۷ نکته کلیدی خرید میکروفن یقه ای برای آیفون (+مدل‌‌های جدید)

0

آیا تا به حال هنگام ضبط ویدئو در فضای باز، صدایتان لابه‌لای صدای ترافیک و سایر نویزهای محیطی دفن شده؟ اگر چنین تجربه‌ای داشته‌اید حتما برای ضبط صدا یا فیلم با گوشی آیفون خود به دنبال یک میکروفون یقه ای بی سیم کارآمد هستید.

با وجود اینکه ساده‌ترین راه برای ارتقای کیفیت صدای آیفون در هنگام ضبط ویدئو، استفاده از یک میکروفون اکسترنال یا خارجی است. اما از آنجایی که گزینه‌های زیادی برای انتخاب در بازار به چشم می‌خورد، تصمیم‌گیری درست دشوار می‌شود. خبر خوب اینکه ما کار شما را راحت کرده‌ایم. ابتدا به ۷ عامل که می‌تواند در انتخاب میکروفون یقه ای مناسب برای گوشی آیفون به شما کمک پرداخته‌ایم و در ادامه ۵ مدل خوب با قیمت‌های مناسب، از ارزان تا گران قیمت را معرفی کرده‌ایم.

 

۷ فاکتور مؤثر در انتخاب میکروفون یقه ای بی سیم برای گوشی آیفون

برای ساده‌سازی فرآیند تصمیم‌گیری و خرید میکروفون یقه ای برای آیفون، ما بررسی ۷ عامل کلیدی را به شما توصیه می‌کنیم.

البته به مواردی که در اغلب میکروفون های یقه ای بی سیم مشترک است، اشاره نمی کنیم. برای مثال اکثر میکروفون های یقه ای دارای الگوی برداشت اومنی‌دایرکشنال یا همه‌جهته هستند یا از فناوری انتقال بی سیم ۲٫۴ گیگاهرتزی بهره می‌برند. بنابراین اگر شما برای کاربردهای معمولی و رایج نیاز به میکروفون دارید، این دو مورد پاسخ‌گوی نیاز شما خواهند بود. اما اگر برای کاربردی خاص به الگوی برداشت یا فناوری انتقال سیگنال متفاوتی نیاز دارید بهتر است با کارشناسان متخصص دیجی صدا مشورت نمایید.

 

F:\14   D.S\images - قابل حذف\رپورتاژها\ریسایز 1200\Rode Me -16.jpg

۱٫ سازگاری

حتما می‌دانید سازگاری کانکتور گیرنده میکروفون با پورت گوشی شما اولین عاملی است که لازم است در نظر بگیرید. برخی مدل‌ها تنها از کانکتور لایتنینگ پشتیبانی می‌کنند، در حالی که مدل‌هایی با چند مبدل نیز وجود دارد. بعضی از مدل‌ها نیز از طریق کابل شارژ برای آیفون قابل استفاده هستند. برای بررسی سازگاری چند نکته را فراموش نکنید:

نکته اول: کانکتور لایتنینگ مدل انتخاب شده دارای گواهی MFi شرکت اپل باشد. در غیر اینصورت ممکن است پس از خرید با مشکلاتی مواجه شوید.

نکته دوم: از آیفون ۱۵ به بعد گوشی‌های آیفون دارای پورت تایپ‌سی هستند. اگر در گذشته و برای مدل‌های پایین‌تر آیفون روی کانکتور لایتنینگ تأکید می‌شد، در آینده اغلب میکروفون‌ها دارای پورت تایپ‌سی خواهند بود.

نکته سوم: اگر خواستید میکروفونی را همراه کابل رابط یا مبدل به گوشی آیفون متصل نمایید، حتما لوازم جانبی مورد نیاز را از نمایندگی‌های معتبر تهیه کنید.

نکته چهارم: در برخی میکروفون های بی سیم تنظیم امکانات و قابلیت‌ها از طریق اپلیکیشن صورت می‌گیرد. بنابراین پشتیبانی میکروفون از نسخه iOS گوشی آیفون خود را نیز بررسی نمایید.

