۴ دلیل اصلی سیاه شدن صفحه گوشی + راه حل

0

سیاه شدن صفحه گوشی اتفاقی ناراحت کننده است چرا که گوشی شما عملا هیچ کاربردی برای شما نخواهد داشت. این مقاله که با کمک کارشناسان نمایندگی تعمیرات موبایل اصفهان نگارش شده است در خصوص علل و راه حل های این مشکل توضیح می دهیم.

 

چه عواملی باعث سیاه شدن صفحه گوشی می شود ؟

منظور از سیاه شدن صفحه گوشی این است که دستگاه روشن باشد و صدای زنگ و پیام ها به گوش برسد و  در صورت گذاشتن سیم کارت در گوشی بتوانید صدای زنگ و پیام را تشخیص دهید اما هیچ تصویری نمایش داده نشود و ال سی دی سیاه باشد.

اگر بدنبال دلایل آن هستید که چرا صفحه نمایش گوشی سیاه شده است دلایل زیر ممکن است رخ داده باشد:

۱-ممکن است بر اثر ضربه کانکتورهای LCD شل شده باشند یا از جا درآمده باشند که راه حل آن بسیار ساده است و هزینه کمی دارد تنها کافیست به یک مرکز معتبر تعمیرات موبایل مراجعه کنید تا کانکتور را مجدد متصل کند.

۲-ممکن است چندین برنامه ویروسی و یا ناسازگار دانلود کرده باشید که باعث هنگ کردن نرم افزار و سیستم عامل گوشی شده باشد که عملکرد صفحه نمایش مختل شود.در این صورت باید بدنبال حذف برنامه یا ویروس کشی باشید یا نهایتا گوشی را فلش کنید.

۳- در زمان سیاه شدن صفحه گوشی خرابی ال سی دی از احتمال بیشتری برخوردار است. که اکثر مواقع بر اثر ضربه یا فشار و یا رسیدن آب و رطوبت ال سی دی گوشی خراب می شود و تنها راه حل آن تعویض تاچ ال سی دی است.

اگر می خواهید از  هزینه تعمیرات تاچ ال سی دی گوشی خود مطلع شوید می توانید قبل از مراجعه حضوری به تعمیرگاه به سایت موبایل ۰۹۱۳ مراجعه کنید و با تماس با کارشناسان از قیمت و مدت زمان تعمیر مطلع شوید برای ورود به سایت مورد نظر در گوگل سایت موبایل۰۹۱۳ را جستجو کنید و وارد سایت این مجموعه شوید.

۴-بعضی مواقع بر اثر نوسان برق، آبخوردگی یا ضربه برد گوشی دچار مشکل می شود و ایراد از مدار تصویر است که اثر مواقع آیسی لایت دچار مشکل می شود این مورد در گوشی های شیائومی بیشتر مشاهده شده است در صورتی که شما هم گوشی شیائومی دارید پیشنهاد می کنیم به سایت نمایندگی تعمیرات شیائومی مراجعه و از پشتیبانی آن مشاوره و راهنمایی بگیرید.

خبر خوب این است که نیازی به نگرانی نیست. شما می توانید این مشکل را در گوشی اندرویدی خود به راحتی برطرف کنید. در ادامه مطلب ما تمامی راه‌حل‌های متداول را برای کمک به شما در خلاصی از این مشکل را بیان کرده ایم.

 راه حل های رایج برای سیاه شدن صفحه گوشی

در این بخش روش های متداول در مورد چگونگی رفع سیاهی صفحه در گوشی را توضیح می دهیم .بنابراین ادامه مطلب را با دقت مطالعه کنید تا ببینید کدام روش مشکل سیاه شده صفحه گوشی شما را برطرف می کند .

راه حل اول: گوشی خود را راه اندازی اجباری یا force reset کنید.

سیاه شدن صفحه گوشی- فورس ریست کردن

اکثر مردم این روش را برای رفع سیاه شدن صفحه گوشی انتخاب می کنند زیرا این ساده ترین راه حل است. در بیشتر موارد، مشکل با راه اندازی مجدد اجباری گوشی برطرف می شود. بنابراین، اگر هنوز این روش را امتحان نکرده اید، دکمه پاور( یا همان خاموش و روشن) و دکمه ولوم پایین را همزمان ۱۰ الی ۱۵ ثانیه بگیرید تا گوشی شما ریستارت شود.

باید توجه کنید که با انجام این روش هیچ گونه اطلاعاتی از گوشی شما پاک نمی شود و تنها گوشی شما خاموش و روشن اجباری می شود و در صورت هر گونه باگ و خطای نرم افزاری مشکل برطرف می شود.

راه حل دوم : صبر کنید تا باتری تمام شود و گوشی خود را دوباره شارژ کنید.

برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی، می توانید صبر کنید تا باتری دستگاه به طور کامل تخلیه شود. هنگامی که باتری به طور کامل تخلیه شد، دستگاه را شارژ کنید و دکمه “Power” را فشار دهید تا گوشی روشن شود.

راه حل سوم :باتری را بردارید.

اگر راه اندازی مجدد و شارژ گوشی نتایج دلخواه را به همراه نداشت، اگر باتری قابل جدا شدن است، می توانید باتری گوشی خود را خارج کنید.

