱ تاسیس شده و از زمان تاسیس تا امروز، همواره جزو بهترین‌ها بوده است. در حال حاضر رشته‌های مختلفی در دانشگاه سینگوا آموزش داده می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به علوم‌تجربی، علوم سیاسی، تجارت و…. اشاره کرد.

نکته جالب در مورد این دانشگاه، تحصیل بسیاری از سیاستمداران بزرگ چینی در آن است که نشان از کیفیت بالای آموزشی آن ندارد. حتی رئیس‌ جمهور فعلی چین هم در این دانشگاه تحصیل کرده است، به‌همین دلیل این مرکز آموزشی را بیش از هر چیز به عنوان یکی از برترین مراکز آموزش رشته‌های سیاسی می‌دانند.

بهترین دانشگاه‌های چین برای مهاجرت چیست؟

دانشگاه پکن

از دیگر دانشگاه‌های قدیمی و مهم چین می‌توان به دانشگاه پکن اشاره کرد که در سال ۱۸۹۸ تاسیس شده است. این دانشگاه نیز جزو قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان محسوب می‌شود که در پکن، پایتخت چین قرار دارد. قرارگیری این دانشگاه در پایتخت موجب شده که از امکانات فوق‌العاده‌ای برخوردار باشد و سطح آموزشی آن نسبت به دیگر دانشگاه‌های چین بالاتر باشد.

البته نباید این موضوع را فراموش کرد که برخوردار از امکانات بهتر، موجب بالا رفتن شهریه این دانشگاه هم می‌شود. در دانشگاه پکن انواع رشته‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی، تجربی، مهندسی و… آموزش داده می‌شوند. این دانشگاه به‌دلیل تنوع رشته‌ها و ارائه امکانات خوب مانند دپارتمان‌های مختلف، اقامتگاه‌های دانشجویی و… جزو دانشگاه‌های برای مهاجرت تحصیلی به چین هم محسوب می‌شود.

دانشگاه فودان

دانشگاه فودان در شانگهای، یکی از شهرهای دانشجویی چین قرار دارد و جزو بهترین موسسات آموزش عالی این کشور محسوب می‌شود. این دانشگاه که در سال ۱۹۰۵ تاسیس شده، در لیست ۵۰ دانشگاه برتر جهان هم قرار دارد. برنامه‌های آموزشی متنوع و ارائه بهترین خدمات و امکانات آموزشی به دانشجویان از جمله دلایلی است که دانشگاه فودان را به یکی از برترین دانشگاه‌های جهان تبدیل کرده‌ است.

در این دانشگاه تاکید زیادی به نوآوری و خلاقیت می‌شود و پیرو همین موضوع امکانات آموزشی متعددی در زمینه فرصت‌های تحقیقاتی به دانشجویان تعلق می‌گیرد. این دانشگاه به‌عنوان یک مرکز آموزش عالی بین‌المللی پذیرای دانشجویان از سرتاسر دنیا است. همچنین بهترین و باتجربه‌ترین اساتید به تدریس در این دانشگاه می‌پردازند. در دانشگاه فودان رشته‌هایی مانند مهندسی، پزشکی، هنر و… آموزش داده می‌شوند.

بهترین دانشگاه‌های چین برای مهاجرت چیست؟

دانشگاه جیائو تونگ

از دیگر دانشگاه‌های برتر چین که در شهر شانگهای قرار دارد، می‌توان دانشگاه جیائو تونگ را نام برد. این دانشگاه نیز جزو دانشگاه‌های معتبر چین به‌خصوص برای تحصیل کارشناسی ارشد محسوب می‌شود و با رتبه ۴۷ در رنکینگ جهانی دانشگاه‌ها، دانشگاهی محبوب برای دانشجویان بین‌المللی به‌حساب می‌آید. این مرکز آموزشی، جزو فعال‌ترین دانشگاه‌های چین در عرصه تحقیقات است و بسترهای فوق‌العاده‌ای برای پیشرفت و توسعه دانشجویان فراهم می‌کند.

در این دانشگاه علاوه بر تدریس بهترین اساتید، از پیشرفته‌ترین تجهیزات استفاده می‌شود. همچنین بهترین امکانات آموزشی مانند اقامتگاه‌های اختصاصی، حمایت‌های دولتی و… به دانشجویان آن تعلق می‌گیرد تا علاوه بر دریافت آموزشی قوی، از همان سال‌های ابتدای تحصیل برای ورود به بازار کار و خدمت به جامعه هم آماده شوند.

 

سخن پایانی

مهاجرت تحصیلی به چین به‌دلیل کیفیت بالای نظام آموزشی این کشور، امتیازات زیادی دارد. با تحصیل در این دانشگاه‌ها شانس دستیابی به مشاغل خوب بیشتر شده و فرصت‌های مهاجرتی بیشتری به‌خصوص برای کار در کشورهای اروپایی پیدا خواهید کرد. بیشتر دانشگاه‌های چین، جزو دانشگاه‌های معتبر دنیا محسوب شده و با تحصیل در آن‌ها می‌توان مدارکی معتبر دریافت کرد. در این مطلب به معرفی چند مورد از بهترین دانشگاه‌های چین پرداختیم. باتوجه به تغییر در رنکینگ دانشگاه‌ها، پیش از اقدام برای درخواست پذیرش تحصیلی اطلاعات خود در مورد وضعیت و رتبه دانشگاه‌ها را به‌روزرسانی کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.