 

۲٫ کیفیت صدا

به جز خصوصیات کپسول میکروفون داخلی فرستنده، ویژگی‌هایی همچون پاسخ فرکانسی یا نسبت سیگنال به نویز و قابلیت‌هایی نظیر نویز کنسلینگ روی کیفیت صدا تأثیر دارند. بهتر است پیش از خرید درباره این موارد اطلاعات لازم را به دست آورید. برای بررسی کیفیت صدای یک میکروفون بهترین کار این است که آن را پیش از خرید تست و ارزیابی کنید. فروشگاه‌هایی مانند دیجی صدا این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا با خیال آسوده قبل از خرید نهایی میکروفون را با صدای خودتان آزمایش کنید.

 

۳٫ برد بی سیم

میزان برد یا محدوده عملیاتی برای میکروفون بی سیم یک پارامتر بسیار حیاتی است. برد بیشتر به شما امکان می‌دهد تا چندین متر بدون افت سیگنال صوتی یا کاهش کیفیت آن، آزادانه حرکت کنید. برعکس، میکروفون‌هایی که برد کوتاه‌تری دارند شما را با مشکلاتی مثل کاهش صدای خروجی، قطع سیگنال و از دست رفتن آن به ویژه در مکان‌های شلوغ روبه‌رو می‌کنند. برخی میکروفون های بی سیم یقه ای از فناوری‌هایی استفاده می‌کنند که انتقال با ثبات و پایدار سیگنال را تضمین نمایند. اگر به طور معمول در فضای باز اقدام به ضبط ویدئو با گوشی آیفون خود می‌کنید بهتر است از مدل‌هایی با برد بلند استفاده نمایید. اما اگر اغلب اوقات در محدوده استودیوی شخصی یا اتاق خود از میکروفون استفاده می‌کنید، بردهای کوتاه هم نیاز شما را برآورده می‌کنند.

به جز برد میکروفون، میزان مقاومت آن در برابر تداخل امواج و دیگر دستگاه‌های بی سیم را نیز در نظر بگیرید.

 

۴٫ پاسخ فرکانسی

پاسخ فرکانسی مشخصه‌ای است که توانایی یک میکروفون در دریافت فرکانس‌های مختلف صوتی را نشان می‌دهد. میکروفون‌هایی که پاسخ فرکانسی وسیع‌تری دارند می‌توانند صدا را با جزئیات بیشتر و وضوح بالا بازتولید کنند. به عبارت دیگر در مقایسه با میکروفون داخلی گوشی آیفون، یک میکروفون بی سیم با محدوده فرکانسی وسیع می‌تواند صدای طبیعی و ظریف‌تری ارائه دهد. کاربران حرفه‌ای معمولا پاسخ فرکانسی ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز را مناسب می‌دانند.

F:\14   D.S\images - قابل حذف\رپورتاژها\ریسایز 1200\hollyland c1 - 04.jpg

۵٫ عمر باتری

طی یک روز چه مدتی را بدون وقفه به ضبط اختصاص می‌دهید؟ عمر باتری ارتباط مستقیمی با تعداد و مدت ضبط‌های شما دارد. طبیعی است که اگر جلسات ضبط طولانی یا پیوسته دارید مدل‌هایی را انتخاب کنید که عمر باتری طولانی ارائه می‌دهند.

البته امروز عرضه کیس شارژ مشکل باتری را تا حدود زیادی حل کرده است و به سهولت شارژ مورد نیاز برای تمام روز کاری را تأمین می‌کند. برخی برندها میکروفون‌های خود را همراه یا بدون کیس شارژ عرضه می‌کنند تا کاربران برای انتخاب دستشان باز باشد.

نکته دیگری که باید درباره باتری در نظر داشته باشید این است که در برخی مدل‌های میکروفون بی سیم یقه ای، هم فرستنده و هم گیرنده هر دو از باتری استفاده می‌کنند. اما در دسته دیگری از مدل‌ها گیرنده فاقد باتری بوده و انرژی موردنیاز آن از طریق گوشی آیفون تأمین می‌شود. به طور معمول در این حالت امکان شارژ کردن گوشی از طریق وصل کردن گیرنده به یک منبع خارجی وجود دارد تا گوشی با کمبود شارژ مواجه نشود.

