چرا سئو سایت شکست می خورد؟

0

اگر برای دریافت بازدید کننده سایت و تبدیل آن ها به مشتری با مشکل مواجه شده اید، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یکی از موثرترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال است که باید در برنامه بازاریابی دیجیتال خود بگنجانید.

اما اگر ماه‌ها سئو کار کرده باشید ولی همچنان بازدیدی نداشته باشید، چه؟ چرا تلاش‌های سئوی شما جواب نمی‌دهد و برای این که سئو به نتیجه برسد چه باید کرد؟ اگر نتایج خوبی از کمپین های سئوی خود به دست نمی آورید، نگران نباشید. در این مقاله دلایل اصلی شکست تلاش های شما را پوشش خواهیم داد. همچنین می توانید با استفاده از خدمات مجموعه عالیجناب محتوا که در زمینه سئو در اصفهان و دیگر شهرها فعالیت می کند، وب سایت خود را به مسیر درست برگردانید.

چه مواردی باعث شکست پروژه های سئو می شود؟

زمانی که تلاش‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو نتایج مطلوبی را به همراه نمی‌آورد، این تجربه می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده باشد. ناراحتی افزایش خواهد یافت اگر متوجه نشوید که چه مشکلی در سئوی سایت شما وجود دارد. اما همچنان تسلیم نشوید.

به احتمال زیاد سئو وب سایت شما به دلیل یک یا چند موردی که در ادامه خواهیم دید، کار نمی کند. شما می توانید این مشکلات را برطرف کنید و سایت خود را به مسیر درست برگردانید.

1- کلمات کلیدی هدف، نادرست انتخاب شده اند.

هنگام انتخاب کلمات کلیدی برای وب سایت خود باید واقع بین باشید. اگر عبارات کلیدی را هدف قرار می دهید که برندهای برتر برای آنها رقابت می کنند، به احتمال زیاد شانسی برای کسب رتبه نخواهید داشت. مگر اینکه بودجه زیادی برای سئو داشته باشید. حتی اگر موفق به رتبه‌بندی برای آن کلمات کلیدی شوید، باید برای حفظ رتبه‌های برتر هزینه زیادی کنید.

راه حل: کلیدواژه هایی را انتخاب کنید که تعداد جستجوهای مناسبی در ماه داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که عبارات مربوط به محصولات یا خدمات شما و دارای پتانسیل تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان پولی هستند. تحقیق کلمات کلیدی را جدید بگیرید.

2- تکرار بیش از حد کلیدواژه در متن باعث شکست سئو می شود.

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (Keyword stuffing) می‌تواند سئو صفحه را خراب کند.

هنگامی که وب سایت خود را بهینه می کنید، وسوسه می شوید که از میانبرها (Blackhat SEO) برای سرعت بخشیدن به روند رتبه بندی استفاده کنید. اما باید بدانید که روش‌های کلاه سیاه دیگر به شما کمکی نمی‌کنند. بلکه به تلاش های دیگر شما نیز آسیب می‌زنند.

راه حل: بر تولید محتوایی تمرکز کنید که به بازدیدکنندگان شما ارزش می بخشد. به سوالاتی که مشتری احتمالی در ذهن خود دارد پاسخ دهید. کاری کنید که کلمات کلیدی به طور طبیعی در محتوای شما ظاهر شوند. کلمات کلیدی خود را در عنوان صفحه، توضیحات متا، سرفصل ها اضافه کنید و تراکم کلمه کلیدی خود را 1 تا 1.5٪ نگه دارید. فرض کنید در حال توسعه 2000 کلمه محتوا هستید. شاید بهتر باشد از کلمه کلیدی خود بیش از 15 بار استفاده نکنید.

3- شما کلمات کلیدی دم بلند(Long-Tail) را نادیده می گیرید.

منحنی جستجوی کلمات کلیدی با طول مختلف

اگر از کلمات کلیدی طولانی در کمپین های سئو خود استفاده نمی کنید، 70 درصد از ترافیک جستجو را از دست داده اید. از آنجایی که رتبه بندی کلمات کلیدی کوتاه عمومی دشوار است، بهتر است به جای آن بر روی کلمات کلیدی دم بلند تمرکز کنید.

راه حل: از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner، SEMRush، Ahrefs و Google Autosuggest برای یافتن کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید. اگر تازه شروع کرده اید، پیشنهاد می کنیم از Google Autosuggest بهره ببرید. . همیشه به یاد داشته باشید که سوالات نیز می توانند کلمات کلیدی طولانی باشند. به سؤالاتی توجه کنید که مردم به دنبال پاسخی برای آنها هستند. این کلمات کلیدی را در توسعه محتوای خود هدف قرار دهید.

4- وب سایت شما کند است.

گوگل رسما اعلام کرده است که زمان بارگذاری صفحه یکی از عواملی است که آنها در رتبه بندی صفحات وب در صفحات نتایج جستجو در نظر می گیرند.

سرعت بارگذاری صفحه نه تنها بر تفکر بازدیدکنندگان وب سایت تاثیر مثبت می گذارد، بلکه برای سئوی گوگل نیز خوب است. هنگامی که یک وب سایت کند است، گوگل باید منابع بیشتری را اختصاص دهد و پهنای باند بیشتری را در بارگذاری سایت مصرف کند.

