5 تفاوت چاپ مقاله در مجلات خارجی با مجلات داخلی

0

اگر هدف شما چاپ مقاله در مجلات داخلی است، احتمالا این سوال برای شما مطرح شده که مجلات داخلی با خارجی چه تفاوت هایی دارند؟ به هر حال تفاوت های زیادی برای زمانی که شما به دنبال چاپ مقاله isi هستید و یا می خواهید مراحل چاپ مقاله علمی پژوهشی را انجام دهید، وجود دارد. به طوری که حتی فرآیند و زمان اکسپت مقاله در شرایط مختلف با هم متفاوت است. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت های چاپ مقاله در مجلات خارجی با داخلی آشنا کنیم.

5 تفاوت چاپ مقاله در مجلات خارجی با مجلات داخلی
5 تفاوت چاپ مقاله در مجلات خارجی با مجلات داخلی

تفاوت چاپ مقاله در مجلات خارجی با مجلات با داخلی از جنبه های مختلف

تفاوت چاپ مقاله در مجلات خارجی با مجلات داخلی از جنبه های مختلفی قابل بررسی است. به طور کلی، نمی توانیم بگوییم که چاپ مقاله در کدام ژورنال ها می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. چون به هر حال هر یک از دانشجویان و افرادی که مراحل چاپ مقاله را انجام می دهند، هدف خاصی دارند. بنابراین، ممکن است برای یک فرد چاپ مقاله در مجلات خارجی مزایای زیادی را به همراه داشته باشد، ولی برای یک فرد دیگر بدین شکل نباشد.

1. تفاوت در اعتبار علمی مجلات خارجی و داخلی

تفاوت در اعتبار علمی مجلات خارجی و داخلی بر اساس نوع مجلات متفاوت است. به طور کلی، اکثر ژورنال های خارجی به ویژه ژورنال هایی که در گروه isi قرار می گیرند، بیشتر از ژورنال های داخلی است. اما رویکرد وزارت علوم و فناوری کشور ایران برای رتبه بندی مجلات خارجی و داخلی متفاوت است. به طوری که طبق رتبه بندی وزارت علوم، انتشار مقاله در مجلات داخلی اعتبار بیشتری دارد.

به همین خاطر دانشجویان دکتری معمولا برای چاپ مقاله دکتری مجبور می شوند که به سراغ مجلات داخلی بروند. این در حالی است که انتشار مقاله در مجلات خارجی برای آن ها سود بیشتری دارد. بهتر است برای شناخت اعتبار علمی هر یک از مقالات به مجلات مورد تایید وزارت علوم توجه داشته باشید.

2. تفاوت در مدت زمان داوری

یکی دیگر از تفاوت های میان چاپ مقاله در مجلات خارجی با مجلات داخلی، مدت زمان داوری است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید چاپ مقاله در مجلات داخلی پروسه زمان برتری دارد. به طوری که طبق اعلام بسیاری از دانشجویان برای انتشار مقاله در این ژورنال ها حدود 1 تا 5 ماه زمان لازم است تا مراحل داوری مقاله به پایان برسد. از طرفی سخت گیری هایی که برای داوری مقالات در ژورنال های داخلی وجود دارد، بسیار بیشتر از سخت گیری های مقالات مجلات خارجی است.

مدت زمان داوری برای چاپ مقاله و پذیرش مقاله در مجلات خارجی حدود 1 تا 2 هفته است. البته بسته به نوع ژورنال و میزان شلوغ بودن آن مدت زمان می تواند افزایش پیدا کند. سخت گیری هایی که در بسیاری از ژورنال های خارجی وجود دارند بسیار کمتر از سخت گیری هایی است که در ژورنال های داخلی وجود دارند.