 

۶٫ قابلیت‌های جانبی

یکی از مواردی که هم روی قیمت میکروفون بی سیم یقه ای اثرگذار است و هم نیازهای کاربران گوناگون را پوشش می‌دهد، قابلیت‌های جانبی است. این قابلیت‌ها اغلب در مدل‌های ارزان قیمت دیده نمی‌شود. از جمله قابلیت‌های جانبی می‌توان به مانیتورینگ بدون تأخیر، افزایش gain، ضبط داخلی، حذف نویز، ضبط پشتیبان، ضبط مونو و استریو و نمایشگر یا برخورداری از کیس شارژ و گیرنده دو کانال اشاره کرد.

 

۷٫ قیمت

قیمت میکروفون بی سیم یقه ای بیانگر کیفیت صدا و قابلیت‌های آن است. انتظار داریم با بالا رفتن قیمت، کیفیت صدای بالاتر و امکانات بیشتری دریافت کنیم. اما بیشتر کاربران به خصوص تازه‌کاران و افراد آماتور نیاز به خرید مدل‌های گران قیمت ندارند و با میکروفون های اقتصادی و یا ارزان قیمت نیز کیفیت صدای قابل قبولی در اختیار خواهند داشت. البته به یاد داشته باشید همواره میکروفون ارزان قیمت را از برندهای معتبر تهیه نمایید.

در ادامه به معرفی چند میکروفون یقه ای مناسب برای گوشی آیفون با قیمت‌های متنوع، از ارزان یا گران و تولید برندهای معتبر می‌پردازیم تا شما انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

 

میکروفون یقه ای برای ضبط صدا با آیفون چی بخریم؟ معرفی ۵ مدل جدید

میکروفون هالی لند M2 – صدایی با کیفیت، طراحی متفاوت و قیمت متوسط

به‌دنبال میکروفونی هستید که کیفیت صدای ضبط‌هایتان را به سطحی فراتر ارتقا دهد؟ میکروفون یقه‌ای بی سیم Hollyland Lark M2 که در ابتدای سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه شده، تمام انتظارات شما را برآورده می‌کند و به‌دلیل طراحی خلاقانه و تنوع روش‌های نصب، تجربه‌ای متفاوت از ضبط صدا را برایتان رقم خواهد زد.

با وزن تنها ۹ گرم، Lark M2 سبک‌ترین میکروفون یقه‌ای بی سیم موجود در بازار است که به گزینه‌ای ایده‌آل برای فیلمسازان، مستندسازان، بلاگرها و گزارشگران تبدیل شده است. این میکروفون با طراحی جمع‌وجور و ظریف خود، به‌راحتی نصب شده و بدون هیچ‌گونه مزاحمتی، صدایتان را با کیفیت استودیویی ضبط می‌کند.

 

میکروفون هالی لند M2 از تکنولوژی انتقال سیگنال ۲٫۴ گیگاهرتزی بهره می‌برد که تا برد ۲۰۰ متر (در محیط‌های بدون مانع) بدون افت کیفیت صدا، صدایتان را به گیرنده منتقل می‌کند. همچنین، فناوری حذف نویز هوشمند به کار رفته در این میکروفون، تا حد خوبی نویزهای محیطی را از بین می‌برد و صدایی شفاف و واضح را به شما ارائه می‌دهد.

عمر طولانی از دیگر مزیت‌های این مدل است. با یک بار شارژ کامل، می‌توانید تا ۱۰ ساعت بی‌وقفه از میکروفون هالی لند M2 استفاده کنید. این میکروفون همچنین مجهز به کیس شارژ است که می‌تواند تا ۲ بار در نسخه موبایل و ۳ بار در نسخه کمبو، سیستم شما را شارژ کند. بنابراین عمر کارکرد سیستم در نسخه موبایل تا ۳۰ ساعت و در نسخه کمبو تا ۴۰ ساعت افزایش می‌یابد.

 

میکروفون هالی لند M2 در چهار مدل عرضه می‌شود که دو مدل آن با گوشی آیفون سازگار است. مدل اول نسخه موبایل با گیرنده مجهز به کانکتور اختصاصی لایتنینگ استاندارد برای گوشی آیفون و مدل دوم نسخه کمبو با سازگاری بسیار بالا و سه گیرنده متفاوت برای دوربین و گوشی های آیفون و اندروید.

