5 فایده مصرف زعفران برای کودکان ; میزان مصرف مناسب زعفران برای کودکان

0

زعفران یکی از گران ترین ادویه های جهان است. خواص زعفران برای کودکان و سلامتی آنها بسیار زیاد است. این گیاه در یونان، آسیای جنوب غربی، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و اقیانوسیه کشت می شود. زعفران به دلیل داشتن خواص ترمیمی و دارویی به عنوان یک گیاه معجزه‌آسا شناخته می‌شود. این ماده نه تنها برای بزرگسالان مفید است بلکه می‌تواند در کودکان نیز تجویز شود.  در ادامه این مقاله از موراتوس همراه ما باشید تا فایده مصرف زعفران برای کودکان را به شما بگوییم.

 

5 فایده مصرف زعفران برای کودکان

درمان معده درد با زعفران

کودکان معمولا به دلیل خوردن غذا های مختلف، پرخوری و سیستم ایمنی ضعیف دچار مشکلات گوارشی و معده درد می شوند. زعفران یک گیاه منقبض کننده معرفی می‌شود که این عامل می تواند سبب منقبض شدن معده و تسکین درد شود. هم چنین به دلیل خواص آنتی اکسیدانی زعفران می تواند معده کودکان را از سموم پاکسازی کند. برای خرید و اطلاع از قیمت زعفران گرمی  بر روی این لینک کلیک کنید.

 

قیمت زعفران گرمی

 

تقویت استخوان

کودکان و نوزادان دارای رشد سریع هستند و یکی از جنبه‌های این رشد سریع، رشد استخوان‌های کودکان است. هما‌ن‌طور که می‌دانید کلسیم عنصر اصلی تشکیل‌دهنده استخوان است و در صورتی که کلسیم کافی برای رشد استخوان وجود نداشته باشد عملا استخوان تقویت نخواهد شد و رشد نخواهد کرد.

 

تقویت لثه و بهداشت دهان و دندان

از آنجا که نوزادان مسواک نمی زنند، برای اطمینان از بهداشت دهان و دندان، باید دهان آنها ضدعفونی شود. ماساژ روزانه لثه های کودک با زعفران به تمیز نگه داشتن دهان و زبان و کاهش التهاب و درد دهان کمک می کند.

 

موجب بهبود بینایی می‌شود

زعفران مملو از ترکیباتی است که برای بهبود بینایی در کودکان ضروری است. این یک ماده مهم برای ساختن سرمه سنتی در کشورهای خاورمیانه مانند هند است که معمولاً در چشم کودک برای بهبود بینایی آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین زعفران دارای مقدار زیادی کروسین و کروستین است که به درمان التهاب ملتحمه یا قرمزی چشم کمک می‌کند و جریان خون شبکیه را بهبود می‌بخشد. برای آرام کردن چشم‌های تحریک شده، عسل را با زعفران سابیده شده مخلوط کرده و روی چشم‌ها بمالید.

 

خرید زعفران گرمی

 

تقویت دستگاه گوارش

شکم‌درد و ناراحتی‌های معده که ناشی از پرخوری در کودکان است شایع بوده و هضم غذا را در دستگاه گوارش با شکل مواجه می‌کند و با ایجاد نفخ آن‌ها را آزار می‌دهد. خواص زعفران در دستگاه گوارش این است که با افزایش بزاق دهان و تنظیم انبساط و انقباض عضلات معده با وجود ترکیبات موثر در زعفران نظیر کامفرول، کروسین و کروستین، سرعت هضم و جذب مواد غذایی را بهبود بخشیده و سوء‌هاضمه را درمان می‌کند.

 

عوارض مصرف بیش از حد زعفران برای کودکان

درست است که درباره ی خواص زعفران برای نوزاد و کودکان گفته شد اما باید بدانید که استفاده بیش از حد مجاز هم بسیار خطر آفرین است. بهترین دوز مصرف زعفران مانند هر چیز دیگری برای انسان مصرف متعادل و متناسب با ویژگی فردی است. مصرف زعفران برای کودکان به واسطه ی خواص بی نظیر آن اهمیت بالایی دارد اما میزان مصرف بالای زعفران می تواند منجر به مشکلات حادی در کودکان شود.

توصیه پزشکان برای تغذیه کودکان زیر ۶ ماه نیز تنها مصرف شیر مادر است و بهتر است از مصرف زعفران به طور مستقیم برای این رده سنی از کودکان خودداری شود چرا که ممکن است کودک به زعفران حساسیت نشان دهد. در این سن بهتر است مادر زعفران را مصرف کند تا از طریق شیر به کودک منتقل شود.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.