به سادگی با برداشتن قاب پشتی گوشی شروع کنید.

باتری را خارج کنید و بعد از حدود 20-30 ثانیه دوباره آن را وارد کنید.

در حین قرار دادن مجدد باتری در گوشی، مطمئن شوید که تمام قطعات فلزی باتری به گوشی متصل است. پس از آن، گوشی را به شارژ متصل کنید و چند ساعت صبر کنید تا گوشی کاملا شارژ شود. این روش احتمالاً به شما کمک می کند تا مشکل سیاهی صفحه اندروید را برطرف کنید. اگه نه جای نگرانی نیست!! ادامه مطلب را بخوانید.

راه حل چهارم : رفع سیاهی صفحه گوشی اندروید با ابزار نرم افزاری تعمیر اندروید

سیاه شدن صفحه گوشی

اگر روش های بالا به شما کمک نمی کند تا مشکل سیاه شدن صفحه گوشی خود را برطرف کنید، جای نگرانی نیست!! از ابزار تعمیر سیستم اندروید UltFone استفاده کنید . این نرم افزار یک ابزار قدرتمند است که مطمئناً به شما در رفع تمام مشکلات گوشی خود و بدون حذف اطلاعات کمک می کند. این نرم افزار را امتحان کنید زیرا بسیاری از کاربران و تعمیرکاران اندروید برای حل مشکلات مختلف گوشی از آن استفاده می کنند.

در ادامه مراحل نحوه رفع سیاهی صفحه گوشی اندروید با استفاده از ابزار تعمیر سیستم اندروید UltFone را آموش می دهیم:

مرحله 1 : برنامه تعمیر سیستم اندروید UltFone را اجرا کنید. پس از راه اندازی، برنامه را نصب کرده و دستگاه را از طریق کابل USB به رایانه شخصی متصل کنید.

اکنون روی “Repair Android System” کلیک کنید.

مرحله2: منتظر بمانید تا صفحه بعدی بیاید، اکنون روی “Repair now” کلیک کنید و اطلاعات دستگاه اندروید خود را وارد کنید.

مرحله ۳: به نرم افزار اجازه دهید بسته نرم افزار مورد نیاز برای رفع مشکل را دانلود کند. پس از دانلود نرم افزار، روی دکمه Repair Now ضربه بزنید.

مرحله ۴ : تکمیل فرآیند حدود 10 دقیقه طول می کشد. پس از این، پس از رفع کامل مشکل، دستگاه به حالت عادی راه اندازی مجدد می شود.

راه حل پنجم : برای از بین بردن صفحه سیاه مرگ اندروید

در صورتی که مایل به دانلود هیچ نوع برنامه برای رفع مشکل سیاهی صفحه گوشی نیستید و هیچ یک از ترفندهای رایج بالا به شما کمک نکرده است، آخرین راه حل، تنظیم مجدد کارخانه یا ریست فکتوری است. با تنظیم مجدد کارخانه، می توانید مشکل مانند سیاه شدن صفحه گوشی یا روشن بودن گوشی اما سیاه بودن صفحه را برطرف کنید. با این حال، این روش داده های شما را پاک می کند، بنابراین با مسئولیت خود آن را انجام دهید.

در اینجا نحوه بازنشانی به تنظیمات کارخانه آورده شده است:

مرحله 1: دستگاه را خاموش کنید.

مرحله 2: اکنون اندروید را در حالت بازیابی بوت کنید .

مرحله 3: هنگامی که دستگاه وارد حالت بازیابی شد، از کلیدهای میزان صدا برای انتخاب کردن گزینه “wipe data/ factory reset” استفاده کنید.

مرحله 4: دکمه پاور را فشار دهید تا گزینه reset را انتخاب و تأیید کنید.

مرحله 5: در حالی که عملکرد بازنشانی کارخانه تکمیل می شود، دستگاه راه اندازی مجدد خواهد شد. اکنون مشکل شما برطرف خواهد  شد.

جمع بندی مقاله سیاه شدن صفحه گوشی

به طور خلاصه اگر بخواهیم به شما برای سیاه شدن صفحه گوشی کمک کنیم این مراحل را اجرا کنید ابتدا گوشی را در داخل شارژ بزنید و مطمئن شوید که شارژ شما سالم است و چندساعت صبر کنید تا گوشی کامل شارژ شود و اگر باتری خوابیده است مشکل باتری حل شود.

بعد از آن دکمه ولوم پایین و پاور را به مدت ۱۰ الی ۱۵ ثانیه بگیرید تا گوشی خاموش و روشن شود و اگر باگ نرم افزاری وجود دارد برطرف شود در صورتی که تصویر گوشی نمایان نشد به احتمال زیاد مشکل گوشی شما سخت افزاری است که می توانید از مجموعه تعمیرات و کارشناسان موبایل۰۹۱۳ بصورت رایگان مشاوره و استعلام هزینه تعمیرات بگیرید. جهت مشاوره و تماس تلفنی در گوگل تعمیرات موبایل۰۹۱۳ را جستجو کنید و با وارد شدن به سایت با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

5/5 - (32 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.