نکات قابل توجه در رابطه با دزدگیر منزل!

0

اگرقصد تهیه و راه اندازی دزدگیر اماکن در منزل یا محل کار خود را دارید باید به چند نکته قبل از خرید دقت کنید.

دزدگیرهای اماکن سیستم های حفاظتی نیمه هوشمند هستند که جهت جلوگیری و کاهش سرقت و جرم در یک مکان مورد استفاده قرار میگیرند.

باید خاطرنشان کرد که امروزه برندهای متعددی درحال تولید و توزیع دزدگیر منزل و مغازه هستند اما همگی آنها کارایی و کیفیت مناسبی ندارند پس شما شهروند گرامی قبل از خرید دزدگیر حتما به نکات ذکر شده در ادامه توجه کنید تا مناسب ترین سیستم را خریداری کنید.

 

نکته اول: دستگاه دزدگیر را از برند معتبر و شناخته شده ای همچون کلاسیک – سیماران –  فایروال –  دزدگیر سایلکس و آنیک تهیه کنید.

این دستگاه ها مغز دزدگیر هستند که تمامی کار دریافت و پردازش اطلاعات دریافتی را انجام میدهند و دارای یک مدار باز و یک مدار بسته هستند و علاوه بر اینها مدار آژیر و باتری بسیار قوی دارند.

دستگاه دزدگیر این برندهای معتبر دارای تلفن کننده داخلی هستند که بصورت تلفن کننده خط ثابت و سیم کارتخور روانه بازار میشوند.

نکته دوم: چشم های الکتریکی همان سنسورهایی هستند که کار تشخیص و شناسایی خطر را برعهده دارند. انواع مختلف سنسور با کارایی متفاوت وجود دارند مانند سنسور چشمی- سنسور وزنی- سنسور حرکتی- سنسور دود – سنسور ضربه

امکان این وجود دارد که شما از چند سنسور با کارایی متفاوت در کنار هم استفاده کنید تا خیالی آسوده تری داشته باشید مثلا در کنار سنسور حرکتی برای تشخیص ورود غیرمجاز میتوانید از سنسورهای دود و گاز هم استفاده بکنید تا در هنگام نشت گاز سنسور تحریک شود و اعلام هشدار بکند.

در زمان سرقت و ورود غیرمجاز این سنسور ها تحریک شده و اطلاعات خطر را به دستگاه مرکزی دزدگیر ارسال میکنند و با پردازش این اطلاعات دزدگیر دستور به صدا درآمدن آژیر و تماس با صاحب ملک را صادر میکند.

نکته سوم: در کنار دستگاه مرکزی دزدگیر به چه لوازم دیگری نیاز دارید؟

لوازم جانبی که کارایی دزدگیر را تکمیل میکنند شامل: سنسور و مگنت- آژیر و بلندگو- باتری- کاور بلندگو- کابل و تقویت آنتن

مسئولیت سنسور ها را که ذکر کردیم و با انها آشنا شدید. آژیر و بلندگو هم در هنگام تحریک سنسور ها سروصدا میکنند و اعلام هشدار میکنند و شما میتوانید جهت محافظت بیشتر از آنها از کاور بلندگو استفاده کنید.

از باتری جهت تامین انرژی دستگاه استفاده میشود و حتی در زمان قطع برق دزدگیر اماکن برای چند ساعتی از انرژی باتری استفاده میکند و کار خود را بدون مشکل ادامه میدهد.

از کابل های دو زوج برای نصب دستگاه دزدگیر استفاده میشود و از تقویت کننده آنتن برای بالا بردن برد سنسورها تا 30 متر استفاده میشود.

دیگر نکات حائز اهمیت!

نکته اول: همانطور که قبلا هم گفته شد در هنگام خرید به برند- گارانتی و قیمت دستگاه دقت کنید و برندی را انتخاب کنید که خدمات تولید و پس از فروش داخلی داشته باشند و محصولی وارداتی نباشد.

چرا که با دستگاه تولید داخلی در صورت مشکل و نارضایتی میتوانید براحتی با شرکت تماس گرفته و مشکل را بررسی کنند.

نکته دوم: کار راه اندازی دزدگیر را خودتان انجام ندهید زیرا کسی جزء نصاب مجرب قادر نسیت تمامی کار نصب و اتصال سنسور ها به دستگاه مرکزی را انجام دهد تا درصد خطای سنسور را به صفر برساند. پس حتما از یک نصاب دزدگیر اماکن کمک بگیرید.

نکته سوم: در زمان نصب دزدگیر شماره دو الی سه تا از همسایه های خود را هم در کنار شماره های خودتان وارد تلفن کننده بکنید تا در زمان نبود شما هشدار خطر به آنها هم ارسال شود و سریع ملک شما را بررسی بکنند.

نکته چهارم: بهتر است که به طور دوره ای هر یک ماه یک بار دستگاه دزدگیر و سنسور ها را کنترل کنید تا از کارایی صحیح انها اطمینان داشته باشید. مثلا دزدگیر را توسط ریموت یا نرم افزار فعال کنید و سپس وارد خانه شوید تا دزدگیر فعال شود و آژیر بزند، با شماره تماس های ذخیره شده در تلفن کننده تماس گرفته و پیامک دهد.

نکته پنجم: در کنار دزدگیر سعی کنید از چشمی ها و سنسورهای با سیم استفاده کنید و از چشمی های بیسم تا حد ممکن استفاده نکنید, چرا که این سنسورها دارای باطری میباشند  پس ممکن است باتری تمام شود و سنسور ها کار نکنند.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.