10 نکته مهم برای خرید ماشین شارژی و موتور شارژی کودک

0

در دنیای امروز اهمیت بازی و تأثیر گسترده‌ی آن بر رشد و تقویت مهارت‌های مختلف کودک بر هیچ‌کس پوشیده نیست. مهارت برقراری ارتباط و آشنایی با دنیای پیرامون از جمله مهارت‌هایی است که باید در سن کم به کودک آموزش داده شود.

یکی از وسایل بازی که کودکان را با دنیای بزرگترها آشنا می‌کند، موتور و ماشین شارژی است. بچه‌ها همواره علاقه دارند مانند بزرگترها موتور سواری و رانندگی کنند. این وسیله هیجان‌انگیز این امکان را برای کودکان فراهم می‌کند که بدون هیچ خطر و آسیبی رانندگی کرده و دنیای بزرگسالان را تجربه کنند.

تنوع این محصولات آن‌قدر زیاد است که باید قبل از اقدام به خرید، با آن‌ها آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید بهترین ماشین شارژی یا موتور شارژی را برای کودک خود خریداری کنید. به همین منظور در این مطلب به معرفی کامل این وسایل به صورت جداگانه پرداخته‌ایم. پس اگر قصد خرید ماشین یا موتور شارژی را دارید توصیه می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید.

خرید ماشین شارژی کودک

 

نکات مهم درباره خرید ماشین شارژی

ماشین شارژی یکی از مهیج‌ترین، پرطرفدارترین و جذاب‌ترین وسایل بازی برای کودکان است. این وسیله، نمونه‌ی شبیه‌سازی شده‌ی ماشین‌های واقعی است و به کودکان اجازه می‌دهد برای مدتی لذت رانندگی کردن را بچشند.

ماشین‌های شارژی در شکل‌ها و سبک‌های مختلفی تولید می‌شوند و هریک از آن‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود دارند. تنوع بالای این محصولات باعث شده این سوال پیش بیاید که بهترین ماشین شارژی چیست؟ و چه ویژگی‌هایی دارد؟ پس لازم است قبل از اقدام به خرید ماشین شارژی با انواع مدل‌های و تفاوت میان ‌آن‌ها آشنا شوید. به همین علت در ادامه مهم‌ترین مواردی که لازم است در هنگام خرید ماشین شارژی بدانید را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

قیمت ماشین شارژی شاسی بلند

 

1. تعداد موتور

اولین موردی که باعث تفاوت میان ماشین‌های شارژی می‌شود، تعداد موتور است. ماشین شارژی در دو نوع 2 و 4 موتوره طراحی و تولید می‌شود.

ماشین شارژی 2 موتوره دارای 2 موتور مجزا است و یک دنده دارد که امکان حرکت به جلو و عقب را فراهم می‌کند. این نوع از ماشین به دلیل داشتن یک سرعت ثابت، برای کودکان با سن پایین مناسب‌تر است.

ماشین شارژی 4 موتوره به‌روزترین و قدرتمندترین ماشین موجود در بازار است. این مدل قابلیت حرکت با چند سرعت مختلف را دارد و می‌توان با دنده تعبیه شده سرعت را تغییر داد. اکثر  ماشین‌های شارژی 4موتوره با ظرفیت حمل 2 کودک تولید می‌شوند و به دلیل سرعت و قدرت بیشتر برای کودکان با سن بالاتر مناسب هستند.

 

2. سرعت

موضوع مهم دیگری که باید در خرید ماشین شارژی به آن توجه داشت، سرعت حرکت وسیله است. همان‌طور که اشاره شد ماشین شارژی کودک بر اساس تعداد موتور ممکن است سرعت ثابت یا متغیر داشته باشد.

ماشین‌های شارژی بر اساس سرعت در 3 دسته تک سرعته، 2 سرعته و 3 سرعته یا هوشمند قرار می‌گیرند. ماشین تک سرعته همان‌طور که از نامش پیداست فقط با یک سرعت مشخص و ثابتی حرکت می‌کند. در این ماشین‌ها سرعت به یکباره به مقدار حداکثری خود می‌رسد.

