۷ دلیل اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در سال ۲۰۲۴

0

انگلیسی زبانی جهانی است که افراد از کشورها و فرهنگ‌های مختلف را به یکدیگر‌ نزدیک می‌سازد و در تجارت، علم و سیاست مورد استفاده قرار می‌گیرد. گستردگی استفاده از زبان انگلیسی موجب شده تا فرصت‌ ارتباط و همکاری با مردم دیگر نقاط جهان برای افراد به‌ زبان‌های مختلف ایجاد شود.‌

 

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

اهمیت زبان انگلیسی تا جایی است که با یادگیری‌ آن امکان ارتباط موثر و ایجاد شبکه‌ای کاری و ارتباطی با مردم سایر کشورها فراهم می‌‌شود.

یادگیری زبان انگلیسی تاثیر زیادی بر آینده شغلی و تحصیلی فرد دارد، چرا که امکان دسترسی به انبوهی از اطلاعات را فراهم می‌کند. شما با کمک این اطلاعات می‌توانید در‌ زمینه تحصیلی به جدیدترین مقالات دسترسی داشته باشد و در حیطه کاری نیز با مطالعه و مشاهده منابع انگلیسی مهارت‌هایتان را بهبود ببخشید.

 

چه کشورهایی از زبان انگلیسی استفاده می‌کنند؟

جالب است بدانید که بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان به زبان انگلیسی سخن می‌گویند که این زبان را در رتبه سوم قرار می‌دهد. به‌طور کلی، ۶۷ کشور در جهان به انگلیسی صحبت می‌کنند که این موضوع ضرورت یادگیری زبان انگلیسی را به ما نشان می‌دهد. در‌ تصویر زیر برخی از مهم‌ترین کشورهایی را که انگلیسی زبان اول یا دوم آن‌ها است به شما معرفی می‌کنیم.

 

چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

یادگیری یک زبان جدید دریچه‌ای به‌سوی فرهنگ و‌ مردمان سرزمین دیگر را به روی شما باز می‌کند. چه بهتر که این زبان، انگلیسی باشد. انگلیسی یک زبان پذیرفته شده در سراسر جهان به‌حساب می‌آید که از تولید علم گرفته تا در کار و سیاست از آن استفاده می‌‌شود.

تصور کنید به یک کشور‌ آفریقایی سفر کنید یا در آنجا مشغول به کار شوید. بدون دانستن انگلیسی امکان ارتباط با مردم بومی وجود ندارد؛ مگر به زبان‌های محلی این کشورها تسلط داشته باشید. علاوه‌بر علوم و یادگیری مهارت، کشورهای انگلیسی زبان در‌ صنعت فیلم و موسیقی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. یادگیری انگلیسی به شما امکان می‌دهد تا فیلم‌ها و موزیک‌ها را با زبان اصلی مشاهده و گوش کنید.‌

 

مزایای یادگیری زبان انگلیسی

این سوال که چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم شاید هنوز هم‌ در ذهن بسیاری از افراد وجود داشته باشد که به اهمیت زبان انگلیسی واقف نباشند. انگلیسی زبانی بین‌المللی به‌حساب می‌آید که یادگیری آن‌ فرصت‌های جدید شغلی، تحصیلی و ارتباطی را در اختیارتان قرار می‌دهد. مزایای یادگیری این زبان بی‌شمار است که در ادامه به چند مورد آن اشاره می‌کنیم:

 

۱٫    گسترش فرصت‌های شغلی

یادگیری انگلیسی به‌‌عنوان زبانی که در تجارت بین‌الملل و کسب‌وکار به‌ رسمیت شناخته می‌شود به شما کمک می‌کند تا فرصت‌های شغلی خود را افزایش دهید. مطالعات نشان می‌دهد کسانی که به زبان دوم تسلط دارند راحت‌تر کار پیدا می‌کنند و حقوق‌شان بیشتر از کارمندان دیگر است. جالب است بدانید براساس تخمین‌ها ۵۵ درصد از پربازدیدترین سایت‌های اینترنتی به زبان انگلیسی هستند که این مورد اهمیت یادگیری این زبان را افزایش می‌دهد.

 

۲٫    سفر کردن به سراسر جهان

وقتی از اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای دانش‌آموزان و بزرگسالان صحبت می‌کنیم اغلب به یاد فرصت‌های شغلی و تحصیلی می‌افتیم، اما انگلیسی می‌تواند به شما در زمینه‌های دیگر نیز کمک کند.‌ با تسلط بر زبان انگلیسی به هرجای جهان که سفر کنید، امکان ارتباط با سایر افراد و مردمان محلی وجود دارد. با کمک زبان انگلیسی، بهتر و بیشتر با فرهنگ‌های دیگر آشنا می‌شوید و با اعتمادبه‌نفس بالاتری به کاوش می‌پردازید.

 

۳٫    دسترسی به بهترین موسسات آموزشی در جهان

برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان در کشورهای انگلیسی زبان مانند آمریکا و انگلیس قرار دارند. حتی کشورهایی که انگلیسی زبان اول‌شان محسوب نمی‌شود هم رشته‌های زیادی را به این زبان ارائه می‌دهند. تسلط به زبان انگلیسی به شما اجازه می‌دهد تا به‌راحتی در این دانشگاه‌ها اپلای کنید و به ادامه تحصیل بپردازید.

 

۴٫    مهاجرت

یکی از شروط مهاجرت به بسیاری از کشورها و دست پیدا کردن به حق تحصیل و کار در آن‌ها، یادگیری زبان انگلیسی است. اغلب اوقات برای مهاجرت باید سطح زبان خوبی داشته باشید و نمره آزمون آیلتس یا تافل شما به حد نصاب خاصی رسیده باشد. بنابراین، اگر هدفتان مهاجرت است، یادگیری انگلیسی به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر به آن دست یابید.