تفاوت چاپ مقاله در مجلات خارجی با مجلات با داخلی
تفاوت چاپ مقاله در مجلات خارجی با مجلات با داخلی

3. تفاوت در ساختار برای چاپ مقاله در مجلات داخلی و خارجی

یکی از موضوعاتی که باعث ایجاد تفاوت چاپ مقاله در مجلات خارجی با داخلی شده است، تفاوت در ساختار این مقالات است. ساختار مقالاتی که در مجلات خارجی منتشر می شوند، کاملا متفاوت از ساختار مقالاتی هستند که در داخل منتشر خواهند شد.

ساختار مقالات در هر یک از مجلات با هم متفاوت است. اگر قصد چاپ مقاله isi فوری را دارید و برای شما مهم است که این کار را به صورت تخصصی و اصولی انجام دهید، می توانید همین حالا اقدامات لازم را انجام دهید. فراموش نکنید که در بخش راهنمای نویسندگان هر ژورنال، ساختار مقاله مشخص شده است و شما نیز باید بر اساس همان ساختار مقاله را نگارش کنید.

4. تفاوت در چاپ تضمینی مقاله

چاپ مقاله isi تضمینی یکی از موضوعاتی است که باعث شده بسیاری از دانشجویان برای چاپ مقاله دکتری به سراغ مجلات خارجی بروند. این در حالی است که در اکثر ژورنال های داخلی فقط 20 تا 30 درصد از مقالات چاپ تضمینی دارند و درصد این موضوع در مجلات خارجی به بیش از 70 درصد نیز می رسد.

بنابراین، چاپ مقاله در مجلات خارجی می تواند ایمن تر از چاپ مقالات در مجلات خارجی باشد. با این حال باز هم اینکه با چه هدفی قصد چاپ مقاله دارید نیز بسیار حائز اهمیت است. چون در اکثر موارد دانشجویان به دلیل شرایط دانشگاه خودشان مجبور می شوند که در مجلات خاصی مراحل چاپ مقاله را انجام دهند.

5. تفاوت در هزینه چاپ

یکی از موضوعاتی که باعث ایجاد تفاوت چاپ مقاله در مجلات خارجی با داخلی شده است، هزینه چاپ است. به طور کلی، هزینه چاپ مقاله علمی پژوهشی با مقالات خارجی کاملا متفاوت است. برخلاف باور بسیاری از شما، هزینه چاپ در مجلات داخلی بسیار بیشتر از زمانی است که می خواهید در مجلات خارجی مقاله چاپ کنید. بنابراین، هزینه چاپ مقاله isi از چاپ مقاله علمی پژوهشی ارزان‌تر است.

این موضوع یکی از ضعف های اصلی مجلات داخلی و خارجی برای چاپ مقاله است. با این حال اینکه شما مجلات داخلی یا خارجی را برای چاپ مقاله انتخاب کنید یا نکنید، بستگی به نظر شخصی شما نیز دارد. به خصوص اینکه اعتبار مجلات داخلی با خارجی کاملا متفاوت هستند.

چاپ مقاله در مجلات خارجی با مجلات با داخلی چه فرقی دارد؟
چاپ مقاله در مجلات خارجی با مجلات با داخلی چه فرقی دارد؟

چاپ مقاله در مجلات داخلی با ژورنال یاب

چاپ مقاله در مجلات خارجی نیاز به تخصص و تجربه دارد. حتی از همان ابتدا که قرار است یک ژورنال مناسب را برای چاپ مقاله انتخاب کنید هم باید در این زمینه متخصص باشید. ژورنال یاب، یکی از شرکت هایی است که خدمات بسیار خوبی را برای چاپ مقاله به شما ارائه می کند. اگر می خواهید در کوتاه ترین زمان ممکن مقاله isi یا خارجی داشته باشید، می توانید با شرکت ژورنال یاب در ارتباط باشید.

پروسه چاپ مقاله isi به صورت تضمینی در این موسسه انجام می شود. همچنین اگر می خواهید که مقاله خودتان را مجلات علمی پژوهشی و یا علمی ترویجی کشور ایران منتشر کنید، می توانید با کارشناسان این مجموعه ارتباط بگیرید تا راهنمایی های لازم به شما داده شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.