F:\14   D.S\images - قابل حذف\رپورتاژها\photo_2024-07-21_16-39-12.jpg

میکروفون Rode Wireless ME – کیفیت رود با قیمت اقتصادی و به‌صرفه

میکروفون یقه ای بی سیم رود Wireless ME دارای همان فرم فاکتور نمادین و کوچک مدل‌های رود وایرلس گو و گو۲ است. طرز کار آسان میکروفون RODE ME موجب شده تا کاربران مختلف فارغ از سطح مهارت خود بتوانند بدون دردسر و به‌سادگی از آن استفاده کنند.

میکروفون Wireless ME از آخرین فناوری شرکت RODE برای انتقال سیگنال‌های صوتی بی سیم استفاده می‌کند. این سیستم از طریق فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز کار می‌کند و از رمزگذاری برای ایمن و پایدار نگه‌داشتن سیگنال‌ها بهره می‌برد. محدوده انتقال بی سیم میکروفون RODE ME تا ۱۰۰ را پوشش می‌دهد. این میکروفون با گوشی‌های آیفون و اندروید و کامپیوترها سازگار است. راه‌اندازی و طرز کار آن نیز آسان است، کافی است گیرنده را دستگاه ضبط صدای خود وصل نموده، فرستنده را به لباس یا سوژه متصل کرده و اقدام به ضبط صدا نمایید.

 

فرستنده‌های Wireless ME مجهز به میکروفون های داخلی با کیفیت بالا و همه‌جهته هستند. بنابراین می‌توانید انتظار صدایی عالی برای ویدئوهای ضبط شده خود داشته باشید. این دستگاه همچنین دارای ویژگی «GainAssist» است که به شما امکان می‌دهد سطح صدا را تنظیم کنید. این قابلیت تضمین می‌کند که صدای ضبط شده شفاف و بدون اعوجاج خواهد بود.

میکروفون Rode Wireless ME دارای کابل‌های تایپ‌سی، لایتنینگ و ۳٫۵ میلی‌متری است، بنابراین به‌سادگی می‌توان آن را به دستگاه‌های مختلف از جمله گوشی‌های آیفون متصل کرد.

 

میکروفون هالی لند Lark C1 – جمع‌وجور، شیک و ارزان قیمت

برای افرادی که با گوشی موبایل اندروید یا آیفون خود تولید محتوا می‌کنند، اکتفا کردن به میکروفون داخلی گوشی یک اشتباه بزرگ است. برای این دسته از کاربران که تنها از گوشی موبایل خود برای ضبط صدا استفاده می‌کنند، یک میکروفون یقه ای بی سیم مانند میکروفون Hollyland Lark C1 انتخاب مناسب و مطلوبی محسوب می‌شود.

میکروفون هالی لند Lark C1 یک سیستم بی سیم یقه ای جمع‌وجور، باریک و کوچک است که تنها ۷ گرم وزن دارد. این میکروفون که به‌طور خاص برای گوشی‌های موبایل طراحی شده است، در سه نسخه متفاوت عرضه می‌شود که دست شما را برای انتخاب گزینه مناسب باز می‌گذارد.

نسخه دو کاربره برای گوشی آیفون همراه با کیس شارژ

نسخه دو کاربره برای گوشی اندروید همراه با کیس شارژ

نسخه تک کاربره برای گوشی آیفون

 

این میکروفون یقه ای هالی لند کیفیت صدای مطلوبی دارد و به‌واسطه پاسخ فرکانسی ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز و نرخ نمونه‌برداری ۴۸ کیلوهرتز/ ۱۶ بیت صدایی با کیفیت Hi-Fi در اختیار کاربران می‌گذارد. ضمن اینکه قابلیت حذف نویز یا نویز کنسلینگ میکروفون هالی لند C1 تنها با یکبار فشار دادن دکمه فعال شده و نویزهای ناخواسته محیطی را کاهش می‌دهد.

کاربرانی که لایو استریم‌های طولانی دارند، یا در فضای باز اقدام به پخش لایو می‌کنند، هنگام استفاده از میکروفون Lark C1 نیاز نیست نگران تمام شدن شارژ گوشی خود باشند. امکان شارژ گوشی موبایل از طریق گیرنده Lark C1 یکی دیگر از قابلیت‌های خوب این مدل است.