 

۵٫    لذت بردن از صنعت سرگرمی

بسیاری‌ از فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، موسیقی و… در هالیوود تهیه و به بازار جهانی عرضه می‌شود. تسلط به انگلیسی امکان لذت بردن از صنعت سرگرمی به زبان اصلی را برای شما فراهم می‌‌کند. بدین ترتیب، با تماشای یک سریال لازم نیست چشم‌تان به‌دنبال خواندن زیرنویس باشد و خط داستان را گم کنید.

 

۷ دلیل مهم برای یادگیری زبان انگلیسی

انگلیسی زبانی است که بیش از یک میلیارد نفر در‌ سراسر جهان به‌طور روزانه از آن استفاده می‌کنند. اهمیت زبان انگلیسی آنجایی مشخص می‌شود که به شما اجازه می‌دهد که نه‌تنها با مردم انگلیسی زبان، بلکه با تمامی مردم جهان ارتباط برقرار کنید. چرا که انگلیسی، زبانی بین‌المللی محسوب می‌شود. از مهم‌ترین‌ مواردی که ضرورت یادگیری زبان انگلیسی را به ما خاطر نشان می‌سازد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

۱٫    یافتن شغل بهتر

مشاغل درجه یک و با درآمد بالا مانند علوم کامپیوتر، هوانوردی، مارکتینگ و بسیاری دیگر به زبان انگلیسی برای پیشرفت نیاز دارند. یادگیری انگلیسی، شانس شما را برای استخدام در شرکت‌های خارجی و درآمد دلاری افزایش می‌دهد. همچنین، شما می‌توانید به تدریس خصوصی زبان انگلیسی به‌صورت شخصی یا در سایت استاد سلام بپردازید و از این راه هم درآمد خوبی داشته باشید.

 

۲٫    تحصیل در بهترین دانشگاه‌های جهان

سطح مراکز دانشگاهی و مدارس کشورهای انگلیسی زبانی مانند آمریکا، انگلیس و استرالیا بسیار بالا است‌. با تسلط به زبان انگلیسی می‌توانید رشته‌های تحصیلی و کورس‌های مناسب را پیدا کنید و به‌ تحصیل بپردازید.

 

۳٫    استفاده بهینه از اینترنت

بیشترین درصد محتوای علمی و سالم در سطح اینترنت به انگلیسی است. یادگیری‌ این زبان امکان استفاده از این محتواهای پربار را فراهم می‌سازد و به ارتقای مهارت‌های کاری و علمی شما کمک می‌کند.

 

۴٫    درک بهتر زبان‌های دیگر

انگلیسی را می‌توان یکی از ساده‌ترین زبان‌ها دانست که گرامر و الفبای آسانی دارد. با تسلط بر انگلیسی، مغز شما راه یادگیری زبان‌های خارجی را می‌آموزد. بدین‌ ترتیب، توانایی‌تان برای یادگیری زبان‌های دیگر ارتقا می‌یابد. همچنین منابع بیشتری برای یادگیری زبان سوم خواهید داشت.

 

۵٫    مسافرت راحت‌تر

جالب است بدانید که انگلیسی به‌عنوان زبان دوم در بیشتر از ۶۷ کشور جهان صحبت می‌شود. این گستردگی جغرافیایی، سفر به بسیاری از نقاط جهان‌ را آسان می‌سازد. با تسلط به زبان انگلیسی، در هنگام سفر به این کشورها خواندن اعلان فرودگاه، جدول زمانی قطار و تابلوهای موجود در خیابان برایتان راحت‌تر می‌شود.

 

۶٫    شرکت در رویدادهای بین‌المللی

کنفرانس‌های علمی و جشنواره‌‌های فیلم و موسیقی در سراسر جهان به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. جدا از افزایش مهارت یا لذت بردن، با شرکت در این رویدادها امکان شبکه‌سازی برایتان فراهم می‌شود که در آینده شغلی یا تحصیلی شما تاثیرگذار است.

 

۷٫    افزایش اعتمادبه‌نفس

کسی پیدا نمی‌شود که به یادگیری زبان انگلیسی علاقه‌مند نباشد. با یادگیری این زبان در سطح کاری، تحصیلی و حتی در سفر با افراد بیشتری ارتباط برقرار می‌کنید. این مورد به‌طرز چشمگیری برای شما احترام به ارمغان می‌آورد و اعتمادبه‌نفس‌تان را افزایش می‌دهد.

 

بهترین راه‌های یادگیری زبان انگلیسی

اهمیت زبان انگلیسی موجب شده تا افراد به‌دنبال راهی موثر برای یادگیری آن باشند. برای تسلط به این زبان جهانی، روش‌های مختلفی وجود دارد که شرکت در کلاس‌های حضوری،‌ آنلاین، گروهی و خصوصی از جمله آن‌ها است. هریک از این روش‌ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد.‌ شما می‌توانید با توجه به امکانات و توانایی‌های خود یک روش را انتخاب و در آن شرکت کنید.‌

اگر می‌خواهید هرچه زودتر به انگلیسی مسلط شوید کمک گرفتن از یک معلم خصوصی زبان انگلیسی می‌تواند راهگشا باشد. معلم خصوصی، زمان بیشتری را به شما اختصاص می‌دهد و فرصت یادگیری بهتر را برایتان فراهم می‌کند. اگر پیدا کردن معلم خصوصی زبان انگلیسی برایتان دشوار است، به شما پیشنهاد می‌کنیم به سایت استادسلام سر بزنید. در‌ استادسلام، معلم‌‌های خصوصی انگلیسی مسلط که مهارت بالایی دارند، آماده کمک به شما هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.