در ماشین‌های 2 سرعته امکان انتخاب سرعت آهسته یا تند وجود دارد. در این ماشین‌ها پس از انتخاب سرعت با استفاده از کلید مشخص شده، ماشین شروع به حرکت می‌کند. سرعت آهسته در این ماشین‌ها 3 کیلومتر بر ساعت و سرعت تند 6 کیلومتر بر ساعت است.

ماشین‌های 3 سرعته یا هوشمند جدیدترین نوع ماشین شارژی هستند. سرعت حرکت در این مدل به‌طور خودکار تغییر می‌کند و امکان تغییر سرعت به صورت دستی وجود ندارد. تغییر سرعت خودکار، ایمنی محصول را افزایش داده و از خطرات ناشی از سرعت بالا جلوگیری می‌کند.

 

 

3. باتری

یکی از اصلی‌ترین اجزا ماشین شارژی، باتری آن است. ولتاژ، نوع و کیفیت باتری ماشین بسیار اهمیت دارد.

بهترین نوع باتری، لیتیوم یونی نام دارد که  معمولاً با ولتاژ‌های 6، 12و 24 ولت تولید می‌شود. مقدار ولتاژ باتری به تعداد موتور و امکانات جانبی محصول بستگی دارد. هرچه امکانات جانبی محصول بیشتر باشد، ولتاژ باتری آن نیز بیشتر خواهد بود.

 

 

4. سایز و ابعاد

ماشین‌های شارژی در سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ دسته‌بندی می‌شوند. برای خرید ماشین شارژی با سایز مناسب باید به سن، وزن و مکانی که قصد دارید از ماشین استفاده کنید؛ توجه داشته باشید.

تحمل وزنی ماشین شارژی کوچک حداکثر 35 کیلوگرم بوده و برای رده سنی یک تا 4 سال مناسب است.

ماشین شارژی متوسط برای سنین 2 تا 6 سال مناسب بوده و تحمل وزنی آن بین 40 تا 50 کیلوگرم است.

ماشین شارژی بزرگ عموماً به دو صورت تک و 2 نفره تولید می‌شود و ظرفیت وزنی آن بین 70 تا 100 کیلوگرم است. این ماشین برای کودکان در محدوده سنی 3 الی 9 سال مناسب است.

اکثر ماشین‌های سایز بزرگ در سبک آفرودی و شاسی بلند هستند و به علت ظرفیت وزنی بیشتر، مدت زمان طولانی‌تری برای کودک قابل استفاده هستند.

 

 

5. ظاهر

اولین چیزی که در یک وسیله بازی توجه کودک را به خود جلب می‌کند، ظاهر آن وسیله است. ماشین شارژی کودک در شکل‌ها و سبک‌های مختلفی طراحی می‌شود. ماشین آفرودی، شاسی بلند، مسابقه‌ای و پلیسی از مدل‌های پرطرفدار ماشین شارژی به حساب می‌آیند.

 

 

6. سیستم فنری

هنگام خرید ماشین شارژی بررسی سیستم تعلیق آن بسیار مهم است. سیستم تعلیق از فشار به ستون فقرات و زانو کودک در حین حرکت جلوگیری می‌کند. هرچه سیستم فنری محصول انتخابی شما با کیفیت‌تر باشد، کودک در هنگام بازی احساس راحتی بیشتری خواهدکرد.

 

 

7. ظرفیت وزنی

هر ماشین شارژی یک ظرفیت وزنی مشخص دارد. در حین خرید باید توجه داشته باشید که وزن فرزند شما بیشتر از ظرفیت وزنی ماشین نباشد تا محصول در هنگام استفاده دچار مشکل و آسیب نشود.

ظرفیت وزنی هر ماشین در مشخصات آن ذکر شده است و قابل تغییر نمی‌باشد.