F:\14   D.S\images - قابل حذف\رپورتاژها\ریسایز 1200\hollyland c1  -1.jpg

 

میکروفون هالی لند Lark Max – کیفیت بالا با امکانات حرفه‌ای و پیشرفته

میکروفون Hollyland Lark Max یک سیستم میکروفون بی سیم درجه یک و حرفه‌ای است که با انواع کامپیوتر، تبلت، دوربین و گوشی هوشمند از جمله آیفون سازگار است. سازگاری بالا این میکروفون را برای تولیدکنندگان محتوایی که همیشه در حال حرکت هستند یا از دستگاه‌های مختلف برای ضبط صدا بهره می‌برند، ایده‌ال می‌کند. این میکروفون هالی لند در دو مدل تک کاربره و دو کاربره با کیس شارژ عرضه می‌شود.

میکروفون یقه ای بی سیم Hollyland Lark Max دارای الگوی برداشت همه‌جهته بوده و مجهز به فناوری پیشرفته حذف نویز برای شناسایی و کاهش نویزهای اطراف است تا صدایی بدون اعوجاج و شفاف را حتی در محیط‌های شلوغ ارائه دهد.

 

میکروفون هالی لند Lark Max با طول عمر باتری ۷٫۵ ساعت، ۸ گیگابایت حافظه داخلی برای ضبط یک کانال پشتیبان و پردازش سیگنال دیجیتال پیشرفته و حداکثر SPL حدود ۱۲۸ دسی‌بل توانایی‌های خود را در عمل ثابت کرده است.

قابلیت ناوبری در این میکروفون بی سیم حرفه‌ای بسیار ساده است چرا که یک صفحه نمایش لمسی کاربرپسند روی گیرنده آن تعبیه دیده شده است. یکی دیگر از موارد جالب در مورد میکروفون Hollyland Lark Max کیف حمل آن است که نه تنها به‌عنوان یک کیس شارژ عمل می‌کند، بلکه در برابر نفوذ آب مقاوم بوده و حداکثر ایمنی را برای فرستنده و گیرنده فراهم می‌کند. علاوه بر این، کیس شارژ دارای کیفیت ساخت بالا و ساختاری جمع‌وجور است.

 

میکروفون Rode Wireless Pro – صدایی عالی، امکانات پیشرفته اما کمی گران قیمت

میکروفون رود وایرلس پرو Rode Wireless Pro برای تولیدکنندگان حرفه‌ای محتوا، یک راه‌حل انعطاف‌پذیر جهت ضبط صدایی بکر و طبیعی است. فناوری انتقال دیجیتال ۲٫۴ گیگاهرتزی این مدل که مجهز به رمزگذاری ۱۲۸ بیتی است سیگنال‌های پایداری را تا محدوده ۲۶۰ متر با تأخیر صفر ارائه می‌دهد. بنابراین صدای ضبط شده، صدایی استثنایی با حداقل نویز پس‌زمینه خواهد بود.

هر فرستنده میکروفون Rode Wireless Pro دارای ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی برای ضبط حدود ۴۰ ساعت صدای خام و فشرده نشده است. کیس شارژ هوشمند نیز امکان شارژ فوق‌العاده سریع برای ضبط یکپارچه تا ۷ ساعت را فراهم می‌کند.

 

فناوری هوشمند GainAssist صدای ورودی را به‌طور دقیق تنظیم می‌کند. همچنین قابلیت ضبط۳۲-bit float از قطع شدن دیجیتال جلوگیری کرده و موجب ثبت صدایی هموار و پایدار می‌شود. همگام‌سازی Timecode پیشرفته نیز، همگام‌سازی صوت و تصویر در زمان پُست پروداکشن را تضمین می‌کند.

برای خرید این میکروفون های حرفه‌ای می‌توانید به فروشگاه اینترنتی دیجی صدا مراجعه نمایید. دیجی صدا نمایندگی برندهای معتبر از جمله نمایندگی هالی لند را بر عهده داشته و علاوه بر عرضه محصولات، مشاوره و پشتیبانی خوبی به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.