ما در عالیجناب محتوا طی یک آزمایش سئو در سایت مرجع خرید چیلر ، با افزایش سرعت لودینگ وب سایت، پس از مدتی در تمام کلمات کلیدی شاهد بهبود رتبه در صفحه نتایج گوگل بودیم. جالب است که پس از این افزایش سرعت صفحات، نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری نیز به طور چشمگیری افزایش یافت.

راه حل: اگرچه افزایش سرعت سایت ممکن است کمی فنی باشد، داشتن دانش اولیه در بهبود سرعت بارگذاری سایت بسیار مفید خواهد بود. اگر از وردپرس استفاده می کنید موارد زیر را انجام دهید:

  • فشرده سازی فایل های CSS و جاوا اسکریپت
  • اندازه تصویر را با استفاده از ابزارهایی مانند TinyPNG یا TinyJPG کاهش دهید.
  • افزونه های استفاده نشده را غیرفعال و حذف کنید.
  • اسکریپت های جاوا اسکریپت استفاده نشده را حذف کنید.
  • CSS و HTML را اعتبارسنجی کنید.
  • از فشرده سازی Gzip سمت سرور استفاده کنید.

5- ریسپانسیو نبودن باعث شکست سئو خواهد شد.

در اکثر موارد سئوکاران فقط به تولید محتوای سئو شده توجه می کنند. اما مشکل از جای دیگری است. یکی موارد که باعث می شود وب سایت شما در سئو شکست بخورد، این است که به درستی در وسایل مختلف(موبایل، تبلت و …) نمایش داده نمی شود.

هرچند گوگل به طور رسمی اعلام نکرده است که طراحی ریسپانسیو یک عامل رتبه بندی است. اما اشاره کرده است که آن ها سایت هایی را ترجیح می دهند که تجربه کاربری (UX) خوبی را برای بازدیدکنندگان ارائه دهند. این بدان معنی است که گوگل به طور غیر مستقیم وب سایت های واکنش گرا را ترجیح می دهد.

راه حل: اگر سایت شما در دستگاه های دسکتاپ و تلفن همراه واکنش گرا نیست، باید فورا آن را برطرف کنید. تلاش های سئوی خود را با نادیده گرفتن اهمیت طراحی وب ریسپانسیو به خطر نیندازید.

6- بک لینک های بی کیفیت ایجاد می کنید.

چگونه موتورهای جستجو مانند گوگل تعیین می کنند که آیا سایت شما، به غیر از فاکتورهای سئوی داخلی، اعتبار بیشتری نسبت به رقبا دارد؟

با مشاهده بک لینک ها. اگر لینک‌هایی از وب‌سایت‌های معتبر دارید، موتور جستجو سایت شما را به عنوان یک سایت با اعتبار بالا در نظر می‌گیرد. به سیستم رای گیری فکر کنید. وقتی افراد معتبر به شما رای می دهند، اعتبار شما افزایش می یابد.

اگر لینک‌های بی‌ربط و بی کیفیت از سایت‌های با اعتبار پایین که به وب‌سایت‌های زیادی لینک می‌دهند بسازید، مطمئناً می‌دانید که موتورهای جستجو در مورد وب‌سایت شما چه فکری می‌کنند.

بک لینک های بی کیفیت یا بد از وب سایت هایی می آیند که صرفاً بر روی ساخت لینک (مزرعه پیوند) متمرکز هستند. اگرچه به روز رسانی الگوریتم پنگوئن گوگل در سال 2012 روش ساخت بک لینک کسب و کارها را تغییر داده است، هنوز هم برخی  هستند که به استراتژی های ایجاد لینک هرزنامه متوسل می شوند.

راه حل: پس از شناسایی لینک های بی کیفیت که به سایت شما مرتبط نیستند، بهتر است آنها را حذف کنید و اعتبار سایت خود را حفظ نمایید. برای حذف این پیوندها می توانید از ابزار Disavow در کنسول گوگل استفاده کنید.

7- محتوا ناکافی(thin content) است.

یکی از دلایل رایج شکست سئو، محتوای ناکافی در صفحات است. منظور ما این است که اگر محتوای معنادار و ارزشمندی ایجاد نکنید، نمی توانید برای هیچ کلمه یا عبارت کلیدی رتبه ای کسب نمایید. وب‌سایت‌هایی که محتوا را برای دستیابی به رتبه‌های بالا در موتورهای جستجو منتشر می‌کنند، دیگر کار نمی‌کنند. گوگل محتوای کم یا محتوای بی کیفیت را دوست ندارد.

راه حل: پیشنهاد می کنیم بهترین مطالب را در مورد موضوع انتخابی بنویسید. شما می خواهید تخصص خود را نشان دهید و سایت خود را به عنوان یک مرجع مطرح کنید. ما درک می کنیم که نوشتن محتوای عمیق برای هر موضوع ممکن نیست. اما می توانید محتوای منحصر به فرد و اصلی بنویسید که به انتقال پیام تجاری شما به مشتریان بالقوه شما کمک کند.

البته موفقیت در جذب بازدیدکننده نیز نمی تواند تضمینی برای فروش باشد. اگر بازدیدکنندگان را نتوانید به مشتری تبدیل کنید باز هم شکست خواهید خورد. دلایل شکست فروشگاه اینترنتی فراتر از سئو هستند. از بازاریابی محتوایی و همچنین توجه به شبکه های اجتماعی نیز غافل نوشید تا بتوانید بهترین نتیجه را از یک کسب و کار آنلاین ده دست آورید.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.