 

 

8. محیط مورد استفاده

محیطی که قرار است در آن از ماشین شارژی استفاده کنید بسیار اهمیت دارد. ماشین‌های بزرگ مناسب استفاده در منزل و آپارتمان نیستند و برای فضاهای وسیع مانند ساحل یا پارک طراحی شده‌اند. پس چنانچه کودک شما قصد بازی در فضای خانه را دارد بهتر است به سراغ مدل‌هایی که ابعاد کوچک دارند؛ بروید.

 

 

9. امکانات جانبی

ماشین‌های شارژی اضافه‌بر امکانات و ویژگی‌های اصلی دارای یک سری امکانات جانبی هستند. برخی از این امکانات مانند: کمربند ایمنی و کنترل‌ از راه‌ دور باعث افزایش ایمنی و برخی دیگر مانند: مانیتور، پنل پخش موسیقی، صندلی چرم و … باعث جذاب‌تر شدن ماشین می‌شوند.

 

 

10. قیمت ماشین شارژی

ماشین‌های شارژی با قیمت‌های متنوعی در بازار وجود دارند. تعداد موتور، امکانات جانبی، کشور سازنده، سبک ومدل ماشین از جمله مواردی هستند که باعث تغییر قیمت ماشین شارژی می‌شوند. به عنوان مثال: قیمت ماشین شارژی شاسی بلند نسبت به سایر مدل‌ها بالاتر است

 

 

راهنمای خرید موتور شارژی کودک

موتور شارژی یکی دیگر از وسایل بازی است که کودکان به‌خصوص پسر بچه‌ها به آن علاقه دارند. این وسیله هیجان‌انگیز در سبک‌های مختلفی طراحی می‌شود. برخی از آن‌ها نمونه‌ی کوچک شده‌ی موتورهای واقعی هستند و به کودکان حس موتور سواری واقعی را القا می‌کنند.

برای خرید موتور شارژی کودک آشنایی با انواع آن‌ها ضروری است. به همین منظور در ادامه به بررسی نکات مربوط به خرید موتور شارژی کودک خواهیم پرداخت.

خرید موتور شارژی کودک

 

1. تعداد موتور

موتورهای شارژی در دو نوع تک‌موتوره و 2 موتوره ساخته می‌شوند. موتورشارژی تک‌موتوره سرعت و قدرت کمتری نسبت به نوع 2 موتوره دارد. از این رو توصیه می‌شود اگر فرزند شما سن کمی دارد برای او موتور شارژی تک‌موتوره تهیه کنید.

 

2. تعداد چرخ

یکی از مهم‌ترین مواردی که در خرید موتور شارژی کودک باید به آن دقت داشت، تعداد چرخ موتور شارژی است. تعداد چرخ‌ها نقش اساسی در حفظ تعادل موتور و کاهش خطرات ناشی از آن دارند.

موتورهای شارژی از لحاظ تعداد چرخ در 2 دسته 2 چرخ و 3 ‌چرخ قرار می‌گیرند. مدل 3 چرخ ظرفیت وزنی بالاتری دارد و حفظ تعادل در هنگام استفاده از آن برای کودک راحت‌تر است. البته اگر کودک شما به موتورهای 2 چرخ علاقه دارد می‌توانید از چرخ‌های کمکی برای افزایش ایمنی او در حین بازی استفاده کنید.

 

 

3. باتری

کیفیت و جنس باتری از دیگر مواردی است که باید در هنگام خرید موتورشارژی کودک به آن توجه کرد. باتری‌های باکیفیت در مدت زمان کمی شارژ شده و برای مدت طولانی شارژ را نگه‌می‌دارند.

در حال حاضر بهترین باتری موجود در بازار، باتری لیتیوم یونی است که با ولتاژهای 6، 12 و 24 ولت تولید می‌شود.

 

 

4. ظرفیت وزنی

به حداکثر وزنی که محصول می‌تواند بدون آسیب دیدن تحمل کند، ظرفیت وزنی گفته می‌شود. هر موتور شارژی یک ظرفیت وزنی مشخصی دارد که باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید. در صورتی که وزن کودک از ظرفیت وزنی موتور موردنظر شما بیشتر باشد؛ محصول آسیب جدی خواهد دید.

 

 

5. ابعاد

مورد دیگری که باعث تفاوت میان موتورهای شارژی می‌شود، سایز این محصول است. موتورهای شارژی در ابعاد و سایزهای مختلفی طراحی می‌شوند. اگر سایز موتور شارژی متناسب با قد و سن کودک نباشد، استفاده از آن برای فرزند شما سخت خواهد بود و حتی ممکن سوار و پیاده شدن از موتور برای او امکان‌پذیر نباشد.

 

 

6. جنس بدنه

در هنگام بازی ممکن است موتور شارژی بارها با اشیا مختلف برخورد کند. به همین دلیل باید از جنس بدنه موتور اطمینان کافی داشته باشید تا در صورت افتادن و یا برخورد با اشیا موتور آسیب جدی نبیند.

 

 

7. ظاهر

ظاهر موتور شارژی برای کودک بسیار اهمیت دارد. برخی از کودکان به محصولاتی شبیه موتورهای واقعی و برخی دیگر به موتورهای فانتزی علاقه‌مند هستند. تنوع بالای موتورهای شارژی باعث شده که شما بتوانید هرموتوری که کودک شما به آن علاقه دارد را برای او تهیه کنید.

 

 

8. ایمنی

ایمنی اساسی‌ترین موضوعی است که در خرید هر وسیله‌ای برای کودکان اهمیت دارد.

موتورهای شارژی به دلیل نداشتن شتاب زیاد از ایمنی بالایی برخودار هستند؛ اما شما می‌توانید برای اطمینان خاطر در هنگام بازی از تجهیزاتی مانند: کلاه ایمنی، زانوبند و آرنج‌بند استفاده کنید.

 

 

9. امکانات جانبی

موتورهای شارژی نیز مانند ماشین‌های شارژی دارای امکانات جانبی متعددی هستند. از جمله این امکانات می‌توان به دسته‌ی گازخور، آینه‌های جانبی، محافظ صندلی، سیستم پخش موسیقی و… اشاره کرد. این امکانات باعث شباهت بیشتر موتورهای شارژی به موتورهای واقعی می‌شوند و در برخی موارد ایمنی محصول را نیز افزایش می‌دهند.

 

 

10. قیمت موتور شارژی کودک

قیمت موتور شارژی کودک یکی از مواردی است که در هنگام خرید برای پدر و مادر‌ها بسیار اهمیت دارد. قیمت موتور شارژی ارتباط مستقیمی با کیفیت محصول دارد اما این بدین معنا نیست که اگر محصولی قیمت کمی داشت حتماً بی‌کیفیت است.

به‌طور کلی قیمت موتورشارژی بر اساس کارخانه تولیدکننده، تعداد و قدرت موتور، امکانات جانبی و… متغیر است.

 

 

جمع بندی

در این مطلب به معرفی انواع ماشین و موتور شارژی کودک پرداختیم و تمام نکات مربوط به خرید آن‌ها را مورد بررسی قرار دادیم.

اگر قصد خرید ماشین یا موتور شارژی برای فرزند خود دارید بهتر است قبل از خرید، تمام مواردی که ذکر شد را مورد بررسی قرار داده و در نهایت با اطمینان خرید کنید.

فروشگاه ماشین شارژی، یکی از فروشگاه‌هایی است که تنوع بسیار بالایی در زمینه موتور و ماشین شارژی دارد. این فروشگاه علاوه بر فروش حضوری، امکان خرید اینترنتی را نیز فراهم کرده است. برای خرید آنلاین کافی است به سایت این فروشگاه به نشانی www.mashinsharji.com مراجعه کرده و یا این عبارت را در گوگل جستجو کنید: فروشگاه اینترنتی ماشین شارژی

در فروشگاه ماشین شارژی می‌توانید انواع مدل‌های ماشین و موتور شارژی را مشاهده کرده و پس از بررسی مشخصات آن‌ها، مدل مورد نظر خود را انتخاب و سفارش‌تان را به صورت آنلاین یا حضوری انجام دهید!

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.